Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Рейтинг: 3.00
(1387)
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 1.04.2016 - До момента
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012
Източници на ИНФОРМАЦИЯ


Изпрати СЪОБЩЕНИЕ до Медиите За PRESS.dir.bg Карта на сайта

СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012 / PR

Вземи в gLOG
14 Юли 09, 14:07 / Автор: M3 Communications College
PR експерти коментират Парламентарни избори 2009 в М3 College
Гости на събитието бяха известни имена на българския PR – Найо Тицин, Михаил Михайлов, Веселин Пенев, Арман Бабикян. Специално участие в срещата взеха директорът на пресцентъра на НДСВ Людмила Виденова и социологът Юрий Асланов.
13 юли 2009 г., София. Посветена на особеностите на българския политически PR беше специално организираната от М3 College днес Black&White PR закуска.

Гости на събитието бяха известни имена на българския PR – Найо Тицин, Михаил Михайлов, Веселин Пенев, Арман Бабикян. Специално участие в срещата взеха директорът на пресцентъра на НДСВ Людмила Виденова и социологът Юрий Асланов.

Политическият PR у нас все още не е достигнал нивото, което заема в световен мащаб, и кампанията за Парламентарни избори 2009 доказва това, е мнението на политическите PR експерти, автори на Парламентарна кампания 2009. Партийните лидери невинаги са готови да слушат експертите си, което е и една от основните причини тази професия да заема по-скоро модерираща роля, отколкото експертна. Темата за черния PR пък беше определена от участниците в дискусията като „историята на тазгодишните парламентарни избори”.

„Това е и ще си остане най-яркият спомен от тези избори, независимо дали на някой му харесва или не”, категоричен беше Михаил Михайлов, който участва в качеството си на PR експерт на партия „Лидер“. „Въпреки това не трябва да подценяваме факта, че именно този черен PR буквално раздразни хората, подтиквайки ги да отидат и да гласуват”, добави Веселин Пенев, познат в политическите среди като PR съветника на ДПС.

Социологът Юрий Асланов не измени на по-скоро социалното си разбиране и допълни: „Ако трябва реално да изчислим дали с кампанията на КБ е било по-добре или по-зле, ще ви кажа, че без нея щеше да е по-зле. Поне тя накара хората да повярват, че гласът им струва нещо, и те излязоха да си го дадат!”.

Найо Тицин, небезизвестният PR експерт на Синята коалиция, провокиран от дискусията „за брадвата” от парламентарните клипове на Коалиция за България, сподели реакцията на „синия щаб”, породена от тях. „След като излезе клипът с брадвата, всички в щаба реагираха много остро и много първосигнално и дори настояха да отговорим „на удара с удар”, като направим аналогичен агресивен клип. Аз се опитах да ги разубедя, но на този етап никаква разумна аргументация като че ли не действаше. Тогава реших да им представя вариант на евентуален наш клип и когато го видяха, всички буквално се отвратиха. Така визуализацията се превърна в най-силната ми аргументация, с която успях да убедя щаба да не отвръщаме на нападките”, разказа Тицин. И продължи: „Признавам – някой може да каже, че в нашите клипове има лека нотка на познатия ни от миналото т.нар. „соцреализъм”, но искам да ви уверя, че именно това се оказа формулата, която работи най-успешно в България. Битовите, човешките истории са наистина много по- истински и близки до хората и именно затова те ги възприемат като естествени и ненатрапчиви”.

Директорът на пресцентъра на НДСВ Людмила Виденова определи казаното от Тицин като „работещ механизъм” и допълни: „Фактите са категорични, че една такава социална, битово-масова кампания като тази на Синята коалиция в крайна сметка се оказа доста по-печеливша от нашата, която беше по-елитарна, някак си по-отдалечена от обикновените хора”.

Интерес предизвика и въпросът за това трябва ли да има закон, който да забрани хуленето на опонентите в предизборните кампании. Твърдо „не”, това би потиснало плурализма и би обезцветило политическия дебат, бяха категорични участниците.

За по-скоро несъстоялия се директен политически дебат, PR специалистът Арман Бабикян обобщи: „Невъзможно е да се постигне истински дебат между партии, които нямат ясно фиксирани политически представи – така, както всички видяхме, че за две седмици Бойко постепенно стана десен, а Яне – център”.

Информация за Дискусия на тема: "Black&White PR в българските избори", 13.07.2009 г.

Източник: 
M3 Communications College

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

3.5624