|
|
| 22 Юли 09, 14:12
/ Автор: United Partners
|
Изследване показва, че британската музикална индустрия е устойчива дори и пред световната икономическа криза |
На 20 юли във Великобритания е публикувано новото изследване на организацията на британските композитори, текстописци и музикални издатели /пъблишъри/ - PRS for Music, което показва, че приходите на музикалната индустрия в Обединеното кралство за 2008 г. бележат ръст от 4,7 % в сравнение с предходната година и достигат 3,63 млрд. британски лири. |
21 юли 2009, Лондон. – На 20 юли във Великобритания е публикувано новото изследване на организацията на британските композитори, текстописци и музикални издатели /пъблишъри/ - PRS for Music, което показва, че приходите на музикалната индустрия в Обединеното кралство за 2008 г. бележат ръст от 4,7 % в сравнение с предходната година и достигат 3,63 млрд. британски лири.
От Доклада на главния икономист на PRS for Music става ясно, че богатият микс от приходи на музикалната индустрия във Великобритания показва забележителна устойчивост предвид всеобщата икономическа рецесия.
Най-важните данни от този доклад са, както следва:
През 2008 г. стойността на британската музикална индустрия е вече 3.6 млрд. британски лири – ръст от 4,7% в сравнение с предходната 2007г. Приходите от свързаните с потреблението бизнеси (живото изпълнение и продажбата на дребно на звукозаписи) нарастват с 3% и формират 75% от цялата стойност на индустрията;
По-сложните за анализ бизнес-ту-бизнес приходи (каквито са приходите от колективно управление и директно лицензиране, реклами, спонсорство и др.) нарастват с 10% и достигат 925 милиона британски лири през 2008г., допринасяйки близо 25% към стойността на индустрията;
Британските творци и изпълнители печелят значително от презокеанското разпространение. PRS for Music е сред трите нетни износители на репертоар, а през 2008 г. един на всеки десет продадени албума в САЩ е британски.
Ако четем доклада между редовете ставя ясно, че в период когато продажбите на звукозаписи намаляват, делът на живото изпълнение нараства, а лейбълите продължават да са мотора на инвестициите в нови таланти, р2р обменът на защитена музика подкопава устойчивостта на тези инвестиции в бъдещо развитие и културно наследство.
Докладът подчертава важността на диверсификацията, на търсенето на нови бизнес модели и начини за генериране на приходи. Виждането за музикалната индустрия като част от обща екосистима съдейства за допълнително развитие на сътрудничеството и движи пазара напред.
Will Page, главен икономист на PRS for Music казва: „Целта на изследването е не само да разберем нарастването на доходите в британската музикална индустрия, но и да покаже какво държи заедно системата. То ни помага особено да разберем същността на бизнес-ту-бизнес приходите, които са вече ¼ от всички в индустрията. Ако четем между редовете, става очевидно, че звукоаписите вървят надолу, а живите изпълнения са в подем, както показва успехът на турнетата на творци като Police и Neil Young. Исторически основните инвеститори в нови творци и таланти са именно звукозаписните компании и въпросът, който индустрията следва да зададе е „Кой ще инвестира в бъдещото музикално културно наследство?”
Jeremy Fabiany, Заместващ Главния изпълнителен директор на PRS for Music коментира: “Това изследване ни помага да разберем какъв е залогът и да оценим как действа понастоящем индустрията. То не само помага на индустрията да работи координирано за преодоляване на някои от обичайните търкания, но и засилва сътрудничеството във всички сегменти, така че да стимулира ръст на пазара.
И докато икономическата прогноза за 2009 г. е изпълнена с предизвикателства, PRS for Music е оптимист, че британските музикални таланти ще продължат своя успех, както на острова, така и в чужбина.”
„Подобни изследвания в страните от ЕС показват, колко далеч сме от добрите европейски практики и от осъзнаването на нуждата от задълбочен икономически анализ на музикалната индустрия. В България липсата на такива изследвания още повече задълбочава повърхностното и леко пренебрежително отношение към този водещ креативен отрасъл с голям социален и икономически потенциал.” – отбеляза в тази връзка изпълнителният директор на БАМП, Ина Килева.
Пълният текст на доклада е на разположение на сайта на организацията www.prsformusic.com/economics.
За повече информация:
Ина Килева, Изпълнителен директор на БАМП
Тел. 02/963 27 57, e-mail: ina.kileva@bamp-bg.org
Източник: United Partners |
|