|
|
| 04 Август 09, 12:24
/ Автор: AMI Communications
|
Проучване на HP разкрива ролята на цветовете при бизнес взаимодействието |
По-вероятно е хората да отговорят позитивно на предложение представено в зелено, докато червения цвят предизвиква крайни отговори, според проучване поръчано от HP Imaging and Printing Group осъществено в Европа, Близкия изток и Африка. Проучването е проведено сред населението в работна възраст на девет страни и е базирано на серии „неутрални твърдения” публикувани в различни цветове на шрифта за различните анкетирани, които са показвали степента си на съгласие. |
HP намалява цената на цветния печат, докато проучване потвърждава потенциала му като бизнес фактор
По-вероятно е хората да отговорят позитивно на предложение представено в зелено, докато червения цвят предизвиква крайни отговори, според проучване поръчано от HP Imaging and Printing Group осъществено в Европа, Близкия изток и Африка. Проучването е проведено сред населението в работна възраст на девет страни и е базирано на серии „неутрални твърдения” публикувани в различни цветове на шрифта за различните анкетирани, които са показвали степента си на съгласие.
Проучването разкрива, че по отношение на внушаемост и потенциал да се създаде съгласие към дадено предложение, цветовете могат да играят важна роля в процеса на взимане на решение. Повече от половината анкетирани (53%) са съгласни или абсолютно съгласни с твърденията, които са представени в зелен цвят на шрифта. За сравнение само 36% от анкетираните са съгласни или абсолютно съгласни, когато твърдението е представено в черен цвят на шрифта.
Проучването разкрива ясна корелация между полярността (крайните мнения) и червения цвят. 29% от въпросите, зададени в червен цвят, са предизвикали крайни отговори (абсолютно съгласен или абсолютно несъгласен), докато тези отговори са почти три пъти по-малко, когато същите въпроси за зададени в черно – 10%. Безразличие (нито съгласни или несъгласни) се свързва най-много със синия и черния цвят, тъй като оцветените в тези цветове въпроси са генерирали 47% и съответно 43% сравнено с 28% за зеленото и 19% за червеното.
„Въпреки че проучването не може да се определи като „научно”, резултатите ясно показват, че цвета може да окаже влияние в процеса на взимане на решения,” поясни Луис Касадо, Маркетинг Директор „Предприятия, „Решения за печат” в HP.
Индивидуалното възприемане и резултат от цветовете може да бъде много различно и сложно за анализиране или прогнозиране. „Това което тези резултатите показват е, че ролята на цвета може да влияе на нивото на съпричастност, внушаемост и дори върху процеса на вземане на решение. Възможните бизнес приложенията на тези открития са наистина примамливи. Цветът има смисъл за компаниите, които искат да подтикнат към определен отговор или просто да се откроят от конкуренцията”, коментира Касадо.
Нарастващо влияние на цвета за предприятията
Независимият експерт по цветния печат и дигиталните образи и партньор в ColorPlaza, Боудеуин Кригер описва резултатите от проучването като открития за влиянието на цветовете що се отнася до възприемането им и взимането на решение.
„Все още бих определил употребата на цвят като изкуство вместо като точна наука, въпреки това неговата употреба в предприятията бележи значителен напредък през последните 10 години. Черното е заменено от жълто, като най-продаван цвят – употребата на зелено, което рядко се използваше преди 10 години също е във възход. Тези промени са отражение на по-широк социален контекст, който в повечето случай оформя възприятията на хората за цвета, но също така и благодарение на намаляването на разходите свързани с цветния печат,” коментира Кригер.
HP IPG е лидер при намаляването на разходите, свързани с цветния печат, което се потвърждава от различни независими проучвания:
• Употребата на оригинални HP консумативи е икономически обоснованa – резултатите от скорошно проучване показват, че оригиналните консумативи за мастиленоструйни за принтери HP произвеждат с 34% повече страници и копия в сравнение със съвместимите консумативи и с 69% повече страници от напълнени мастилници.
• Оригиналните консумативи за мастиленоструйни принтери има по-добра производителност от напълнените консумативи по отношение качество и надеждност.
• Оригиналните тонер касети за лазерни принтери функционират по-добре по отношение на качество и надеждност.
• HP Officejet Pro сериите могат да предложат цветни документи с професионално качество с до 50% по-малки разходи на страница в сравнение с лазерните принтери.
• Сериите мултифункционални устройства на HP могат да увеличат продуктивността и да спестят средства с до 30% в сравнение с конкурентни копирни машини.
• Благодарение на Instant-on technology, лазерните принтери на HP изразходват до 50% по-малко енергия и предлагат 50% по бъза производителност в сравнение с традиционната лазерна технология6.
В следващите 2 месеца Луис Касадо ще доразвие темата за бизнес ползите от цветния печат включително: дизайн, разходи, ROI, управление, бизнес ефекти и др. в специално създадения блог „Luis Casado on Colour”. Може да обсъдите всякакви „цветни” въпроси с Луис или да оставите вашите коментари и мнение по темата на:
http://www.communities.hp.com/online/blogs/enterpriseprinting/archive/2009/07/21/luis-casado-on-colour-post-1.aspx
За HP
HP насочва усилията си върху опростяването на технологичните решения за всичките си клиенти – от отделни потребители до големи корпорации. С портфолио в сферата на печата, компютърния хардуер и софтуер, услугите и IT инфраструктурата HP е една от най-големите IT компании в света.
Повече информация за HP (NYSE: HPQ) може да намерите на адрес www.hp.com
Допълнителна информация и методология на проучване:
Проучването за влиянието на цвета е онлайн базирано проучване проведено сред населението в работоспособна възраст между 16 – 55 години с големина на извадката 2 000 човека. Проучването е осъществено във Великобритания, Франция, Германия, Италия, Испания, Холандия, Швеция, Южна Африка и Русия от независимата компания специализирана в онлайн проучвания ToLuna. Продължителност на изследването: 6 – 10 април 2009 г. Проучването е базирано на серии „цветно неутрални” твърдения, на които анкетираните са изразили степента си на съгласие, несъгласие или безразличие. Използваните твърдения са: „Май е любимият ми месец от годината” и „Днес се чувствам вдъхновен”, все от които е бил предложен на еднаква отделна извадка в различен цвят на шрифта. Резултатите от отговорите на двете твърдения са изчислени за да се получат описаните по-горе заключения.
За Контакти: Мартин Маев, martin.maev@amic.bg, m: 0896 840 795, t: 989 51 15
Източник: AMI Communications |
|