Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Рейтинг: 3.00
(1387)
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 1.04.2016 - До момента
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012
Източници на ИНФОРМАЦИЯ


Изпрати СЪОБЩЕНИЕ до Медиите За PRESS.dir.bg Карта на сайта

СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012 / Телекомуникации

Вземи в gLOG
01 Август 09, 09:37 / Автор: М-Тел
М-Тел внесе в КРС становището си относно Правилата за регистриране на клиенти на предплатени SIM карти
Правилата за регистриране на потребители на предплатени SIM карти са рестриктивни, небалансирани и в разрез с интереса на клиентите. Това е записано в становището на Мобилтел относно реда и начина, по който телеком операторите ще събират данни за идентифициране на потребители на предплатени услуги преди 1 януари 2010 година.
Правилата за регистриране на потребители на предплатени SIM карти са рестриктивни, небалансирани и в разрез с интереса на клиентите. Това е записано в становището на Мобилтел относно реда и начина, по който телеком операторите ще събират данни за идентифициране на потребители на предплатени услуги преди 1 януари 2010 година. Становището беше внесено днес, 30.07.2009 година, в Комисията за регулиране на съобщенията, след като Регулаторът постави на обществено обсъждане проекта на горепосочените правила.

Необходимо е удължаване на срока за регистрация на съществуващите потребители с две години – до 31 декември 2011 година, каквато е практиката в Испания например, се казва още в становището. Изключително краткото време за събиране на данни, предвидено от Регулатора, а именно до 31 декември 2009 година, не е съобразено с големия брой клиенти на предплатени SIM карти. Според заложеното в правилата, ако потребителите не се регистрират в този срок, те няма да имат възможност да използват услуга, за която предварително са заплатили, без да е предвидена компенсация за тях.

КРС предвижда също регистрирането на абонатите, използващи предплатени услуги, да става лично. Това предполага посещение на място в обект на оператора, загуба на време и излишна бюрократичност и ще доведе до затрудняване на клиентите. В становището си Мобилтел счита, че трябва да бъдат предвидени и алтернативни начини за събиране на данни – по електронен път, например. Като аргумент се изтъква, че значителна част от потребителите живеят и работят в населени места, където няма магазини на Мобилтел или дистрибутори, които биха могли да извършат регистрацията. Това предполага пътуване до друго населено място, в което има представители на Мобилтел, за да бъдат събрани данните.

В този смисъл, с настоящия проект на правила на компаниите е отнета възможността за повече гъвкавост и свобода на преценка за начина, по който да се извършва регистрацията, каквато е практиката в малкото държави - членки на ЕС, в които е въведено това задължение – Испания, Италия, Франция, Словакия и Германия.

Нещо повече, процедурата предполага допълнителни инвестиции и значителен ресурс от страна на телекомите за изключително кратко време, при това в условията на криза, без да съществува механизъм за компенсиране на тези разходи.

Начинът на регистрация не отчита и спецификата на предплатената услуга, а именно липсата на обвързаност на ангажименти от страна на потребителя към телеком оператора.

Източник:
М-Тел

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.1605