|
|
| 24 Август 09, 17:52
/ Автор: Мобилтел
|
Инвестициите на М-Тел в човешкия капитал повишават ангажираността на служителите |
Четири пъти по-висока възвръщаемост на инвестициите в служителите на Мобилтел спрямо средните показатели за IT и телеком сектора отчита второто проучване за България на PriceWaterhouseCoopers Bulgaria, Saratoga Human Capital Benchmarking.
|
Четири пъти по-висока възвръщаемост на инвестициите в служителите на Мобилтел спрямо средните показатели за IT и телеком сектора отчита второто проучване за България на PriceWaterhouseCoopers Bulgaria, Saratoga Human Capital Benchmarking.
Мобилтел участва в международното изследване за измерване и сравняване на човешкия капитал за втора поредна година. Проучването отчита ръст на този показател в сравнение с предходната 2008 година, когато ефективността на инвестициите в персонал в Мобилтел е три пъти над средната за страната. Общата тенденция за България и IT и телеком сектора е към понижение на стойностите на този коефициент в сравнение с 2007 година.
Освен по възвръщаемост на инвестициите в човешкия капитал, общият доклад от изследването съдържа информация по още няколко ключови показателя, които сочат как се управлява човешкият капитал в компанията: коефициент на отсъствия, коефициент на текучество, коефициент на външно наемане.
Коефициентите на М-Тел на отсъствията и на текучеството са също с по-ниска стойност от показателите средно за България, за телеком сектора и за Западна Европа като цяло, което е основен индикатор за съществуването на висока ангажираност и удовлетвореност на работещите в компанията. По отношение на показателя за външно наемане, който сравнява дейностите по привличане на персонал извън компанията, за Мобилтел е характерно изравняване с този за сектора, който е по-нисък от средния за България с почти 8%.
Тази година участвалите в изследването компании са 20 от шест различни индустриални сектора, обхващащи финансови услуги, бързооборотни стоки, информационни технологии и комуникации, фармация и химия, търговия и добив на комунални услуги.
Основната цел на проучването е да предостави на участниците в него информация за това как биха могли да работят по-ефективно със своите хора. Хората традиционно се считат за нематериален актив, но стремежът на изследването Saratoga Human Capital Benchmarking е именно това – човешкият капитал да се превърне в измерим и съпоставим актив като всеки друг.
Източник: Мобилтел
|
|