Днес 24 ти септември е официалния старт на интернет портала за институциите за деца в България Svetlinka.org, първи съобщава ПРофайл.
Проектът Svetlinka.org в публичното пространство се осъществява благотворителлно с подкрепата на партнъори съмишленици.
Повода да създадем този портал е сблъскването ни с проблема, че никъде не можахме да открием инфорамция за нуждите на Детски дом за деца без родители.Искахме да дарим дрехи и лакомства и идеята ни беше да бъде Дом извън столицата.Не открихме в интернет къде и с кого можем да се свържем.Това бе повода да създадем база от данни и всеки един от нас в обществото, който има желание да помогне да открие в Svetlinka.org.
"Базата данни за състоянието и нуждите на Домовете в цялата стране е осигурена от Държавната агенция за закрила на детето и искам да изкажа специалните ни благодарности на председателя й г-н Христо Монов",каза за медиите виновника и автора на проекта Svetlinka.org Красимир Стойчев собственик на рекламна агенция Ди Анджели.
Маркер на откриването на проекта ще бъде организираният за него благотворителен концерт на група Грамофон, който ще се проведе на 24. септември от 19 часа на открито на пл. „България” пред НДК. За концерта вече има официално разрешение от Столична община. Той ще бъде с вход свободен и ще бъде открит с изпълнения на хор „Мистерията на българските гласове”. Негови гости ще бъдат посланикът на Русия в България, политици и емблематични фигури от музикалните и артистичните среди. Водещи на концерта са Руслан Мъйнов, Асен Блатечки, Тити Папазов, Невена Бозукова - Неве и Милена Маркова - Маца.
До момента проектът Svetlinka.org получи подкрепата на основни компании в медийни канали като радиостанции, интернет, външна реклама, транспортна реклама и реклама в метрото. Имаме договорени безвъзмездни участия с организации и медии и няколко технологично свързани с тях полиграфически комплекси.
Krassimir G. Stoichev
56A Bulgaria Blvd.
Entrance A, 5th floor, Office 22
Sofia 1680, Bulgaria
Gateway: +359 2 462 7091
Fax: +359 2 462 7092
Cellular: +359 888 712482
stoichev@diangelli.com
www.diangelli.com
Svetlinka.org – резюме на проекта
Предистория
Имало едно време един крал... Така започват повечето приказки. Не и тази. Героите в нея не са крале или митични рицари, а малка група млади маркетингови професионалисти. И времето е известно – 2006 г. Тогава те трябвало да решат къде да насочат превърналата в тяхна традиция благотворителна инициатива – дарения на различни домове за деца.
До този момент даренията отивали при институциите в града, в който младежите живеели. Този вид помощ им носела удовлетворение, а и намирането на домовете било лесно. Този път обаче те решили да изберат друг обект за дарението си и с малко повече усилие да открият различен дом. От онези, разположени в малки, изолирани, труднодостъпни и най-вече никому неизвестни местенца. Домовете, които имат най-голяма нужда от помощ, а получават най-малко внимание.
Младежите били заредени с оптимизъм – свикнали да откриват всяка необходима им информация в интернет, те смятали, че бързо търсене в мрежата ще ги насочи към подобно място. Дори след изчерпателно търсене обаче те не успели да открият пълен списък на домовете. След десетки изгубени в бюрокрацията електронни писма и безброй безрезултатни телефонни разговори оптимизмът бил заменен с недоумение, а после и с недоволство. Нима е възможно да няма карта към изгубените детски души?
Тогава се родила идеята: може би някъде другаде в България също има хора, които искат да дарят топлина на тези деца, но не успяват да ги открият. Недоволството се превърнало в движеща сила и героите в нашата приказка решили да поправят абсурда.
Информацията за детските домове я имало някъде. Някой просто трябвало да я събере и да я даде на хората.
Концепцията
Порталът Svetlinka.org е създаден като изчерпателна, актуална и непрекъснато обогатявана база данни на институциите за деца в страната. Той обединява информацията за тези институции, предоставена от Държавна агенция за закрила на детето и я организира в публично достъпен, лесен за навигиране атрактивен формат. Основната идея на сайта е да представи тази информация под формата на маркетингов продукт, с други думи да я третира като марка, която подлежи на публичност по същия начин, както масово рекламираните стоки за широко потребление.
Концепцията съчетава нуждата на домовете за деца от публичен анонс и видимост с гигантската сила на чисто маркетинговото стратегическо средство „марка” и прилежащите му промоционни атрибути. Проектът тълкува марката „Svetlinka.org” като пазарно ориентирано информационно решение, съобразено с потребностите на обществеността от прозрачен достъп до възможностите за преки, ефективни, необлагаеми дарения. Svetlinka.org установява директна връзка между потенциални дарители и съответните институции, като дава на дарителите пълен избор както според собствените им възможности, така и според приоритетните нужди на самите институции.
Техническа специфика
Проектът Svetlinka.org е създаден на абсолютно благотворителна основа от маркетинг агенция Di Angelli и технически изграден от компанията Incanus. Порталът е реализиран като съвкупност от организирани препратки към информацията за домовете за деца в България, като практически всеки дом притежава собствена отделна страница в сайта. Доизграждането на тези индивидуални страници предстои като дълъг, непрекъснат процес на добавяне на информационни детайли, очерци и снимков материал – процес, в който ще бъдат интегрирани и потенциалните и реалните дарители.
Навигацията в сайта се извършва по два критерия:
* на географска база (местонахождение)
* на база вид на институцията
Порталът е изграден от Incanus като система за управление на съдържанието с административен достъп, резервиран единствено за авторите му и техните контрагенти. Възможността за административно участие в попълването на индивидуалните страници е отворена към всички физически и юридически лица на доброволна основа и след декларация на съгласие с определени нематериални условия в интерес на каузата.
Юридическо-счетоводна база
В счетоводно-данъчен смисъл зад проекта „Svetlinka.org” не стои никаква фондация или друга организация с комерсиална или идеална цел. Проектът е изцяло благотворителен и разчита на доброволното участие на доброжелателите със собствен труд, контакти, форум или препоръки за публичност. Вложените до момента в изграждането му ресурси, както и тези, които предстои да бъдат инвестирани в неговото популяризиране, отговарят на тези критерии. Макар и да не е непременно нежелателно, финансовото участие на фирми и граждани не е приоритет на сайта. Самият портал цели да стимулира благотворителни изяви по-скоро под формата на доброволен труд или физическа стока/продукти, отколкото като парични суми. Смисълът на тази ориентация е по-лесен мониторинг на даренията и максимална практическа гаранция, че те ще бъдат реализирани по предназначение.
Svetlinka.org не е посредник при дарителски акции. Сайтът няма за цел да преразпределя блага. Мисията му е единствено информативна, образователна и мотивационна.
Източник: PR Agency PRoFile