|
|
| 02 Октомври 09, 10:27
/ Автор: Комуникационна агенция Euro RSCG Sofia
|
Световното проучване за качеството на високоскоростния интернет отбелязва напредък, но и недостатъци в качеството |
Въпреки икономическия спад, качеството на широколентовия интернет се подобрява в световен мащаб. |
Лондон, 1 октомври 2009 г. – Резултатите от годишното световно проучване за качеството на високоскоростната свързаност в Интернет (2009 Broadband Quality Study), разпространени днес, разкриват, че 62 от общо 66 изследвани страни са подобрили качеството на броудбанд услугите си спрямо миналата година. В същото време новите данни от проучването показват задълбочаване на разделението в качеството на дигиталните услуги между градските и селските райони. Проучването за тази година дава нов поглед върху това кои са световните лидери в използването на широколентов Интернет, като комбинира данните за всяка държава по отношение на проникването на високоскоростния интернет и измерването на качеството на броудбанд услугите, използвани от гражданите на всяка страна.
Първото проучване за качеството на високоскоростния интернет беше публикувано през септември 2008 г., с цел да изследва възможностите на всяка от страните да се възползва от уеб приложенията и услугите от следващо поколение. Изследователският екип разкри, че качеството на броудбанд услугите е пряко свързано с напредъка на националната икономика и дава преимущества на страните, които поставят като национален приоритет развитието на високоскоростния интернет. Проучването за 2009 г. включва 24 нови страни, както и допълнителни анализи за качеството на широколентовия интернет в 240 града.
Изследването е подготвено от екип от студенти от Saïd Business School в Университета в Оксфорд и Факултета по приложна икономика в Университета в Овиедо и е спонсорирано от Сиско.
Основни факти:
* Средните качествени показатели за високоскоростния интернет се повишават в световен мащаб:
o Глобалната средна скорост на download трафика е нараснала с 49% до 4.75 мегабайта в секунда (Mbps)
o Глобалният среден upload трафик е нараснал с 69% до 1.3 Mbps
o Средната глобална латентност (забавяне) е намаляла с 21% до 170 милисекунди
* Южна Корея е водещата страна през 2009 по отношение на използване на високоскоростен Интернет.
|
Страна
|
Проникване (% от домакинствата)
|
Качество на интернет (брой точки)
|
Лидерство през 2009
|
1
|
Южна Корея
|
97%
|
99
|
138.6
|
2
|
Япония
|
64%
|
96
|
115.3
|
3
|
Хонг Конг
|
99%
|
50
|
111.0
|
4
|
Швеция
|
69%
|
85
|
109.6
|
5
|
Швейцария
|
90%
|
60
|
108.0
|
6
|
Нидерландия
|
83%
|
68
|
107.6
|
7
|
Сингапур
|
96%
|
48
|
107.3
|
8
|
Люксембург
|
99%
|
40
|
106.7
|
9
|
Дания
|
82%
|
67
|
106.1
|
10
|
Норвегия
|
84%
|
58
|
101.8
|
* Южна Корея изпревари Япония по отношение на качеството на Интернет през 2009 г. с ръст на качеството на услугите от 72%. Като се прибави и високото проникване на широколентовия интернет в страната, Южна Корея изпреварва Япония и по отношение на класацията за Броудбанд лидерство през 2009 г.
* Швеция има най-висококачествения Интернет в Европа. Страната бързо настига Япония и Южна Корея, тъй като резултатите й се подобряват с 38% спрямо 2008 г. Латвия, България и Литва се нареждат веднага след Швеция по отношение на качеството на Интернет услугите, в следствие на скорошни разширения на оптичните и кабелните мрежи в големите градове. Слабото проникване обаче все още задържа тези страни по отношение на показателя Интернет лидерство.
* 39 страни имат резултат под прага, изискван за доставянето с постоянно качество на повечето масови уеб приложения (като възможност за гледане на интернет телевизия със стандартна дефиниция, споделяне на малки файлове и използване на видео комуникации с ниска дефиниция, например видео приложенията в Skype).
* 9 страни – Южна Корея, Япония, Швеция, Литва, България, Латвия, Нидерландия, Дания и Румъния – предлагат широколентова свързаност с необходимото качеството за уеб приложенията от следващо поколение. Такива са интернет телевизията с висока дефиниция и видео комуникациите, които ще бъдат официално представени през следващите 3 до 5 години. През миналата 2008 г. само Япония изпълняваше тези изисквания.
* Държавите, показващи най-значително подобрение по отношение на качеството на интернет през последната година са Южна Корея (ръст със 72%), България (ръст с 56%), Литва (55%), Швеция (38%) и Румъния (34%). Кения пък утроява своя общ резултат, но въпреки това остава значително под прага на изискванията за приложенията на новите технологии.
* Градовете с най-добри резултати сред всички държави, участвали в проучването са:
Топ 10 градове
|
Точки
|
Топ 20 градове
|
Точки
|
Йокохама, Япония
|
85
|
Ротердам, Нидерландия
|
55
|
Нагоя, Япония
|
82
|
Рига, Латвия
|
54
|
Каунас, Литва
|
79
|
Копенхаген, Дания
|
53
|
Сапоро, Япония
|
72
|
Букурещ, Румъния
|
52
|
Сеул, Южна Корея
|
68
|
Стокхолм, Швеция
|
51
|
Малмо, Швеция
|
67
|
Вилнюс, Литва
|
50
|
Осака, Япония
|
65
|
Цюрих, Швейцария
|
49
|
Ухан, Китай
|
60
|
Токио, Япония
|
49
|
Упсала, Швеция
|
57
|
Гьотеборг, Швеция
|
49
|
София, България
|
56
|
Кошице, Словакия
|
48
|
* Изследователите правят сравнение между разликата в качествените показатели в градовете, където има високи резултати и останалите части от страните. Въпреки, че в по-голямата част от страните се наблюдава т.нар. „дигитално разделение” (големите градове имат висококачествен интернет, а малките - не), 13 страни се отличават със значителни различия в качеството на услугите в големите и в малките градове. Литва, Русия и Латвия имат най-голямо „дигитално разделение”, докато селските райони в Швеция, Обединените Арабски Емирства и Исландия се радват на най-качествени интернет услуги както в малките, така и в големите населени места.
Цитати:
* Професор Алистър Николсън, Оксфордски Университет:
“Проучването за качеството на широколентовия интернет за 2008 г. ни помогна да си създадем по-добро разбиране за движещите фактори и социо-икономическото въздействие на броудбанда. Новите уеб приложения ще продължат да увеличават търсенето на подобрени възможности за даунлоуд и ъплоуд. Тази година сравнихме качеството на интернет услугите в страни с еднакво ниво на икономическо развитие, установихме кои държави надвишават изискванията.”
* Професор Мария Росалия Висенте, Университет Oviedo:
“Проучването показва кои страни отбелязват реален растеж и приближаване до интернет услугите на бъдещето. То също ни дава актуални доказателства за разликите в качеството на услугите в градските и селските райони. Сега пред развитите страни стои предизвикателството да доближат тези показатели и да дадат равни възможности за достъп до високоскоростен интернет на всички свои граждани. Това разделение в качеството може да покаже как в бъдеще интернет достъпа ще създава все повече възможности на отделните личности, на компаниите и на цели нации, които работят за своя просперитет”.
* Фернандо Гил де Бернабе, старши директор в Сиско:
“Откакто предприехме първото подобно проучване през миналата година заедно с Университетите в Оксфорд и Овиедо, ние бяхме в очакване на резултатите, които ще ни разкрие изследването през 2009 г. И определено не бяхме разочаровани. Наистина е вълнуващо да открием, че почти всяка държава демонстрира подобрение в качеството на броудбанд услугите, независимо от икономическите сътресения през настоящата година. Можем да видим на практика как страни, които са инвестирали в оптични връзки и в кабелни технологии от следващо поколение, не само в Корея, но и в САЩ, показват реален напредък в качеството на интернет услугите.”
* Робърт Пепър, вицепрезидент Глобална политика и връзки с правителството в Сиско:
“Това изследване постави въпроса с качеството на броудбанд свързаността в дневния ред на всяка от страните, които полагат усилия в тази област. Разполагайки с реални данни за качеството на високоскоростния интернет и свързвайки тези данни със социалните и икономически фактори, ние в Сиско водим диалог с правителствата, хората, които изграждат политиките и регулациите навсякъде по света.”
Йордан Попов, управляващ директор на Сиско България:
„Това изследване потвърждава тенденциите, които наблюдаваме в България - предлагането на много високо качество и скорост на широколентовия достъп до Интернет в големите градове, където има конкуренция между Кабелни, ЛАН и ADSL оператори и в същото време - сериозно изоставане или липса на услуга в по-малките и отдалечени населени места. Затова позицията на България по отношение на проникването на широколентовия Интернет на глава от населението е на предпоследно място в Европа. Наш приоритет е създаването на предпоставки за постепенно преодоляване на изоставането в тази област. Ние подкрепяме новоизбраното правителство за изготвяне на план за преодоляване на пречките пред развитието на тези аспекти на информационното общество”.
Links / URLs:
* Broadband Quality Study 2009 – Report
Add link
* Broadband Quality Study 2008
http://www.sbs.ox.ac.uk/news/media/Press+Releases/New+High-Quality+Broadband+Study.htm
Charts:
Broadband Leadership Matrix – top 20 countries
Broadband Leadership Matrix – second 20 countries
Broadband Leadership Matrix – final 26 countries
Broadband Quality Gap between cities and rural areas
Notes for Editors:
Using more than 24 million records from actual broadband speed tests conducted by users around the world in May 2008 and from May to July 2009 through www.speedtest.net, the research team calculated statistical averages for each country of several key performance parameters used to determine the quality of a broadband connection. The team concluded that broadband experience is mainly affected by broadband speeds in both directions, latency, network oversubscription, and packet loss. These parameters were grouped into three major categories: download and upload throughput, and latency. The Broadband Quality Score (BQS) for each country was determined using a formula that weighted each category according to the quality requirements of a set of popular applications now and in the future. Typical applications for today include web browsing, social networking, music downloads, basic video streaming and video chatting, standard definition IPTV, and enterprise-class home offices. Future applications include consumer telepresence for communications, healthcare and education, high-quality video file sharing and streaming, high-definition IPTV, cinema-quality live event broadcasts and advanced home automation.
The Research Team
Saïd Business School, University of Oxford
Weigang Fu, MBA student 2008-2009
Sudeep Jain, MBA student 2008-2009
University of Oviedo
Prof María Rosalía Vicente
About the Saïd Business School, University of Oxford
Established in 1996 the Saïd Business School is one of Europe’s youngest and most entrepreneurial business schools with a reputation for innovative business education. An integral part of Oxford University, the School embodies the academic rigour and forward thinking that has made Oxford a world leader in education. The School has an established reputation for research in a wide range of areas, including finance and accounting, organisational analysis, international management, strategy and operations management. The School is dedicated to developing a new generation of business leaders and entrepreneurs and conducting research not only into the nature of business, but the connections between business and the wider world. It is ranked in the top 20 European Business Schools (Dec 08) and in the top 20 MBA programmes in the world (Jan 09) by the Financial Times. It is ranked in BusinessWeek’s top 10 business schools outside the USA (Nov 08). In the Wall Street Journal it is ranked in the top 25 business schools in the world (Nov 07). In the UK university league tables it has ranked first of all UK universities for undergraduate business for the past six years in The Guardian and in seven of the last eight years in The Times. For more information, see www.sbs.ox.ac.uk/
# # #
Press Contacts:
Clare Fisher
Head of Public Relations,
Saïd Business School
Direct telephone: +44 (0) 1865 422713
Email: clare.fisher@sbs.ox.ac.uk
Josie Powell, Public Relations Coordinator
Direct telephone: +44 (0) 1865 422573
Email: josie.powell@sbs.ox.ac.uk or pressoffice@sbs.ox.ac.uk
For Cisco
George Wright
Brands2Life
Tel: +44 207 592 1200
Email: george.wright@brands
Източник: Комуникационна агенция Euro RSCG Sofia |
|