Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Рейтинг: 3.00
(1387)
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 1.04.2016 - До момента
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012
Източници на ИНФОРМАЦИЯ


Изпрати СЪОБЩЕНИЕ до Медиите За PRESS.dir.bg Карта на сайта

СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012 / Храни

Вземи в gLOG
13 Октомври 09, 18:26 / Автор: AMI Communications
Професионални стандарти в хлебопроизводството и ограничаване на сивия сектор са гаранция за качествен хляб
Предложенията на сектора за реформи ще бъдат представени на ръководството на Министерство на земеделието и храните.
Производители се ангажират с гаранции за качество, справедливи и разумни цени и борба срещу сивия сектор.

Освен изработването на професионални стандарти в хлебопроизводството, гаранция за качествен хляб е и ограничаването на „сивия сектор”. Това е основният извод на участниците във Втория национален дискусионен форум на хлебопроизводителите „Българският хляб – ценност, политики и стандарти”, организирана от ХЛЕБОЗАВОДИ „КОРН” АД днес (13 октомври 2009 г.) в Гранд Хотел София. На едно място се събраха представители на производители, търговци, държавни институции и научни среди, за да обсъдят ситуацията в бранша.

Участниците обсъдиха професионалните стандарти, които да залегнат в основата на Харта на професионалните стандарти на хлебопроизводството, а именно:

• Следване на добрите бизнес практики, принципите на свободната и честна конкуренция и общоприетите морални норми в страната.
• Осъществяване на стриктен контрол върху качеството на суровините и готовата продукция.
• Определянето на справедливи и разумни цени на продуктите, съответстващи на реалните разходи за суровини, както и на пазарните тенденции и реалности.
• Прозрачна работа и спазване законите на Република България и активно съдействие на държавата при прилагането на ефективни мерки против „сивия сектор” и корупцията.

„Всичко, което днес обсъждаме ще бъде обобщено и представено на ръководството на Министерство на земеделието и храните. Освен нашите искания към държавата за засилен контрол и ограничаване на „сивия сектор”, ние, като представители на бранша, трябва да положим усилия да гарантираме качеството на продукцията си. Един от утъпканите пътищата за това е създаването на професионални стандарти в хлебопроизводството” каза Красен Йоркишев, изпълнителен директор на ХЛЕБОЗАВОДИ „КОРН” АД .

Участниците предложиха да се настоява пред Министерство на земеделието и храните за въвеждането на защитна изкупна цена на хляба и по-ниска ставка на ДДС. „Само така ще се изсветли бранша - от зърното до хляба”, каза представител на хлебопроизводителите от Габрово и допълни, че без помощта на държавата „сивият сектор” няма да може да се пребори. Съществуването му е основната причина за проблемите в бранша на хлебопроизводство.

В заключение Красен Йоркишев съобщи, че липсата на каквито и да е чуждестранни инвестиции в бранша, означава че той не е атрактивен, а „качество може да се постигне само с въвеждането на съвременни технологии.” Професор Гроздан Караджов от Университета по хранителни технологии, гр. Пловдив заяви, че хлебопроизводителите могат да се обединят и като бранш да изложат исканията си за реформиране на сектора.
(линк към видео материала - http://tranz.it/load.php?id=7rkAFwVS9QezcgGJ392980 )

За допълнителна информация: Николета Манчева, AMI Communications, тел. (02) 989 51 15

РЕЗУЛТАТИ ОТ ТЕЛЕМАРКЕТИНГОВО ПРОУЧВАНЕ НА
LOGICALLBULGARIA
 
Изследване на „Потребителски навици при пазаруване на хляб” е проведено в периода юли-август 2009 г. сред 300 респондента от 12 областни града: Бургас, Варна, Велико Търново, Добрич, Плевен, Перник, Пловдив, Сливен, София, Стара Загора, Хасково и Шумен. Използван е методът на телефонно интервю.
 
Някои резултати:
 
 
Таблица 1
 
От какъв вид магазин купувате най-често хляб?
%             мъже
%      жени
Квартален магазин
66.32%
66.34%
Мини маркет
4.21%
0.49%
Не мога да преценя
0.00%
0.49%
Обект за изпичане на място (тип топла точка)
2.11%
0.49%
Супер маркет
20.00%
25.37%
Хипермаркет
7.37%
6.83%
 
Таблица 2
 
Какъв основния ви критерий при покупка на хляб?
%               от всички
%             мъже
%          жени
Външен вид
4.33%
2.11%
5.37%
Качество
49.00%
54.74%
46.34%
Марката
3.67%
2.11%
4.39%
Не мога да преценя
2.00%
3.16%
1.46%
Опаковката
0.67%
0.00%
0.98%
Преснота
26.67%
25.26%
27.32%
Производител
2.67%
2.11%
2.93%
Тип хляб
6.00%
6.32%
5.85%
Цената
5.00%
4.21%
5.37%
 
Таблица 3                                                            Таблица 4
Какво количество хляб купувате дневно?
%                         от всички
 1 бр.
51.67%
1/2 бр.
33.67%
2 бр.
13.67%
над 2 бр.
1.00%
 
Какъв вид опаковка купувате?
%             от всички
Непакетиран
8.33%
Пакетиран нарязан
84.67%
Пакетиран ненарязан
7.00%








Източник: AMI Communications

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.14