|
|
| 20 Октомври 09, 21:30
/ Автор: AMI Communications
|
ЧЕЗ България разшири Кол центъра си |
95% от обажданията на 0700 10 010 се обслужват до 30-та секунда от позвъняването. Компанията е инвестирала 344,2 милиона лева за пет години. |
Днес, 20 октомври 2009 г., ЧЕЗ официално откри разширения си информационен център за дистанционно обслужване. Центърът, който се намира в гр. Плевен, обслужва 24-часовата телефонна линия на компанията 0700 10 010 и отговаря на запитвания получени на e-mail: zaklienta@cez.bg. На откриването присъстваха заместник-областният управителя на Плевенска област Тошко Гетов, кметът на града Найден Зеленогорски и регионалният мениджър на ЧЕЗ за България Блахослав Файмон.
В разширяването на телефонния център са инвестирани общо 500 000 лв. за реконструкция и ремонт на сградата, закупуване на ново оборудване, техника, лицензи и софтуер. Увеличен е броят на входящите телефонни линии и на служителите. Телефонната линия вече се обслужва от 71 служители, което е двойно повече в сравнение с 2008 г. Всеки един от тях е преминал специално обучение за работа с клиенти и с информационната система. В момента кол центърът е обезпечен, за да обслужва 80 000 обаждания на месец. Допълнително са оборудвани още 64 работни места и при необходимост капацитетът може да бъде увеличен.
В резултат на разширението на телефонния център на 95% от обажданията на клиентите на 0700 10 010 се отговаря до 30-та секунда от позвъняването. За сравнение преди обновяването, този процент е бил 80. Статистиката сочи, че засега клиентите от Плевен и София най-активно използват информационната линия като техните обаждания представляват приблизително половината от всички, постъпили на 0700 10 010.
“Нашият стремеж е постепенно да достигнем европейските стандарти в областта на електроснабдяването и постоянно да подобряваме обслужването на клиентите. Разширяването на кол центъра е стъпка в тази посока. Готови сме да инвестираме 70 милиона лева през тази и 90 милиона лева през следващата година, за да постигнем наистина осезаеми резултати за клиентите”, заяви Блахослав Файмон, регионален мениджър на ЧЕЗ за България.
През последните 5 години ЧЕЗ е инвестирала общо 344,2 милиона лева в подобряване на качеството на доставките на електроенергия и услугите за клиентите. Средствата необходими за повишаване на нивото на обслужване на клиентите са насочени към проекти за обновяване на клиентските центрове, увеличаване на броя на местата и начините за плащане на сметките за електроенергия и изграждане и разширяване на информационния център на компанията.
За периода от стъпването си в България до сега (2005 г. – 2009 г.) ЧЕЗ е инвестирала в електроразпределителната мрежа 133,2 милиона лева за подмяна на електрически табла и електромери, 88,8 милиона лева в изграждане и модернизиране на съоръжения средно напрежение и други 30,2 милиона лева за съоръжения ниско напрежение. За същия период само в региона на гр. Плевен вложенията са приблизително 38 милиона лева.
Инвестираните през последните 5 години от ЧЕЗ средства са дали възможност към мрежата да се свържат 30 000 нови абоната и да се намалят технологичните разходи от 18 % през 2005 г. до 15% през 2008 г. През последните две години е отбелязано и намаление на броя на авариите по мрежата и съоръженията.
През 2009 г. ЧЕЗ е планирала да инвестира общо 70 милиона лева за подобряване качеството на доставка и обслужване на клиентите. През тази година ще приключи подмяната на електромери на територията на Западна България и ще бъдат завършени два големи инвестиционни проекта на обща стойност над 8,4 милиона лева – изграждане на подстанция „Камбаните” и реконструкция на подстанция „Метро”.
ИНФОРМАЦИОНЕН ЦЕНТЪР НА ЧЕЗ БЪЛГАРИЯ
o Телефонният и информационен център на ЧЕЗ България е създаден през юни 2007 г. Първоначално в него работят 8 служители, а в края на същата година те са вече 20.
o През първия месец от съществуването на горещата линия на телефон 0700 10 010 е имало
2 600 обаждания.
o 95% от обажданията се обслужват до 30-та секунда от позвъняването. За сравнение, преди разширяването на капацитета на кол центъра – този процент е бил 80.
o Средната продължителност на един разговор е 2,4 минути. Най-често клиентите се обаждат с въпроси по фактурата за електроенергия, да сигнализират за проблеми с електрическа инсталация или съоръжения като липсващи капаци на електрически табла, разбити врати на трафопостове и други, както и да декларират показания.
o През септември месец 2009 г. ЧЕЗ проведе телефонно изследване сред 1 000 клиенти на компанията, които са ползвали услугите на кол центъра. 1/3 от тях декларират, че за първи път са използвали телефон 0700 10 010 през периода юни – септември 2009 г.
ИНВЕСТИЦИИ НА ЧЕЗ В ЕЛЕКТРОРАЗПРЕДЕЛИТЕЛНАТА МРЕЖА
В ЗАПАДНА БЪЛГАРИЯ
- За първия регулаторен период (2005 г. – 2007 г.) ЧЕЗ е изпълнил одобрените от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране инвестиционни разходи.
Таблица 1: Направени и планирани инвестиции по години и видове разходи за територията на Западна България
ИНВЕСТИЦИИ 2005-2009
|
2009
|
2005-2009
|
План
|
млн.лв.
|
млн.лв.
|
Съоръжения средно напрежение
|
23.7
|
88.8
|
Съоръжения ниско напрежение
|
2
|
30.2
|
Изграждане на комуникационна инфраструктура
|
0.1
|
2.7
|
Табла и Електромери
|
10.3
|
133.2
|
Транспорт
|
4.9
|
18.3
|
Други
|
29.1
|
71
|
Общо инвестиции
|
70
|
344.2
|
- През последните 5 години компанията приоритетно инвестира в поддържане и модернизиране на електроразпределителната мрежа и съоръжения.
Таблица 2: Основни данни за електроразпределителната мрежа и съоръжения на територията на Западна България
ПАРАМЕТРИ
|
Мерна
ед-ца
|
Възлови станции
|
107 броя
|
Подстанции
|
26 броя
|
Трафопостовe
|
14 891 броя
|
Трансформатори 20/0.4 kV
|
20 126 броя
|
Tрансформатори 06/0.4 kV
|
25 броя
|
Въздушни електропроводи- 20kV
|
16 956 км
|
Kабелни линии- 20 kV
|
6 938 км
|
Въздушни мрежи НН
|
26 167 км
|
Кабелни мрежи НН
|
10 183 км
|
Въздушни ел.проводи 110 kV
|
29 км
|
Кабелни линии 110 kV
|
30 км
|
- В град Плевен и региона за последните 5 години ЧЕЗ са инвестирали общо 37, 754 млн. лв.
Таблица 3: Направени и планирани инвестиции по години и видове разходи за Област Плевен
Структура на инвестициите
|
План 2009
|
Общо 2005-2009
|
хил.лв.
|
хил.лв.
|
Изграждане на съоръжения ВН
|
1000
|
1247
|
Изграждане съоръжения СрН
|
1324
|
8630
|
Изграждане съоръжения НН
|
210
|
2173
|
Изнасяне Ел. табла , електромери , часовници
|
1896
|
13249
|
Съоръжения за оборудване на дейността
|
543
|
4050
|
Изкупуване на енергийни обекти
|
1565
|
4023
|
Сгради и инженерни конструкции
|
119
|
1828
|
Екологични проекти
|
21
|
31
|
Нови присъединявания
|
937
|
2523
|
Общо инвестиции
|
7615
|
37754
|
- Някои по-големи реализирани инвестиционни проекта в Област Плевен са:
ПРОЕКТ
|
Стойност
хил.лв.
|
2009 г.
|
Изграждане на 8 бр. бетонов комплектен трафопост за захранване на нови потребители и подобряване захранването на съществуващите абонати
|
510
|
Нови кабели 20кV за захранване на 8 бр. бетонови комплектни трафопостове
|
236
|
Реконструкция и модернизация на възлова станция "Етерна"20кV - подмяна на съоръжения и въвеждане на телемеханика и управление, с цел намаляване времето за прекъсване на електрозахранването и по-бързо локализиране на аварии в мрежа средно напрежение
|
97
|
Подмяна на електромери, тарифни превключватели и изнасяне на електромерните табла на границата на собственост, с цел по-точно отчитане на консумираната електроенергия и подобряване на захранването на абонатите
|
1 896
|
2008 г.
|
Изграждане на 10 бр. бетонови комплектни трафопостове
|
522
|
Реконструкция и модернизация на две възлови станции - "Пордим"20кV и "Мечка"20кV
|
150
|
2007 г. – 2005 г.
|
Реконструкция и модернизация на три възлови станции - "Център"20кV, "Панега"20кV и "Бохот"20кV
|
181
|
Нови кабели 20кV
|
602
|
Подмяна на електромери, тарифни превключватели и изнасяне на електромерните табла на границата на собственост
|
10 080
|
Източник: AMI Communications |
|