Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Рейтинг: 3.00
(1387)
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 1.04.2016 - До момента
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012
Източници на ИНФОРМАЦИЯ


Изпрати СЪОБЩЕНИЕ до Медиите За PRESS.dir.bg Карта на сайта

СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012 / Автомобили и горива

Вземи в gLOG
27 Октомври 09, 17:26 / Автор: Publicis Consultants | MARC
Българинът се гордее с автомобила си и полага грижи за здравето му, показва проучване по поръчка на Shell на отношението на шофьорите към техните автомобили
Shell България започва инициатива за грижата за доброто здраве на автомобила „Аз обичам колата си!”.

София, 27.10.2009 г. Голямата част от българските шофьори са силно емоционално привързани към колата си, наслаждават се на шофирането, гордеят се с автомобила си и виждат в него по-скоро приятел или партньор, отколкото единствено средство за придвижване. Това показват резултатите от национално проучване, проведено от TNS BBSS през м. септември 2009 г. по поръчка на Shell България. „У нас все още част от тази култура на емоционална обвързаност е свързана с полагането на лична грижа за автомобила, тъй като 54% от шофьорите се грижат за автомобила си сами или с помощта на приятели” – коментира Живко Георгиев от TNS BBSS. В сравнение с резултатите от подобно проучване, проведено по поръчка на Shell в САЩ, като цяло българските шофьори са малко по-силно привързани към автомобилите си и са склонни в по-голяма степен да се грижат сами или с помощта на приятели за автомобила си.

За да осигури още по-добра грижа за автомобила и да подпомогне шофьорите в това отношение, Shell България започва инициатива „Аз обичам колата си!”. Нейната цел е да осигури практически съвети за грижа за здравето на автомобила, полезна информация и да насърчи шофьорите да извършват редовни технически прегледи на автомобилите при професионалисти. Специален акцент в инициативата ще бъде грижата за сърцето на автомобила – неговият двигател – и начинът, по който той може да се поддържа в добро здраве. Като част от инициативата са разработени и съвети за избора на качествени горива и смазочни течности, както и препоръки за профилактика на двигателя на автомобила. Първият информационен материал, който е част от инициативата, представя седем стъпки, които ще помогнат на шофьорите да запазят двигателя си чист от отлагания и да се възползват от неговата максимална мощност по-дълго време. През м. ноември ще стартира тематичен сайт azobichamkolatasi.com, където шофьорите ще имат възможност за он-лайн консултации с технически експерти, както и да споделят информация и съвети за грижата за автомобила.. През следващите месеци предстоят допълнителни инициативи, фокусирани върху конкретни съвети за грижата за автомобила.

„Ние знаем, че българският шофьор обича колата си и е склонен да се грижи за нея дори повече, отколкото за личното си здраве.” – каза г-жа Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell България. „Решихме да започнем тази инициатива, за да подкрепим шофьорите в усилията им да имат здрави автомобили с добре работещи двигатели. Вярваме, че чрез нея ще бъдем полезни, както на опитните, така и на начинаещите шофьори, в грижата им за автомобила както чрез нашите съвети, така и чрез висококачествените ни горива, с които допринасяме за оптималната работа на двигателя.”

Техническата експертиза на програмата се осигурява от експерти от веригата сервизи BOSCH Car Services, които партнират на Shell България в тази инициатива, консултират информационните материали и подготвят практическите съвети към шофьорите.

За допълнителна информация:

Йоланда Емирян
Тел. 43 40 785, 0896 786 794
E-mail: y.emiryan@publicis-consultants.bg

Ралица Жикова
Тел. 43 40 710, 0896 786 730
E-mail: r.zhikova@publicis-consultants.bg
Публисис Кънсалтънтс | МАРК

Резултати от национално проучване на отношението на българските шофьори към техните автомобили, проведено през м. септември 2009 от TNS BBSS по поръчка на Shell България

27 октомври 2009 г.

Изследването е проведено сред шофьори на леки автомобили на възраст между 18 и 72 г., с най-малко 7 500 км годишен пробег с автомобил. 80% от анкетираните са мъже.

Основните резултати от изследването показват, че:

  • Автомобилът е източник на гордост и положителни емоции – за 82% от българските шофьори шофирането носи удоволствие, 72% се гордеят с автомобила си, а 65% се чувстват емоционално привързани към него. Грижата за автомобила носи удоволствие на 14% от шофьорите.
  • Повече мъже са привързани към автомобилите си, а жените по-често са прагматични шофьори
  • Най-силно привързани към автомобила са мъже, със средни или по-високи доходи, живеещи в градовете, но по-рядко в столицата, с автомобили от семеен или представителен тип и с пробег над 12 000 км годишно.
  • С по-слаба емоционална връзка преобладават жени с по-високо образование, с доходи около средните или по-ниски, с по-малки автомобили и със средногодишен пробег до 12 000 км. Жените са по-склонни да поверяват поддръжката на автомобила си на непрофесионалисти.
  • Автомобилът е личност със собствен характер – силната тенденция за персонификация на автомобила се потвърждава от 79% от шофьорите, според които автомобилът има собствен характер. За 60% от шофьорите автомобилът има пол, а автомобилите на 9% от българските шофьори имат и собствено име.
  • Прагматичността е водеща в грижата за автомобила - над 80% от изтъкнатите мотиви за грижа за автомобила са функционални или прагматични – „за да се чувствам спокоен на пътя”, малко над 50% са социални („всеки е длъжен да се грижи за автомобила си”), и почти половината са финансови („ако не го правя сега впоследствие ремонтът ще ми излезе по-скъпо”). 14% от споменатите мотиви са чисто емоционални („доставя ми удоволствие да се грижа за колата си”).
  • GP-то на автомобила често е приятел-непрофесионалист - 54% от българските шофьори правят рутинна поддръжка на автомобила си сами или с помощта на приятели. „Направи си сам” културата в България е много по-силно изразена от САЩ, където само 28% от шофьорите доверяват поддръжката на колата си на непрофесионалисти.
  • Здравето на колата е на първо място - шофьорите по-често водят колата си на профилактичен преглед, отколкото преглеждат собственото си здраве. На всеки 2-3 месеца се преглеждат” 20% от колите и 5% от шофьорите, а поне 2 пъти годишно се преглеждат” 57% от автомобилите и само 18% от шофьорите.
  • Качеството заслужава парите си - 73% от шофьорите плащат повече за качествени горива и смазочни материали, докато само 46% плащат повече за качествена храна.
  • Автомобилът, освен здрав, трябва и да изглежда добре – 84% от шофьорите декларират, че се грижат за техническото състояние на автомобила и 73% - за външния му вид.
  • Качествените горива и масла са ключови за здравето на автомобила – подредбата на ключовите фактори, според участниците в проучването е следната:
  • Качествените горива и смазочни материали – според 90%.
  • Профилактичните прегледи и диагностика – според 86%
  • Качествените аксесоари и резервни части – според 85%.

Кой обича най-много колата си?

Всеки седми участник в анкетата е силно емоционално привързан към автомобила си. Най-често това са:

Предимно мъже
От малки населени места
С доходи около и над средните
С луксозен тип автомобили
Годишен пробег 12-25 000 км

Имената на българските автомобили

60% от българските шофьори определят пол на своите автомобили, като автомобилите от мъжки пол преобладават значително (70% срещу 30% автомобили от женски пол). 9 % от шофьорите у нас потвърждават, че се обръщат към автомобила си с конкретно име. За сравнение, 15% от шофьорите в САЩ също кръщават автомобилите си с различни имена.

Най-добрата грижа за сърцето на автомобила

Според г-н Васил Димитров, представител на BOSCH Car Service и управител на автосервиз „Митвас” в София, който е технически консултант на инициативата „Аз обичам колата си!”, най-добрата грижа за запазване на здравето на двигателя на автомобила включва:

  • Използване на горива и масла с високо и гарантирано качество
  • Разумното шофиране, щадящо двигателя
  • Редовни профилактични прегледи
  • Навременната консултация със специалист при най-малкото съмнение за проблем в двигателя.

„Двигателят е сърцето на автомобила и отговорната грижа за здравето му може да спести много бъдещи главоболия и разходи” – коментира г-н Димитров.

Според г-н Пламен Янкулов, Мениджър Качество на горивата в Shell България, стриктният контрол на качеството на доставяните и продавани горива е една от гаранциите, че шофьорите могат да получат продукт, който осигурява добра грижа за автомобила.

Качествените горива имат няколко основни признака:

  • Съдържание и технологични нововъведения
  • За чистия двигател на автомобила има значение всеки литър заредено гориво. Както конвенционалните бензин и дизел Shell Безоловен и Shell Diesel, които са обогатени с добавки, които не позволяват образуването и отлагането на нагар и поддържат двигателя чист, така и усъвършенстваните горива Shell V-Power, обогатени с присадки за допълнителен почистващ ефект, водещ до отстраняване на натрупаните в миналото отлагания, запазват характеристиките на двигателя и му осигуряват по-дълъг живот. В бензиновите горива Shell V-Power се използва и т.нар. технология за намаляване на триенето, благодарение на която се освобождава ценна енергия и се увеличава ефективността на двигателя още след първото зареждане на резервоара.
  • Сертифициран произход и контрол на качеството

Строгият контрол на качеството на горивото, което стига до крайния клиент, е допълнителна гаранция за добро здраве на автомобила. В Shell България, както и в световната мрежа на Shell, се прилага строга система от правила за контролиране на съответствието на стандартите на горивата в търговските обекти с високите изисквания на компанията, които у нас надминават по някои показатели минималните държавни изисквания за качеството на продаваните горива.

Компанията прилага пет-степенна система на контрол на качеството на горивата, която беше демонстрирана чрез от горивно депо в София и при зареждане на търговски обект Shell с гориво. 

Системата включва следните етапи на контрол:

Сертифициране и проверка при приемане на горивото в рафинерията или депото за горива, както и контрол по време на транспортиране на горивото до търговските комплекси Shell. Контрол на извършеното адитивиране на горивата.
Проверка на горивото преди доставка на търговския комплекс и проверка на съответствието с документите от депото / рафинерията.
Преглед на данни от електронната система за контрол на резервоарите, която дава индикация за количеството гориво във всеки резервоар, регистрирана промяна, температура на горивото, индикация за евентуално наличие на вода. Данните се следят ежедневно, както от управителите на бензиностанциите, така и от експерти в офиса на компанията.
Проверка на горивата от бензиноколонката – ежедневен нагледен преглед на горивото от управителите на бензиностанциите, както и планирани и извънредни проверки на всеки търговски обект от мениджъри на компанията.
Съществува и възможност за проверка на качеството на горивата по сигнал на клиент, когато се вземат три проби от горивото, което се изпраща за изследване в лаборатория.
Наличие на фискална система за регистриране на продажбите на горива

Зареждането на гориво от бензиностанции, в които има работеща фискална система и точно отчитане на продажбите, не само гарантира, че всички данъци и такси върху продаденото гориво са платени на държавата и че горивото е внесено легално у нас, но и гарантира качеството на това гориво и съответствието му със законовите стандарти за качество, както и със стандартите на съответната компания. 


Източник: Publicis Consultants | MARC

 

------------------------------------------------------------------

Информация за Представяне на резултати от национално проучване за нагласите на шофьорите към грижата за колата и на специалната инициатива на Shell България, посветена на грижата за здравето на автомобила „Аз обичам колата си!”, 27.10.2009 г. от EVENTS.dir.bg


Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

4.8162