Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Рейтинг: 3.00
(1387)
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 1.04.2016 - До момента
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012
Източници на ИНФОРМАЦИЯ


Изпрати СЪОБЩЕНИЕ до Медиите За PRESS.dir.bg Карта на сайта

СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012 / Имоти и строителство

Вземи в gLOG
07 Ноември 09, 17:38 / Автор: Viveka Positive Communications
Състоянието и перспективите пред пазарите на жилищни и ваканционни имоти, офисни, търговски и логистични площи бяха коментирани във втория ден на конференцията BalREc
Състоянието и перспективите пред пазарите на жилищни и ваканционни имоти, офисни, търговски и логистични площи бяха коментирани във втория ден на конференцията недвижими имоти и инвестиции BalREc – Awaiting Recovery.
06 ноември 2009 г.

Състоянието и перспективите пред пазарите на жилищни и ваканционни имоти, офисни, търговски и логистични площи бяха коментирани във втория ден на конференцията недвижими имоти и инвестиции BalREc – Awaiting Recovery. Форумът протича паралелно на изложението за недвижими имоти BalREx в рамките на Есенната седмица на недвижимите имоти – Balkan Property Week на 5 и 6 ноември 2009 г. в Кемпински Хотел Зографски, София.

Ключовите послания, около които се обединиха участниците в отделните панели, са:

* Инвеститорите са готови да предоставят иновативни схеми на финансиране на купувачите на жилища;
* Нужни са държавни политики за облекчаване условията за покупка и наем на жилища и стимулиране на пазара;
* При ваканционните имоти е важно да се облекчат визовите режими, за да се насърчи туризмът;
* Подобряването на инфраструктурата е важно с цел осигуряване на по-лесен достъп до ваканционните имоти;
* Добрата локация е един от факторите, които предопределят избора на офис пространство;
* Важно е да се инвестира в екологични технологии, защото те очертават бъдещето на сегмента на офис площи;
* При търговските площи е важно да се намери диалог между позициите на наематели и инвеститори;
* Професионалният мениджмънт допринася за успеха на търговските обекти;
* Диалогът между брокери, инвеститори и местна власт е ключът към използването на потенциала и устойчивото развитие на сегмента на индустриални и логистични площи.

Панелът, посветен на жилищния сегмент от пазара на недвижими имоти, дефинира настоящия момент като подходящ за покупката на нов дом поради изгодните условия, които инвеститорите предлагат.

„Актуалният период е труден за инвеститорите, но много добър за хората, които искат да закупят имот, защото имат възможност да направят добър избор на изгодна цена. За да облекчат клиентите си, инвеститорите са готови да предложат схеми за финансиране на изгодни цени. Вярвам, че сега е моментът всички играчи на пазара да бъдат активни”, коментира Яел Арнън, директор Маркетинг и бизнес развитие в AFI Europe Bulgaria.

Въпреки оптимизма си участниците се обединиха около позицията, че е нужна целенасочена политика от страна на държавата за облекчаване закупуването на жилища от младите семейства. По този начин домовете ще бъдат по-достъпни, което ще облекчи хората, а развитието на пазара ще бъде стимулирано, коментира Мирослав Бейков, изпълнителен директор на Статус имоти АДСИЦ.

„Като възможни решения са законодателна рамка, изгодни финансови схеми и партньорство между частни и публични институции, като съвкупността от тези мерки би довела до наемни нива от 2 евро/ кв. м. на месец”, каза Волфганг Аман, директор на Института за недвижими имоти, строителство и жилища (IIBW) във Виена, Австрия.

Възможните мерки за насърчаване на пазара на ваканционни имоти бяха във фокуса на вниманието на участниците в панела, посветен на сегмента. Говорителите насърчиха търсенето на начини за облекчаване на визовия режим, съобразено с изискванията на еврочленството на България, освен това облекчаване на достъпа до България като дестинация за почивка или закупуване на втори дом.

„Важно е да се дефинира каква дестинация иска да бъде България. Трябва да се привлекат клиентите, които ще плащат за качествен туризъм”, каза Юлиян Георгиев, управляващ партньор на SimpliBulgaria.

Трета препоръка към подобряване на ваканционния сегмент от пазара беше комплексите да се ориентират към екологична архитектура и по-ниско застрояване, коментира арх. Стефан Добрев от студио Стефан Добрев Архитектура и Дизайн.

Като реализиран добър проект беше посочен Oasis Resort&SPA в Лозенец. Той е един от малкото комплекси, които продължават да извършват активни продажби, включително на цени от 3 800 евро/ кв. м. за най-качествените и луксозни части от комплекса.

Общото мнение на участниците в панелната дискусия беше, че планираното изграждане на качествени комплекси е посоката за развитие на ваканционните имоти.

Участниците в панела за офис площи бяха позитивно настроени за средносрочното развитие на сегмента.

„След първоначалното замиране на пазара на офис площи в началото на тази година вече навлизаме в конкурентна фаза на пазара. Само на бул. Цариградско шосе в София се изграждат 300 000 кв. м. офисни пространства, например, като постепенно ставаме свидетели на все повече сделки по отдаване под наем”, коментира Антон Славчев, мениджър Офис площи и бизнес паркове в Colliers International, България.
Таня-Косева Бошова, изпълнителен директор на Европейски Търговски Център, също изказа позицията, че се наблюдава раздвижване в търсенето и нови сделки на пазара. Като пример тя посочи най-големия офис комплекс в България Европейски Търговски Център, където 50% от площите вече са отдадени под наем. Нейните очаквания са в рамките на следващите две години сегментът да започне постепенно да се възстановява.

Тя посочи и една от основните причини за наблюдаваното в момента раздвижване.

„Настоящият период е уникален за наемателите – те могат да постигнат изгодни наемни нива в нови модерни офиси, наемодателите са по-гъвкави, като включително извършват довършителни работи в пространствата и заплащат разходите по преместване на наемателите”, каза тя.

Г-жа Косева-Бошова изтъкна едно от основните преимущества на предпочитаните офисните имоти – локацията. Като пример тя посочи бул. Цариграско шосе, който осигурява лесен достъп и затова се налага като новата дестинация на модерните офисни площи в София.

Друг фактор, който спомага за атрактивността на офисите, е дългогодишното партньорство между наематели и наемодатели, коментира Драгомир Марков, мениджър Наеми в АПМ.

„Цените и качествените услуги по пропърти мениджмънт в сградите също са фактори, които наемателите внимателно преценяват”, допълни той.

Според Антон Славчев от Colliers International друга характеристика на имота, която допринася за неговата добавена стойност в очите на наемателите, е устойчивостта.

„В световен мащаб тласък на процеса към търсене на устойчивост се очаква да даде предстоящата климатична конференция в Копенхаген. България не е лидер в тази тенденция, но ще се съобразява с европейските изисквания все по-стриктно”, каза той.

Участниците в панелната дискусия, посветена на търговските площи, очертаха основните фактори, които допринасят за успеха на шопинг моловете. На първо място сред тях е успешното менажиране, коментира Иглика Йорданова, мениджър Търговски площи в Colliers International. Втори критерии за успех на проектите е този концепцията им да се съобразява с изискванията на бъдещите наематели, подчертаха участниците в панела. На трето място стои намирането общ език между инвеститори и търговци и постигането на баланс в интересите, коментира Петър Дончев, маркетинг директор на R.E.S.B. По този начин може да се преодолее разминаването в очакванията на инвеститори и наематели по отношение на финансовите резултати и наемните нива.

„България все още е далеч от оптималния коефициент на търговски площи спрямо броя на населението. Големите международни играчи в ритейла, които започнаха да навлизат на българския пазар, показват много добри резултати в работата си, така че през следващата година предстои интересно развитие в ритейл сектора и в частност при търговските центрове,” прогнозира Иглика Йорданова.

„Ние закъсняхме с изграждането на модерни шопинг молове, като същевременно кризата подрани, за да стигнем до настоящата ситуация,” коментира Иван Велков, регионален мениджър на Raiffeisen Имоти. „Трябваше да бъдем по-консервативни и да си поставяме по-реалистични цели,” допълни той.

Общото мнение на участниците беше, че кризата е оздравила пазара, от който са отпаднали недобре планираните проекти за търговски центове. Тези, които продължават реализацията си, имат много добри възможности да се наложат в столицата и из страната.

Цената на земята и нейната раздробеност са основни спънки пред развитието на сектора на логистични и индустриални площи, коментираха участниците в панела, посветен на този сегмент от пазара на недвижими имоти. Ето защо потенциалът за наваксване и устойчиво развитие е заложен в изграждането на добър контакт между брокери, инвеститори и местна власт.

Генерален спонсор на конференцията BalREc – Awaiting Recovery и изложението BalPEx Exclusive е инвестиционната компания България Инвестмънт Груп. Златен спонсор е АПМ, а сребърен спонсор е AFI Europe. Партньори са: Хоум фор ю, Sparkassen Immobilien, Terra Tour Service, Аргогруп, Кинг Стърдж, Forton International, Райфайзен имоти, Европейски търговски център, Грийнлайф, Феър Плей Интернешънъл.

За допълнителна информация:

Андреана Станкова, Viveka Positive Communications, + 359 2 980 45 87,

+ 359 896 665 676 

Източник:
Viveka Positive Communications

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.1627