|
|
| 02 Декември 09, 09:18
/ Автор: Ogilvy Public Relations
|
Въпреки кризата българите продължават да ходят всяка седмица на кино |
Кризата, която обхвана всички сектори на обществения живот не се състоя за киноиндустрията. Този факт стана още по-видим за всички, които се опитаха да гледат „2012” през изминалите уикенди. Кино аудиторията надхвърли 47% от активното население на шестте най-големи града в България. Над 400 000 българи пък посещават киносалоните поне веднъж на два месеца. Това става ясно от националното представително проучване на компанията за кино реклама CinemaBox Office проведено от Gallup Bulgaria. |
Най-активните посетители на кино салоните са на възраст между 15 и 36 години, като жените преобладават пред мъжете – 53,6 към 46,4 %. Статистиката показва, че ходещите редовно на кино са и сред най-активните в социално отношение – над 61 % са работещи, а над 33 % учащи. И двете групи отделят най-много време за забавления извън домовете си – 53,3 % отговарят, че прекарват поне 2-3 вечери седмично в забавления извън дома, а 33 % излизат поне веднъж за този период.
Проучването сочи, че редовните кино посетители са със среден доход доста над средното за страната – повече от 800 лв. месечно. Редовната кино аудитория харчи за забавления 43 665 000 лв. месечно и с 40 % повече от неходещите на кино. Индексът за намерение за покупки на потребителски стоки с висока стойност (автомобили, високотехнологични продукти, черна техника и др.) е 150, за сравнение индекса на неходещите е 60.
Най-запалените киномани са в София – 56 % от населението. Най-голямата верига мултиплекси - Кина Арена привлича около 70% от националната аудитория в София, Варна, Стара Загора, Плевен, Велико Търново и Пловдив.
Кафе, ресторант, бирария преди и след кино е новата тенденция при посещението на кино. В киносалоните посетителите пристигат в мултиплексите средно 22 минути преди началото на филма. През това време те се възползват от предлаганите забавление и услуги.
„Киното е едно от най-предпочитаните забавления. В последните години се наблюдава оформярането на групи от кинофенове, които са съставени от млади, активни хора с вкус към живота и забавленията, които диктуват тенденциите сред връстниците си.”, коментира Димитър Димитров, управител на CinemaBox Office.
За CinemaBox Office
CinemaBox Office е основана през 2004 година. Компанията е единствената в България, която е тясно специализирана в кино рекламата – планиране и купуване. Повече информация и данни за кино рекламата, както и за най-актуалните филмови заглавия може да откриете на www.cbo-bg.com
За Контакти:
Димитър Димитров
CinemaBox Office
Тел. 02 944 7631/
E-mail: backoffice@cbo-bg.com
Емилия Шикова
Ogilvy Public Relations
Тел. 02/ 915 89 17
Е-mail: Emilia.Shikova@ogilvy.bg
Източник: http://cbo-bg.com/news.php |
|