|
|
| 06 Януари 10, 12:08
/ Автор: Viveka Positive Communications
|
2010 г. ще бъде година на експанзия на нови марки и дискаунт веригите на българския пазар |
Настоящата 2010 г. се очаква да бъде годината, през която дискаунт веригите ще завладеят трайно българския пазар на търговия на дребно, особено при хранителните стоки. Постепенно ще се утвърждава форматът на ритейл парковете и на този на аутлетите, в които големи модни компании продават свои колекции от предходни сезони с големи отстъпки. Това сочат анализите на консултантската компания Colliers International.
|
05 януари 2010 г.
Настоящата 2010 г. се очаква да бъде годината, през която дискаунт веригите ще завладеят трайно българския пазар на търговия на дребно, особено при хранителните стоки. Постепенно ще се утвърждава форматът на ритейл парковете и на този на аутлетите, в които големи модни компании продават свои колекции от предходни сезони с големи отстъпки. Това сочат анализите на консултантската компания Colliers International.
В България вече има три дискаунт вериги за хранителни стоки – Kaufland, Plus и Penny Market. Всички те следват стратегията първо да навлизат в по-малките градове на страната, а след това да се установяват и в големите. От трите вериги компанията Kaufland вече е развила мрежа от 26 хипермаркета, а другите две предвиждат да удвоят броя на магазините си в страната през 2010 г. Техният конкурент Lidl също предстои да открие първите си търговски обекти в България през следващата година, като по този начин усили конкуренцията между веригите за хранителни стоки.
За активното развитие на дискаунт веригите спомага на първо място глобалната икономическа ситуация, която стимулира домакинствата да търсят начини да оптимизират разходите си, коментират експертите от Colliers International. Втори фактор е ниската степен на проникване на дискаунт веригите в страната в сравнение с други държави от Централна и Източна Европа. Тази ситуация предоставя добри възможности за растеж на компаниите от бранша, поради което се очаква те да продължат да следват стратегиите си за развитие.
През 2010 г. ще наблюдаваме и друга тенденция – откриването на първите магазини на нови световноизвестни гиганти, които да предложат по-голям избор на облекла и аксесоари на българските потребители. Три големи търговски центъра ще отворят врати в страната през тази година, където големи международни марки ще открият магазините си, съобщи Иглика Йорданова, мениджър отдел „Търговски площи” в Colliers International, в последния брой на Colliers Magazine. Сред тях са пет от брандовете на испанската Inditex Group, а именно Zara, Bershka, Massimo Dutti, Stradivarius и Pull and Bear; немската мултибранд компания Peek&Cloppenburg, фрeнската компания за козметика Sephora, австрийската верига за обувки Humanic, американската фирма за модни стоки GAP.
В средносрочен план у нас се очаква утвърждаване на по-икономичните търговски формати като ритейл паркове и аутлети.
„В световен мащаб тези формати набират все по-голяма популярност, като не само остават незасегнати от рецесията, но и регистрират печалби. Това се дължи на два основни фактора. Първо, по-малката инвестиция в изграждането им позволява оптимизиране разходите на наемателите за наем и такса за управление, което позволява на търговците да разгърнат и този формат. Второ, достигнатите от модните компании обеми правят логично откриването на подобни търговски формати като точка на продажба, привличаща широка целева група от клиенти. Вярвам, че в следващите няколко години тези формати ще навлязат активно в България, паралелно на развитието на формата на моловете”, коментира още Иглика Йорданова.
За Colliers International:
Colliers International е сдружение между независими компании за недвижими имоти със самостоятелно управление. В световен мащаб Colliers притежава 294 офиса в 61 страни и разполага с над 12,700 висококвалифицирани професионалисти. Компанията управлява имоти с обща площ от 90 млн. кв.м.
В България компанията работи от 1991 година и е безспорен лидер на пазара на услуги в областта на недвижимите имоти. Понастоящем Colliers International в България представлява някои от най-иновативните и професионално планирани проекти във всички сегменти на пазара, включително офиси и бизнес паркове, търговски, логистични и индустриални площи, жилищни имоти.
За допълнителна информация:
Андреана Станкова,
PR експерт,
Viveka Positive Communications,
+ 359 2 980 45 87,
+ 359 896 665 676
Мая Клевцова,
Маркетинг консултант,
Colliers International,
+ 359 2 976 99 76
Източник: Viveka Positive Communications |
|