|
|
| 20 Февруари 10, 08:41
/ Автор: APRA Porter Novelli
|
Силно представяне за 2009 г. от продажби до крайна нетна печалба |
Нестле постига органичен ръст от 4.1% , а маржът на печалбата преди лихви и данъци достига 14.6%, покачвайки се с 30 базисни пункта. |
Нестле постига органичен ръст от 4.1% , а маржът на печалбата преди лихви и данъци достига 14.6%, покачвайки се с 30 базисни пункта.
НЕСТЛЕ ГРУПАТА
- Продажбите на Групата са на стойност 108 милиарда швейцарски франка, а постигнатият органичен ръст е 4.1%, като 1.9% е реалният вътрешен ръст;
- Печалбата на Групата преди лихви и данъци е 15.7 милиарда швейцарски франка, с марж от 30 базисни пункта; а при фиксирани валути - 40 базисни пункта;
- Основната печалба на акция е нараснала с 9.6% до 3.09 швейцарски франка, като отчита покачване с 16.3% при фиксирани валути;
- Оборотът на Групата е нараснал до 67% или от 7.2 милиарда швейцарски франка до 17.9 милиарда швейцарски франка;
- Възвръщаемостта на инвестициите, включително положителната репутация, се е покачила с 90 базисни пункта, до 15,6%;
НЕСТЛЕ Храни и напитки
- Продажбите са в размер на 100 милиарда швейцарски франка, като постигнатият органичен ръст е в размер на 3.9%, а реалният вътрешен ръст е 1.6%;
- Печалбата преди отчитане на лихви и данъци достига 13.1 милиарда швейцарски франка, а маржът се покачва с 30 базисни пункта, а при фиксираните валути с 40 базисни пункта;
Възвръщаемост за инвеститорите
- Предложено увеличаване на дивидентите с 14.3% до 1.60 швейцарски франка, а коефицентът на печалба от акция е 51.8%, базиран на основната печалба от акция;
- През 2010 г. ще бъдат изкупени обратно акции на стойност 10 милиарда швейцарски франка.
Пол Булке, Главен изпълнителен директор на НЕСТЛЕ: “С органичен ръст от 4.1%, който постигнахме в условия на предизвикателства през изминалата година, ние имахме възможността за съществено по-бърз растеж спрямо индустрията, в която оперираме. В комбинация със значителното подобрение на маржа на печалбата преди отчитане на лихви и данъци, ние успяхме да постигнем планираните резултати в съответствие с дългосрочния Модел на Нестле. Ускорихме инвестициите в нашите марки и темпото на иновациите, адаптирахме продуктите си към променящите се нужди на потребителите и допълнително повишихме ефективността. Тези дейности, както и отговорното следване на ясни стратегически приоритети от страна на нашите служителите, ни позволиха отново да съчетаем силно представяне на продажби и крайна нетна печалба през 2009г, в допълнение на изключителните резултати през 2008 г. Представянето ни през 2009 г. бе широко застъпено във всички категории и региони и показва нашето умение да постигаме и краткосрочни резултати, като в същото време продължаваме да инвестираме в дългосрочен план. Очаквам през 2010 г. нашият бизнес с храни и напитки да достигне по-висок органичен ръст спрямо 2009 г. и последващо нарастване на маржа на печалбата преди отчитане на лихви и данъци при фиксираните валути. Тази увереност се вижда и в нашето предложение за увеличаване на дивидентите, както и в плановете ни за обратно изкупуване на акции през тази година.“
Продажби и марж на печалбата преди лихви и данъци по оперативни звена
През 2009г., органичният ръст на Нестле за всички дейности в сегмента на Храни и Напитки възлезе на 1.2% в Европа, 4.8% в Америка и 7.4% в Азия, Океания и Африка. Резултатите са широко застъпени във всички категории и региони, като комбинират силно представяне от продажби до крайна нетна печалба, демонстрирайки отговорното следване на ясни стратегически приоритети от страна на нашите служителите, изпълнени с подкрепата на марките и инвестициите в областта на проучването и развитието.
|
Януари-Декември 2009
Продажби
в млн. шв. франка
|
Януари-Декември 2009
Органичен Ръст
(%)
|
маржове на ППЛД |
|
Януари-Декември 2009 |
Промяна спрямо Януари-Декември 2008 |
Храни и Напитки
· Зона Америка
|
32 168 |
+ 6.5 |
16.8% |
+20 bps |
· Зона Европа |
22 528 |
+ 0.3 |
12.4% |
0 bps |
· Зона Азия, Океания и Африка |
15 891 |
+ 6.7 |
16.7% |
+20 bps |
Nestlé Waters |
9 061 |
- 1.4 |
7.0% |
+100 bps |
Nestlé Nutrition |
9 963 |
+ 2.8 |
17.4% |
+10 bps |
Други Храни и Напитки |
10 187 |
+ 6.8 |
15.7% |
+80 bps |
Nestlé Храни и Напитки |
99 798 |
+ 3.9 |
13.1% |
+30 bps |
Фарма
(вкл. Alcon)
|
7 820 |
+ 6.7 |
33.5% |
-60 bps |
Общо за Групата |
107 618 |
+ 4.1 |
14.6% |
+30 bps |
|
Nestlé Waters, Nestlé Nutrition и Други Храни и Напитки не са включени в зоните. Дейностите на Nestlé Professional също са изключени от зоните и са добавени към Други Храни и Напитки.
Продажби и ППЛД марж по продукти
|
Януари-Декември 2009
Продажби
в млн. шв. франка
|
Януари-Декември 2009
Органичен Ръст
(%)
|
маржове на ППЛД |
|
Януари-Декември 2009 |
Промяна спрямо Януари-Декември 2008 |
Прахообразни и течни напитки |
19 271 |
+ 9.5 |
21.7% |
-40 bps |
Вода |
9 066 |
- 1.4 |
7.0% |
+100 bps |
Млечни продукти и сладолед |
19 557 |
+ 2.0 |
12.0% |
+50 bps |
Детско хранене |
9 965 |
+ 2.8 |
17.4% |
+10 bps |
Готовия ястия и добавки за готвене |
17 205 |
+ 0.8 |
12.9% |
+20 bps |
Шоколадови изделия |
11 796 |
+ 4.3 |
13.6% |
+50 bps |
Храни за домашни любимци |
12 938 |
+ 7.9 |
16.3% |
+60 bps |
Общо Храни и Напитки |
99 798 |
+ 3.9 |
13.1% |
+30 bps |
Фармацевтични продукти (вкл. Alcon) |
7 820 |
+ 6.7 |
33.5% |
-60 bps |
Общо за Групата |
107 618 |
+ 4.1 |
14.6% |
+30 bps |
|
Малките разлики в данните за води и продукти на Nestlé Nutrition между таблиците „Продажби по оперативни звена” и „Продажби по продукти” се дължат на факта, че някои води и продукти на Nestlé Nutrition се продават и от оперативни звена извън Nestlé Waters and Nestlé Nutrition
Източник: APRA Porter Novelli
|
|