Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Рейтинг: 3.00
(1387)
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 1.04.2016 - До момента
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012
Източници на ИНФОРМАЦИЯ


Изпрати СЪОБЩЕНИЕ до Медиите За PRESS.dir.bg Карта на сайта

СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012 / Автомобили и горива

Вземи в gLOG
12 Март 10, 16:57 / Автор: AMI Communications
Shell и Ferrari се изправят пред предизвикателството на забраната за презареждане с гориво
За първи път от 1993 г. насам презареждането с гориво в бокса във Формула 1 е забранено. Това означава, че всеки болид трябва да завърши състезанието само с един резервоар гориво. Новата промяна в правилата ще окаже влияние върху всички екипи във Формула 1, като промени дизайна на болидите и състезателната стратегия, а специално за Shell – състезателното гориво Shell V-Power.
София, 12.03.2010 г. - За първи път от 1993 г. насам презареждането с гориво в бокса във Формула 1 е забранено. Това означава, че всеки болид трябва да завърши състезанието само с един резервоар гориво. Новата промяна в правилата ще окаже влияние върху всички екипи във Формула 1, като промени дизайна на болидите и състезателната стратегия, а специално за Shell – състезателното гориво Shell V-Power. Забраната за презареждане ще накара Shell и Ferrari да си сътрудничат повече от всякога, за да намерят оригинални нови решения за разработване на състезателното гориво за предстоящия сезон.

Като официален доставчик на гориво за отбора на Ferrari във Формула 1, Shell работи усилено по време на подготовката за сезона, за да посрещне новото предизвикателство. Лиса Лили, Технически мениджър на Shell за Ferrari, описва задачата, с която екипът на Shell V-Power е трябвало да се справи: „Забраната за презареждане през сезон 2010 е възможно най-голямото предизвикателство, с което сме се сблъсквали в разработването на горива през последните 15 години, но също така е и едно от най-позитивните за Shell. През последната година хвърлихме много труд в разработването на нова формула за състезателното гориво Shell V-Power за новия сезон на Формула 1. Основната ни цел беше да оптимизираме ползите за Ferrari от мощността и представянето на пистата на състезателното гориво Shell V-Power. ”

Новите спецификации на горивото са друго ключово предизвикателство, пред което се изправиха учените от Shell. Това означава, че горивото дава по-широки възможности за нови формули, което позволява на Shell да тества нови технологии и по този начин да посрещне предизвикателството, което се появи след забраната за презареждане. Какво означава това на практика? Учените от Shell измислиха нова формула за състезателното гориво Shell V-Power, така че да може да се използва при по-високи температури, тъй като горивото в болида трябва да издържи цялото състезание. „Сигурни сме, че сме разработили ново състезателно гориво Shell V-Power, което значително ще подпомогне стратегията на Ferrari и ще се опитаме да спечелим титлата в Шампионата при конструкторите 2010”, допълва Лиса Лили.

Горивната ефективност се превръща във фактор с нарастващо значение този сезон. Когато разработва новата формула, Shell трябва да уцели точния баланс между оптимизиране на мощността и представянето и максималното съхраняване на горивото. „По отношение на представянето двигателите са приспособени да се движат с обогатено, тежко гориво, но когато използваш по-лека „постна” формула, това малко ще влоши представянето, но също така ще даде по-добра ефективност на горивото. Това е точният баланс. Ние можем да променим микса от компоненти в горивото, за да позволим на двигателя да работи по-леко, но в същото време да се представи оптимално добре. Ето върху какво работим активно през последните девет месеца, подготвяйки почвата за новите правила на ФИА през сезон 2010”, разказва Майк Евънс, ръководител проект в Shell „Разработване на горива за Формула 1”.

Съвместната работа с Ferrari не е нещо ново за Shell. Тяхното дългогодишно техническо партньорство, продължило повече от 60 години, е едно от най-забележителните във Формула 1. Технологията Shell V-Power е помогнала на Ferrari да спечели 10 титли при конструкторите и 12 при пилотите в световния шампионат на Формула 1. „Техническото ни партньорство с Shell e от основно значение за нашия опит в разработването на горивата. Shell притежава ненадминати познания и опит в горивните технологии и нашето тясно сътрудничество означава, че ние постоянно търсим границите на възможностите на горивото, за да постигнем мощност и отлично представяне на пистата. Горивото е решаващ елемент, който винаги е бил много важен за Ferrari, а забраната за презареждане през 2010 означава, че партньорството ни ще бъде изключително важно през този сезон”, казва по повод партньорството Стефано Доменикали, директор на отбора на Ferrari във Формула 1.

Формула 1 е едно от най-добрите места за тестване на нови технологии в екстремни условия. Състезанието дава възможност на Shell да прeнесе новите разработки от пистата на пътя. Тази година забраната за презареждане във Формула 1 дава още една възможност на Shell да разработи нова технология за състезателното гориво Shell V-Power за Ferrari и след това да прeнесе наученото в разрабoтвaнето на горива за пътя за клиентите на Shell в целия свят.

Отпразнувайте с нас над 60 години техническо партньорство между Shell и Ferrari

От началото на март до края на април всички фенове на Ferrai могат да съберат комплект от 6 стъклени чаши с формата на купа от Формула 1. Промоцията е част от техническото партньорство между Shell и Ferrari, което продължава повече от 60 години. Затова върху всяка чаша има избран модел на болид Ferrari от 1952 г. до 2007 г.

Можете да вземетe своята чаша на специална цена от 1.99 лв. при зареждане на 25 литра Shell V-Power, горивото на Ferrari за Формула 1 или срещу 2.99 лв. за останалите горива на Shell. Промоцията е във всички бензиностанции Shell в страната. Повече можете да научите на www.shell.bg.

Видео интервюта: Фелипе Маса, Фернандо Алонсо, Лиса Лили и Майк Евънс

Shell и Ferrari направиха съвместен филм (http://tranz.it/load.php?id=t6kX6lzxumNPoGlw509611) за забраната за презареждане и за тяхната съвместна работа. Филмът показва интервюта с Лиса Лили, Технически мениджър на Shell за Ferrari, Майк Евънс, ръководител проект в Shell „Разработване на горива за Формула 1”, заедно с интервюта на Фелипе Маса и Фернандо Алонсо за това как забраната за презареждане се е отразила на тяхната подготовка и подхода им към сезон 2010 във Формула 1. 

Формула 1 /Сезон 2010

ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

Shell коментирa промените в правилата за сезон 2010 във Формула 1

През 2010 г. има няколко значителни промени във Формула 1, включително забраната за презареждане в бокса по време на състезание. Техническият мениджър на Shell за Ferrari, Лиса Лили разказва за ключовите промени в новия сезон и как Shell и Ferrari работят заедно, за да се справят с новите предизвикателства.

Забрана за презареждане

За първи път от 1993 г. насам презареждането с гориво ще бъде забранено по време на състезанията във Формула 1. Това е най-голямата промяна за сезон 2010, която ще окаже влияние върху различни аспекти от състезанието като състезателното гориво, дизайнa на болидите и състезателната стратегия.

С новите правила 2010 г. ще се окаже година на предизвикателство за разработването на горивата, но също така и вълнуваща възможност за развитието на нови горивни технологии. Лиса Лили, Технически мениджър на Shell за Ferrari, работи съвместно с Ferrari, за да осигури вкарването на състезателното гориво Shell V-Power в новата рамка с правила, като в същото време оптимизира мощността и представянето на горивото. „Трябва да сме напълно сигурни, че програмата за разработване на продукти на Shell е напълно съобразена с техническата концепция на Ferrari”, казва Лиса Лили. „За да постигнем това, през цялата година ние трябва да работим като един отбор. Гледаме на Shell V-Power и на маслото Shell Helix като на компоненти от двигателя и като такива те не са създадени изолирано от двигателя, а вървят ръка за ръка с него”, продължава Лиса Лили.

Допълнително тази година състезателното гориво трябва да бъде разработено, така че да изгаря при по-висока температура и да стигне за цялото състезание. Нормално горивото в болида би останало хладно при презареждането два или три пъти по време на състезание, тъй като при всяко зареждане добавеното гориво е с 10 градуса по-хладно от това в резервоара. Лиса Лили казва: „Без този охлаждащ ефект и с по-голям резервоар, поставен до много горещия двигател, горивото ще се затопли, както се случва в болидите тази година.” Лиса продължава: „От миналата година нашите експерти по горивата в Shell работят, за да се справят с това предизвикателство и да доставят на отбора на Ferrari във Формула 1 специално разработено състезателно гориво Shell V-Power, което може да осигури оптимално представяне при високи температури.”

Все пак забраната за презареждане не означава край на влизането в бокса. По време на всяко състезание болидите ще спират за смяна на гумите, въпреки че това ще става доста по-бързо.

Дизайнът на болидите във Формула 1 също ще се промени, за да „отвори” повече място за по-широкия резервоар, който ще бъде почти двойно по-голям. За да се побере резервоарът, вероятно болидът ще се отличава с по-широка повдигната каросерия и по-дълго шаси.

И последно, забраната за презареждане ще се отрази и на състезателната стратегия. Пилотите ще трябва да обърнат повече внимание на техниката за шофиране и да следят дали икономисват горивото.

Отбори

Тази година във Формула 1 ще участват 13 отбора, което означава, че 26 болида ще заемат позиции в стартовата решетка. Това означава, че по време на квалификациите ще
видим последователно отпадането на 8 болида в първата част (Q1| и още 8 болида във втората (Q2). Последните 10 болида ще се борят за стартовата позиция в Q3.

„Миналата година видяхме един от най-оспорваните сезони на Формула 1”, казва Лили. „През цялото време Shell работи в тясно сътрудничество с Ferrari, за да гарантира, че всичко в болида и всеки отделен компонент – от двигателя до начина, по който си взаимодейства със състезателното гориво Shell V-Power е в перфектна хармония с пилота, за да даде предимство на Ferrari в състезанието.”

Точки 


С повече участващи отбори в новия сезон, точковата система е измислена така, че да разпределя съответно по 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 и 1 точки сред първите десет финиширали. Точките на пилотите ще се натрупват за световния шампионат при пилотите и за този при конструкторите.

Лиса Лили коментира: „Новата точкова система означава, че ще има още по-големи разлики между първото и второто място, така че сега повече от всякога е важно Ferrari първи да пресече финалната линия и Shell играе много важна роля в този процес.”

Гуми

Балансът между предните и задните гуми беше променен, като широчината на предните гуми беше намалена от 270 на 245 мм. Освен това, десетте пилота, които участват в последната квалификационна част (Q3) в събота, ще трябва да използват същите гуми, за да стартират в състезанието в неделя.

Тегло 

Минималното тегло на болида беше увеличено от 605 на 625 кг. По време на тренировките и на квалификациите болидите ще бъдат избирани на случаен принцип, за да бъдат претеглени.

За повече информация:

Ралица Станева
AMI Communications
Т: 989 5115
M: 0886 634 580
E: ralitsa.staneva@amic.bg 

Източник:
AMI Communications

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

3.0642