Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Рейтинг: 3.00
(1387)
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 1.04.2016 - До момента
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012
Източници на ИНФОРМАЦИЯ


Изпрати СЪОБЩЕНИЕ до Медиите За PRESS.dir.bg Карта на сайта

СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012 / Търговия

Вземи в gLOG
01 Юли 10, 15:22 / Автор: Списание ENTERPRISE
30% процента от потребителите в големите градове са напълно удоволетворени от пазаруването в търговските вериги
64.6% от потребителите предпочитат да пазаруват от вериги супермаркети, защото те гарантират определен висок стандарт на обслужване. Петте най-важни характеристики при избор на магазин от крайните клиенти са: Качество на предлаганите стоки, Цените, Местоположение, Разнообразие на стоките, Възможност за самообслужване.
Анализ на потребителското отношение на крайните клиенти на търговските вериги бе представен на форума "MySuccess in Retail" - добрите практики от българския бизнес в областта на търговията на дребно, който се проведе на 29 юни в София

Участници във Форума, организиран от списание ENTERPRISE, бяха висши мениджъри от най-големите търговски вериги в България като Mr. Bricolage, Carrefour, Plus, Билла, Практикер, производители и доставчици на стоки и услуги за тях.

По време на събитието бяха дискутирани темите: как крайните потребители възприемат отделните вериги магазини, какви са техните предпочитания и изисквания, как и по какъв начини очакванията и желанията на клиентите могат да бъдат успешно задоволени. Участниците получиха практически насоки за работа с търговските вериги, как те решават да стартират работа с нов доставчик, какви са техните трудности при работата с българските доставчици и др.

Явор Янкулов, доктор по икономика и преподавател в УНСС, представи резултатите от проведеното за първи път в България от Катедра „Търговия“ на УНСС двугодишно проучване на поведението на крайните клиенти на веригите и възприятията им за конкурентите предимства на веригите, марките, цените, стоките и други. Изследването е проведено в София и 6-те най-големи града на страната и обхваща около 1900 души. Според неговите резултати 64.6% от потребителите предпочитат да пазаруват от вериги супермаркети, защото те гарантират определен висок стандарт на обслужване. 70% от потребителите, взели участие в проучването, пазаруват редовно в предварително избрани, предпочитани магазини. Резултатите сочат, че българинът е консервативен по отношение на какво и къде пазарува. Над 80% от покупките са планирани покупки, а импулсивните са малък процент.

Петте най-важни характеристики при избор на магазин според изследването са: Качество на предлаганите стоки (36,8%), Цените (32,5%), Местоположение (31.6%), Разнообразие на стоките (29,2%), Възможност за самообслужване (12,5%). Водещи характеристики при избор на верига супермаркет са и асортимент, чистота и атмосфера.

„През последната година клиентите се пренасочват към нисък клас продукти, което доведе до ценова война, смъкване на маржовете и следователно по-малко инвестиции в сектора“, коментира ситуацията в ритейл сферата Андрей Евтимов, изпълнителен директор на Mr. Bricolage. Той обясни, че лесния достъп до магазина и продуктите, както и предоставянето на изчерпателна информация на клиента, са основни характеристики за специализирания ритейл.

„Наша цел е да създадем един осъзнат пазар„ обяви Асен Ненов от Асоциация „Активни потребители”. Той коментира, че през последните години се наблюдава все по-ниска потребителска култура и намалено доверие към търговците. Според Асоциацията се наблюдава инерция при потребителските изисквания и липса на високи критерии. Най-честите сигнали подавани в Асоциацията са свързани с качеството на храни, на второ място са мобилните оператори, а на трето място са банките.

Асен Ненов представи проучване, реализирано от дирекция “Здраве и защита на потребителите” към Европейската комисия. Според него 26% от потребителите са убедени, че търговецът уважава техните потребителски права. Около 30% от участниците са променили мнението си спрямо даден търговец благодарение на медийни публикации. За Ненов осъзнатите и обучени потребители са основен двигател за качествена конкуренция и развитие на пазара.

„Радваме се, че срещата бе ползотворна и помогна на всички участници да обменят опит. Ние изпълнихме нашата цел - да предизвикаме успешна дискусия и да чуем различни гледни точки, а не просто да представим участващите компании“, обобщи изводите от Форума Ева Любомирова, издател на списание ENTERPRISE.

Източник: Сп
исание ENTERPRISE

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.0995