|
|
| 30 Септември 10, 11:15
/ Автор: Милена Атанасова
|
Новите трендове в бюти индустрията и множество бизнес решения ще намерят професионалистите от бранша на „Арена на красотата” |
Изложението ще се проведе между 6-8 ноември в Интер Експо Център – София |
В периода 6-8 ноември в Интер Експо Център – София ще се състои единадесетото национално изложение за фризьорство, козметика, маникюр и педикюр, SPA&Wellness „Арена на красотата”. По традиция, есенното издание ще бъде с професионална насоченост – Arena Professional и ще се проведе под мотото „B2Beautiful”.
В първото за България и единствено по рода си B2B изложение в бюти бранша Arena Professional/B2Beautiful ще могат да участват производители и вносители на козметика, козметично и фризьорско оборудване, SPA решения, фитнес уреди, хранителни добавки и всички други услуги, материали и аксесоари за красота и здраве. Входът за професионалисти е 5 лв, а само сега онези, които попълнят на място анкетна карта, ще могат да влязат безплатно.
Важното е, че за специалистите от бранша, организаторите на Arena Professional/B2Beautiful са подготвили богата програма за развитие на бюти бизнеса. Към изложението има интерес от водещите фирми на европейския пазар, вече са регистрирани нови компании с дерматологична насоченост от Испания и Италия. Те ще споделят на специалистите ноу-хау и ще изнесат статистически данни за пазара в Европа и в САЩ, ще разкрият кои са новите тенденции на пазара и в какво специалистите от бюти бранша трябва да вложат своите усилия, за да имат успешен и модерен бизнес в страната, дори и по време на криза.
Тази година на семинарната част в Arena Professional/B2Beautiful ще се състои и Втората национална конференция на собствениците на салони за красота и SPA центрове, организирана от работодателската организация на бранша АМСПИКЗ, чийто председател е известният стилист Димитър Дамов. Там ще бъдат засегнати ключови проблеми за бюти бизнеса като промените в професионално законодателство и образование, защо се говори за категоризация на салоните, ще има ли квалификационни точки, какви са изискванията и правилата за работа в салоните и др. Всички работещи в сферата на бюти индустрията ще могат да се срещнат с представители на АМСПИКЗ, за да споделят лично своите проблеми при работа с цел намиране на решение. Съсловната организация ще оповести публично и конкретните предложения за промени на наредбата, регулираща дейността на всички професии в бюти индустрията. Те вече са подадени официално към Съвета по „Стандарти за качество и ефективност на диагностично-лечебната дейност”, за да бъдат отразени при разработването на проект на Медицински стандарт по „Естетични и медицински дейности”. Значим факт е, че предложението на бранша вече е предадено на председателя на работната група, която ще разработи нова Наредба за здравните изисквания за бръснарските, фризьорските салони с основание чл. 34, ал.2 във връзка с §.1, т.9, б. „е” от допълнителните разпоредби на Закона за здравето. Предложението и неговото приемане за разглеждане от МЗ дойде като резултат от пресконференцията на АМСПИКЗ и НСК „Здраве и красота” през май.
За пръв път в България е направен проект за Наръчник на бюти специалиста, който цели да подпомогне работата на салоните. В него ще бъде синтезирана цялата необходима информация за образованието, дейностите и законодателството в бранша и ще бъдат систематизирани всички условия за използването и разпространението на продукти за красота. Наръчникът предстои да се появи за пръв път на изложението Arena Professional/B2Beautiful, за да може да бъде видян от максимален брой професионалисти.
Паралелно със семинарната част, на Arena Professional ще се проведе и 5-тия национален конкурс по ноктопластика, Първият и единствен българин, спечелил световен конкурс, ще демонстрира нови техники и тенденции в международен мащаб. Негови модели ще бъдат популярни личности от българския хай лайф.
Любопитни факти
Малко статистика за България – Над 75% от водещите козметични марки, представени на българския пазар, се произвеждат в Европа; Кризата през 2008 тласка потребителките към:
- Повече претенции
Поради увеличаването на предлаганите услуги, потребителките внимателно търсят разликите, за да отсеят продуктите;
- Експертно мнение
53% от жените използват интернет, за да се информират за продуктите; осведомяват се за съставките, за цените, … и понякога се оказва, че познават по-добре различните продукти от служителите в салоните;
- Бърза смяна на потреблението Само България от европейския пазар не бележи ръст на козметичния пазар (ръстът
на пазара в европейските страни между 2003 и 2008 е бил 40% (+/-7%) за година. Годината с най-голям растеж е била 2006 с +9%); 88% от потребителките купуват продукти за козметична грижа в различни вериги, търсейки възможно най-добрия продукт на най-добрата цена; 93% от жените не посещават козметични центрове; 89% от жените посещават фризьорски салон най-малко веднъж годишно; 95% от дамите споделят, че е лукс да си подарят време за разкрасяване; 88% от дамите сами забелязват резултатите от закупените/употребените продукти
без външна намеса (медии, реклама, познати, експерти и пр.);
© Данните са любезно предоставени от представителството на Eugene Perma за България.
Десет тенденции на европейския и световен пазар в грижата за коса и тяло
Холистичния подход към организма – здравословният начин на живот завладя цяла
Западна Европа през последните 5 години. Наблюдава се т.нар. „връщане към корените” – много модерни са биопродуктите и оздравителните процедури с естествени материали като кални бани, славянските методики тип „масаж с елда”, „масаж с метла” и пр.
Индивидуалният подход към всеки организъм – характерно в грижата за коса и тяло по света е да се доверяваш на специалиста (козметик, козметолог, дерматолог, стилист, масажист или кинезитерапевт и пр.) при профилактика или възникнал проблем, а не да отидеш в супермаркета и просто да си купиш крем или боя за коса по препоръка на приятел;
Партизански маркетинг – голяма част от клиентите вече се доверяват на специалистите и закупуват козметични продукти директно от тях; Факт е, че рекламата по масмедиите през последните години има обратен ефект и се наблюдава отлив от масовите продукти;
Ускорен начин на живот – отразява се на всички сфери на човешкия
живот, респективно организъм. Изискват се експресни процедури с мигновен ефект и салони по-близо до дома или работното място с цел икономия на време;
Максимално ефективни методи с минимална агресия – все по-рядко се срещат болезнените видове масаж например, а по-голяма популярност придобиват лазерните техники с по-малко увреждане, насочената корекция и козметичния мейк-ъп. Многочислени биопрепарати – от типа на хиалуроновата киселина и колагена; Мезотерапия и медицински пилинги – най-новият мезотерапевтичен препарат, получил разрешение от страна на европейските организации, е Репарестим; Селективни средства – появяват се все по-голям брой органични продукти;
Резултат и ефективност вместо име и опаковка – благодарение на интернет,
клиентът вече е много по-информиран от преди и маркетинговите комуникации оказват все по-малко влияние върху него. Статистиката показва, че ако няма ефект от даден продукт, никакво име, марка, реклама, pr или алтернативна комуникация не биха оказали въздействие върху вторичната покупка. И обратно – благодарение на интернет, все по-лесно става разпространението на негативната информация относно даден продукт или услуга.
Повишаване нивото на пластичната хирургия и естетичната медицина – увеличават се възможностите за квалификация на специалистите; утвърждават се методи като ботулотоксина, дермоабразиото и др.под.; правят се научни изследвания в много науки, които са неразривно свързани с козметологията – психология, геронтология, биофизика, биохимия, генетика…
© Информацията е взета от прогноза на сп. Les Nouvelles Estétiques & SPA magazine за 2010 г.
Източник: Милена Атанасова |
|