Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Рейтинг: 3.00
(1387)
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 1.04.2016 - До момента
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012
Източници на ИНФОРМАЦИЯ


Изпрати СЪОБЩЕНИЕ до Медиите За PRESS.dir.bg Карта на сайта

СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012 / Туризъм

Вземи в gLOG
21 Март 11, 11:41 / Автор: Българско круиз общество
В България: Двоен ръст в резервациите на круизи за 2011 спрямо 2010
За Българското круиз общество: Българското круиз общество е неправителствена организация, подпомагаща информираността на българските пасажери, туроператори и туристически агенции, за достиженията и текущото състояние на световната круиз индустрия. Към асоциацията сътрудничат обучени и акредитирани круиз експерти от Асоциацията на круиз експертите във Великобритания, чиято цел е да следят тенденциите и да дават препоръки на клиентите от България при избора на най-подходящото пътешествие като продукт, време на пътуване, дестинация и пазарни условия.
След няколко седмици предстоят двете най-значими световни конференции в круиз индустрията – тази в Маями, касаеща предимно световния и американски пазари и тази в Саутхемптън, касаеща предимно британския и европейски пазари. Вече обаче и реалностите и тенденциите за 2011-та са ясни:

• 2011-та ще бъде поредната рекордна година по брой пасажери в историята на круиз индустрията: над 16 милиона пасажера. За 2010-та круиз пасажерите бяха 15 милиона*.
• 14 нови мега-лайнера на вода през 2011-та, на обща стойност 4,6 млрд. долара. За 2010-та бяха пуснати на вода други нови 12.
• Неизменно за последните 10 години круиз индустрията е най-динамично растящия сектор от цялата туристическа индустрия.
• Круизите представляват интерес номер едно сред потребителите спрямо който и да е друг вид пътуване или почивка поради:

o качеството на предлагания туристически продукт;
o опита от предишни круиз ваканции;
o цената;
o удовлетворението от новите кораби.
• 94% от круиз агенциите в целия свят са оптимистични за ръст в продажбите през 2011
• Още по-голяма диверсификация на маршрутите по целия свят
• Нови забавления и атракции на борда на корабите за 2011-та
• Средното време на постъпване на круиз резервация преди круиза, се увеличава от 4,5 месеца през 2009-та на 5,8 месеца през 2011-та
• Средната продължителност на круиз ваканцията се увеличава през 2011-та до 7,2 дни

В Европа

Най-бързо растящия пазар в световен мащаб е именно европейският. Ръстът само за една година на нашия континент надхвърля 12%, до забележителните 5 милиона пасажера. В Европа оперират общо 45 круиз линии с общо 124 кораба (морски и речни). Тази година ще бъде рекордна и за круизите в Европа. Никога досега не е имало такава концентрация на пасажерски кораби в европейски води. Разбира се, повишената конкуренция води от една страна до по-ниски и достъпни цени, а от друга - до печеливши и доволни гости. Това показва и статистиката: 23% ръст на европейския пазар за последните 3 години. Почти две трети от клиентите на Стария континент предпочитат като дестинация Средиземно море и островите в Атлантическия океан; 18% - Северна Европа, 24% - извън Европа, главно Карибските острови.
Средната възраст на круиз пасажерите продължава да пада. В момента тя е 54 години. Едно от обясненията е, че круизите стават все по-достъпни за по-широк кръг потребители от всички възрастови групи.

В България

Круиз ваканциите набират все по-голяма популярност сред клиентите и в България. Определено 2011-та ще бъде рекордна за нашия пазар, като до момента направените резервации бележат забележителния ръст от над 200% спрямо същия период на миналата година. Това важи както за индивидуалните резервации, така и за групите. Предпочитана дестинация за българите остава Средиземно море. Интересно е обаче да се отбележи, че Карибските острови изпреварват Балтийско море като втора най-предпочитана дестинация. Сумата, която харчат нашите сънародници за 7-дневен круиз на пълен пансион, с атракциите и забавленията на борда в Средиземно море, с включени полети отиване и връщане, всички трансфери, евентуално хотел, всички такси и медицинска застраховка, започва от около 900 - 1000 евро на човек, настанен в двойна каюта. Круизите са особено търсени и при поводи, а и като подаръци за близки – юбилеи, годишнини от сватба, меден месец и др. Повишена популярност има сред речните круизи в Европа. Постъпват запитвания и за околосветски плавания. При тях обаче планирането започва поне една година предварително. Тази година круиз линиите са завишили още повече контрола върху американските круиз агенции и туроператори да не приемат резервации от страни извън САЩ и Канада. През 2010 г. имаше неприятни случаи на недопускането на борда на кораба и връщането на суми на български пасажери, резервирали през американски интернет сайтове. Проучвания сочат, че средно един потребител разглежда 18 интернет сайта преди да вземе решение за своя круиз. Въпреки това предпочитания метод за резервация остава чрез круиз експерт – лице в лице (25%), по телефон чрез круиз експерт (38%), он-лайн чрез круиз експерт (17%) или директно чрез круиз линията (20%) от които он-лайн (12%).

Сред основните силни черти на круизите са големия избор на маршрути по целия свят и по време на всички сезони; богатия избор на хранене – специализирани ресторанти на борда, гостуващи шеф-готвачи, местна и интернационална кухня, кулинарни демонстрации и състезания. Не по-малко привлекателни са забавленията и обогатяващите програми по време на круиза – семинари, лектори на борда, дегустации и обучения, в голямата си част които са или безплатни или на символична такса за участие в рамките на 10-30 долара на човек (ако например дегустирате старо вино или уиски). Силен интерес има към тематичните круизи – музика, храна и вино, култура и изкуство, алтернативен начин на живот и др. Круиз линиите привличат водещи световни оператори на спа и фитнес центрове на корабите, на козметични салони и ред други допълнителни услуги, включително богати спортни програми – футбол, баскетбол, тенис, мини-голф и т.н. Децата също не са забравени. За всяка възрастова група има клубове за тях, като детегледачки и обучен персонал поемат грижата и освобождават време на родителите в голямата част от денонощието.

Водещи дестинации при круизите – тенденции при европейските потребители

За 2011-та водещите дестинации са:

1. Европейски реки
2. Средиземно море
3. Острови в Гърция и Турция
4. Карибски острови и Източно Мексико
5. Южна Америка
6. Панамски канал
7. Хавайски острови и Южен Пасифик
8. Китай и Япония
9. Югоизточна Азия
10. Балтика и Скандинавия

Ето и линкове за сваляне на снимките за материала за круизите от www.dox.bg. Авторските права са на Cruise.BG (снимките сa правени от нас):

http://dox.bg/files/dw?a=db29eb91c5

http://dox.bg/files/dw?a=b5f728e889

http://dox.bg/files/dw?a=f41ad858c2

http://dox.bg/files/dw?a=f15c06e39b

http://dox.bg/files/dw?a=3bf1287097

http://dox.bg/files/dw?a=707e652376

http://dox.bg/files/dw?a=2162d732e6

http://dox.bg/files/dw?a=1384928817

http://dox.bg/files/dw?a=792434f0ef

http://dox.bg/files/dw?a=6d21a622f6

http://dox.bg/files/dw?a=f02ed88e38

http://dox.bg/files/dw?a=4c6738a5e8

http://dox.bg/files/dw?a=f08b8e33b6

http://dox.bg/files/dw?a=d894ae676d

http://dox.bg/files/dw?a=7e134c11fd

http://dox.bg/files/dw?a=9463408950

http://dox.bg/files/dw?a=e7a63dbdf8

http://dox.bg/files/dw?a=e9dd84bd53

http://dox.bg/files/dw?a=d02e2c04f0

http://dox.bg/files/dw?a=11ccee9bb2

http://dox.bg/files/dw?a=9c3f62c503

http://dox.bg/files/dw?a=f5f987166f

http://dox.bg/files/dw?a=56f4678e80

http://dox.bg/files/dw?a=854c16d25b

http://dox.bg/files/dw?a=ad8aa2ac5e

http://dox.bg/files/dw?a=18243f2ffe

http://dox.bg/files/dw?a=a9fa8b134c

За контакти:

Илиян Иванов, председател, Българско круиз общество, www.cruise.bg, cruise@cruise.bg, Skype: Cruise.BG, тел. 422-40-40, факс 422-41-41, GSM 0888-508-199

Източник: www.cruise.bg

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.2696