Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Рейтинг: 3.00
(1387)
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 1.04.2016 - До момента
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012
Източници на ИНФОРМАЦИЯ


Изпрати СЪОБЩЕНИЕ до Медиите За PRESS.dir.bg Карта на сайта

СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012 / Банки и финанси

Вземи в gLOG
14 Юни 11, 23:13 / Автор: AMI Communications
Разходите на европейците отбелязват най-силен ръст за последните пет години
14.06.2011 – Потребителският разход в Европейския съюз отбеляза 2,6% ръст през първото тримесечие на годината спрямо същия период на 2010 година. За сравнение увеличението през последната четвърт на 2010 година е само 0,3%, според данни на „Барометъра на Visa Европа за потребителския разход в ЕС“. Внушителният ръст е най-големият, който е регистриран от средата на 2006 година и първият положителен знак за икономиката през тази година.
Потребителският разход продължава да расте за пето поредно тримесечие

Германия е основната причина за ръста, следвана от балтийските държави

14.06.2011 – Потребителският разход в Европейския съюз отбеляза 2,6% ръст през първото тримесечие на годината спрямо същия период на 2010 година. За сравнение увеличението през последната четвърт на 2010 година е само 0,3%, според данни на „Барометъра на Visa Европа за потребителския разход в ЕС“. Внушителният ръст е най-големият, който е регистриран от средата на 2006 година и първият положителен знак за икономиката през тази година.

Германските домакинства са основният двигател за увеличението на потребителския разход в Европейския съюз. В същото време германските търговци са се възползвали от стабилния икономически ръст и намаляването на безработицата. Потребителският разход в Източна Европа и най-вече в Чехия, Естония, Латвия, Литва, Унгария и Полша също допринася за увеличението на общия разход в Европа. Целият регион е от важно значение за подобряването на икономиката на ЕС.

Барометърът на Visa Европа за потребителския разход в ЕС е базиран на реално изхарчените средства, вместо на мнения и прогнози на отделни експерти. Тези данни впоследствие са изгладени, за да се отчете броят на издадените карти Visa, предпочитанията за различните начини на разплащане на потребителите и инфлацията. Барометърът е надежден икономически показател, който осигурява най-точните и изчерпателни данни за състоянието на потребителския разход в ЕС. За разлика от други индекси и проучвания, които са базирани на мнения или само на данните от един сектор, този барометър показва реалния потребителски разход в общността. Той отчита и увеличеното предпочитане на картовите разплащания от страна на потребителите, като 1 на всеки 8 евро, похарчени в Европа, е с карта Visa.

Докато Германия продължава да бъде основна движеща сила за този ръст, икономиките на другите големи страни-членки не се развиват със същите темпове. Франция, Италия, Испания и Великобритания регистрират сравнително скромни темпове на ръст в началото на годината в сравнение със страните от Източна Европа.

Трудностите продължават и в други страни. Барометърът за потребителския разход в ЕС отчита нетна загуба при разхода на домакинствата през първото тримесечие на 2011 година с налагането на режим на строги икономии от държавата в Гърция, Ирландия и Португалия.

През първото тримесечие на 2011 година, неизгладеният разход, направен с картите Visa, достигна 232 милиарда евро. Това е увеличение с 14,5% спрямо същия период на миналата година. Средната стойност на транзакциите намалява за трето поредно тримесечие и в момента достига 49,6 евро – при стойност 50,1 евро през четвъртото тримесечие на 2010 година.

Филип Саймс, главен финансор директор на Visa Европа каза:
„Въпреки трудната икономическа ситуация в страните-членки, темповете на растежа на потребителския разход в европейската общност достигнаха до нивата преди рецесията. Барометърът показва, че ръстът не е еднакъв за всички икономики. Наблюдават се все повече знаци, които показват увеличаващата се роля на потребителите и техния принос към цялостния ръст на икономиката в ЕС.

Тези резултати са внушителни, но ако погледнем в преспектива има вероятност ръстът да се забави в краткосрочен план.“

Пол Смит, старши икономист в Маркит каза:
„Като цяло Барометърът за потребителския разход в ЕС показва дългоочакваното увеличение на потребителския разход през първото тримесечие на 2011 година. Ако погледнем под повърхността обаче ще видим една Европа, която се развива на две различни скорости.

Това до голяма степен показва различните етапи на възстановяване от икономическата криза, на които се намират страните-членки в момента. Докато домакинствата в Германия и няколко други страни в Източна Европа се радват на по-силна икономика, гражданите от страните, в които има наложен режим на строги икономии от държавата като Гърция, Ирландия и Испания продължават да отчитат спад в потребителския разход.“

За барометъра на Visa Европа за потребителския разход в ЕС
Повече от 1 на всеки 8 евро, изхарчени в Европейския съюз, е с карта Visa, като под 70% от изхарчените средства са с дебитните карти Visa. Това означава, че барометърът осигурява еднакво пълен и актуален поглед към състоянието на потребителския разход в общността.

Барометърът на Visa Европа за потребителския разход в ЕС е базиран на изхарчените средства на всички карти, издадени от Visa в Европа – дебитни, кредитни и предплатени. Маркит е разработила барометъра, като е създала модел, който изглажда необработените данни за транзакциите на картите Visa спрямо различни фактори.

На първо място, данните са дефлирани спрямо промените в броя на картите Visa, които са издадени до момента, за да се отчете разрастването на бизнеса на Visa. След това е направено допълнително изглаждане на данните, за да се отчетат променящите се предпочитания на потребителите към употребата на разплащателни карти. Това е базирано на оценката на тенденцията при тегленето на пари в брой и транзакциите на мястото на покупката с карти Visa. На последно място, за да се отчете влиянието на инфлацията, данните са дефлирани според промените в потребителския индекс на цените, за да се осигури индикатор за реалните промени в разхода на домакинствата.

Данните на Visa се радват на добра корелация с техния еквивалент на информацията от официалните органи през последните години. Тези данни покриват много по-широк спектър от сектори, а не само този на търговията, тъй като картите все повече се използват за плащания на комунални услуги и данъци.

Можете да свалите пълния Барометъра на Visa Европа за потребителския разход в ЕС.

За Visa Eвропа
В Европа има над 427 милиона дебитни, кредитни и карти за бизнеса Visа. За период от 12 месеца до края на декември 2010 г. тези карти са използвани за извършването на покупки и за тегленето на пари в брой на стойност над 1,6 трилиона евро. 12,5% от общия потребителски разход направен на мястото на покупката в Европа е извършен с карти Visa, а повече от 70% от него е направен с дебитни карти Visa.

Основана през юли 2004 г., Visa Европа е членска организация, собственост на и функционираща чрез своите 4 000 европейски банки членове. През октомври 2007 г. Visa Европа стана независима от новото, опериращо в глобален мащаб дружество Visa Inc., придобивайки изключителен, неотменим и постоянен лиценз за Европа. Като силно ангажирана Европейска платежна система тя е в състояние да отговаря бързо на специфичните пазарни нужди на Европейските банки и техните клиенти - картодържатели и търговци на дребно, и да постигне целта на Европейската Комисия да създаде един истински вътрешен пазар за плащания.

Visa се радва на ненадминат брой места за разплащане по цял свят. В допълнение към това Visa/PLUS е една от най-големите глобални мрежи за банкомати, които предлагат достъп до пари в брой в местна валута в над 200 страни.

За повече информация: www.visabg.com / www.visaeurope.com

За Контакти:

Мартин Маев, AMI Communications за Visa Европа,
т: 02 989 51 15, м: 0885 769 556 и @: martin.maev (at) amic.bg

Източник: AMI Communications

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.1104