Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Рейтинг: 3.00
(1387)
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 1.04.2016 - До момента
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012
Източници на ИНФОРМАЦИЯ


Изпрати СЪОБЩЕНИЕ до Медиите За PRESS.dir.bg Карта на сайта

СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012 / Търговия

Вземи в gLOG
21 Юни 11, 23:39 / Автор: Symmetric Communication
Марин Тодоров представи предизвикателства пред ритейл пазара според анализа на Меркатор Груп
Управителят на Меркатор-Б-ЕООД очерта насоките на развитие на компанията на ритейл форум в гр. Пловдив
21.06.2011 г.

5 са ключовите тенденции в потреблението в Югоизточна Европа, с които трябва да се съобразява ритейл пазарът в дългосрочен план, според анализа на Меркатор Груп. Той бе представен на конференция в гр. Пловдив от управителя на Меркатор-Б-ЕООД Марин Тодоров.

Лесна и бърза достъпност на ритейл обектите е едно от основните изисквания на потребителите. За да му отговори, Меркатор Груп вече има 1,499 търговски обекта в 7-те държави, в които оперира. Прозрачност и дигитализация са други основни потребности, с които компаниите трябва да се съобразят, за да бъдат конкурентни на пазара. Според проучване на Socialnomics над 60-70% от купувачите вече се информират в интернет за продукта/услугата преди закупуването им.

Същевременно значително нараства значението на здравословните храни и предлагането на качествени продукти в търговските обекти. Отговорът на Меркатор Груп в тази посока е повишаване на контрола на предлаганите стоки като това е единственият търговец в Словения със сертификат за безопасна храна. Веригата следва международно признатите стандарти ИСО и ХАСАР.

Глобално предизвикателство според Марин Тодоров е това, че компаниите трябва да функционират отговорно като създават здравословно и безопасно бъдеще за хората и околната среда. За да отговори на това изискване, Меркатор Груп е изградила ефективна система за използване на енергията, модерни системи за управление на отпадъците, устойчива логистика и верига за доставки.

Друго основно предизвикателство, с което секторът на търговия с бързооборотни стоки трябва да се съобразява, е застаряването на населението в Европа. По данни на Евростат, сегментът на възрастните днес нараства най-бързо от когато и да било в историята на човечеството.

Кризата е направила купувачите по-взискателни по отношение на съотношението качество-цена и маркетинговата стратегия на Меркатор Груп отговаря на това изискване като предлага изгодни цени за широк асортимент от стоки, а също така промоции и отстъпки.

По време на форума Марин Тодоров представи и резултатите на Меркатор Груп за първото тримесечие на 2011 г., които са положителни, въпреки трудните икономически условия. Компанията генерира приходи в размер на 676 милиона евро за първото тримесечие на 2011 г., което е с 6% повече от същия период на миналата година. В периода януари-март 2011 г. Меркатор Груп генерира 10 млн. евро нетна печалба, което е изпълнение на 25.1% от плана за годината. За периода Групата е инвестирала 47,4 милиона евро. Служителите й на 7-те пазара, на които оперира, са 23,589.

За Меркатор Груп:

Меркатор Груп е словенска компания с над 60 години опит в основния си бизнес – търговия на дребно с бързооборотни стоки. Компанията се занимава също и с търговия на едро , с търговия на спортни стоки, дрехи и техническо оборудване.
Резултатите на Меркатор Груп са впечатляващи:
• присъствие в 7 държави в Централна и Източна Европа,
• над 23 500 служители,
• близо 1500 магазина на обща площ от 1.6 млн. м².
През 2010 г. Меркатор Груп реализира приходи в размер на близо 2,8 милиарда евро, което е 5,2 процента ръст в сравнение с 2009 г.
От стъпването си в България Меркатор Груп инвестира у нас над 10 милиона евро. Компанията е представена с мегамаркети Рода, които към момента са четири - по един в София и Варна, и два в Стара Загора. Средносрочната стратегия на Меркатор Груп до 2015 г. включва инвестиции от 700 милиона евро като значителна част от тях ще бъде направена в България.

За Контакти:

Велислава Анастасова, маркетинг мениджър, Меркатор – Б ЕООД, тел. 02/46 00 450
Румяна Ечкова, Symmetric Communication, Part of All Channels Group, 0879 482 078, echkova@symmetric.bg

Източник:
http://www.symmetric.bg/

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.173