Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Рейтинг: 3.00
(1387)
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 1.04.2016 - До момента
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012
Източници на ИНФОРМАЦИЯ


Изпрати СЪОБЩЕНИЕ до Медиите За PRESS.dir.bg Карта на сайта

СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012 / Банки и финанси

Вземи в gLOG
07 Септември 11, 13:34 / Автор: AMI Communications
Стабилен ръст на потребителския разход през второто тримесечие в повечето страни от ЕС
София, 07.09.2011 година – Потребителският разход през второто тримесечие на 2011 година нараства с 2,5% спрямо същия период на миналата година, което надгражда ръста от 2,5%, отчетени през първото тримесечие на годината. През първото полугодие на годината наблюдавахме най-големия ръст на потребителския разход за последните пет години, но последните събития в ЕС може да са сигнал за по-мрачни перспективи за остатъка от годината.
Барометърът на Visa Европа за потребителския разход в ЕС показва, че страните от общността отчитат 2,5% ръст на потребителския разход през второто тримесечие на 2011 година спрямо същия период на 2010

София, 07.09.2011 година – Потребителският разход през второто тримесечие на 2011 година нараства с 2,5% спрямо същия период на миналата година, което надгражда ръста от 2,5%, отчетени през първото тримесечие на годината. През първото полугодие на годината наблюдавахме най-големия ръст на потребителския разход за последните пет години, но последните събития в ЕС може да са сигнал за по-мрачни перспективи за остатъка от годината.

Нивата на потребителския разход се увеличават за седмо поредно тримесечие, а най-големият ръст през второто тримесечие на 2011 година идва от потребителите от Централна и Източна Европа: двуцифрен ръст е регистриран в Латвия (12,6%) и Естония (10,2%). Силен ръст е регистриран и в Чехия (8,9%), Полша (7%), Словакия (6,6%) и Литва (6,5%).

От друга страна, големите икономики на Европейския съюз отчитат по-скромен ръст: Франция (2,6%) и Германия (3,4%), докато Испания регистрира по-високо увеличение от очакваното с 4,3%. Потребителите от „периферните“ страни на общността, които в момента изпитват затруднения, включително Португалия и Ирландия, станаха свидетели на спад в потребителския разход. След период от една година на строги ограничения и икономии, Гърция отчита почти нулева промяна в нивата на потребителския разход през второто тримесечие на 2011 година.

Барометърът на Visa Европа за потребителския разход в ЕС е базиран на реално изхарчените средства, вместо на мнения и прогнози на отделни експерти. Тези данни впоследствие са изгладени, за да се отчете броят на издадените карти Visa, предпочитанията за различните начини на разплащане на потребителите и инфлацията. Барометърът е надежден икономически показател, който осигурява най-точните и изчерпателни данни за състоянието на потребителския разход в ЕС. За разлика от други индекси и проучвания, които са базирани на мнения или само на данни от един сектор, този барометър показва реалния потребителски разход в общността. Той отчита и увеличеното предпочитане на картовите разплащания от страна на потребителите, като 1 на всеки 8 евро, похарчени в Европа, е с карта Visa.

Неизгладеният разход направен с всички карти Visa в Европейския съюз продължи двуцифрения си ръст, като регистрира 13,4% увеличение през второто тримесечие на годината и достигна общо 254 милиарда евро изхарчени средства за период от три месеца.

Филип Саймс, главен финансов директор на Visa Европа каза: „През тримесечието до месец юни ние наблюдавахме стабилен ръст на повечето пазари. Като вземем предвид събитията от последните седмици, когато видяхме сериозен спад на фондовите пазари и европейските политици в кризисни преговори относно държавния дълг, резултатите от второто тримесечие се разминават с темите на деня. Много е трудно да се предвиди до каква степен последните събития ще имат негативно влияние върху потребителското доверие в дългосрочен план.“

За барометъра на Visa Европа за потребителския разход в ЕС
Повече от едно на всеки осем евро, изхарчени в Европейския съюз, е с карта Visa, като под 70% от изхарчените средства са с дебитните карти Visa. Това означава, че барометърът осигурява еднакво пълен и актуален поглед към състоянието на потребителския разход в общността.

Барометърът на Visa Европа за потребителския разход в ЕС е базиран на изхарчените средства на всички карти, издадени от Visa в Европа – дебитни, кредитни и предплатени. Маркит е разработила барометъра, като е създала модел, който изглажда необработените данни за транзакциите на картите Visa спрямо различни фактори.

На първо място, данните са дефлирани спрямо промените в броя на картите Visa, които са издадени до момента, за да се отчете разрастването на бизнеса на Visa. След това е направено допълнително изглаждане на данните, за да се отчетат променящите се предпочитания на потребителите към употребата на разплащателни карти. Това е базирано на оценката на тенденцията при тегленето на пари в брой и транзакциите на мястото на покупката с карти Visa. На последно място, за да се отчете влиянието на инфлацията, данните са дефлирани според промените в потребителския индекс на цените, за да се осигури индикатор за реалните промени в разхода на домакинствата.

Данните на Visa се радват на добра корелация с техния еквивалент на информацията от официалните органи през последните години. Тези данни покриват много по-широк спектър от сектори, а не само този на търговията, тъй като картите все повече се използват за плащания на комунални услуги и данъци.

Можете да свалите пълния Барометъра на Visa Европа за потребителския разход в ЕС.


За Visa Eвропа
В Европа има над 430 милиона дебитни, кредитни и карти за бизнеса Visа. За период от 12 месеца до края на март 2011 г. тези карти са използвани за извършването на покупки и за тегленето на пари в брой на стойност над 1,6 трилиона евро. 12,5% от общия потребителски разход направен на мястото на покупката в Европа е извършен с карти Visa, а повече от 70% от него е направен с дебитни карти Visa.

Основана през юли 2004 г., Visa Европа е членска организация, собственост на и функционираща чрез своите 4 000 европейски банки членове. През октомври 2007 г. Visa Европа стана независима от новото, опериращо в глобален мащаб дружество Visa Inc., придобивайки изключителен, неотменим и постоянен лиценз за Европа. Като силно ангажирана Европейска платежна система тя е в състояние да отговаря бързо на специфичните пазарни нужди на Европейските банки и техните клиенти - картодържатели и търговци на дребно, и да постигне целта на Европейската Комисия да създаде един истински вътрешен пазар за плащания.

Visa се радва на ненадминат брой места за разплащане по цял свят. В допълнение към това Visa/PLUS е една от най-големите глобални мрежи за банкомати, които предлагат достъп до пари в брой в местна валута в над 200 страни.

За повече информация: www.visabg.com / www.visaeurope.com.

За Контакти:Мартин Маев, AMI Communications за Visa Европа,
т: 02 989 51 15 , 0885 769 556 и @: martin.maev (at) amic.bg

Източник: AMI Communications

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

Коментари
Няма мнения, вашето ще бъде първото.
Добави коментaр 
От:
Коментар:
Въведете кода от картинката в ляво

 
0.1406