Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Рейтинг: 3.00
(1387)
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 1.04.2016 - До момента
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012
Източници на ИНФОРМАЦИЯ


Изпрати СЪОБЩЕНИЕ до Медиите За PRESS.dir.bg Карта на сайта

СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012 / Банки и финанси

Вземи в gLOG
01 Декември 11, 12:52 / Автор: VISA
По-слаб от очаквания ръст на потребителския разход в ЕС през третото тримесечие
София, 01 декември 2011 г. – Ръстът на потребителския разход се забавя през третото тримесечие на годината. За период от една година (септември 2010 – септември 2011 г.) потребителският разход се е увеличил с 0,5% след силния ръст (2,1%), отчетен през второто тримесечие на годината. През третото тримесечие е регистриран най-слабият ръст от началото на годината и най-ниското увеличение от четвъртото тримесечие на 2010 година.
Барометърът на Visa Европа за потребителския разход в ЕС показва, че страните от общността отбелязват ръст от 0,5% на потребителския разход в периода от септември 2010 до септември 2011 година.

София, 01 декември 2011 г. – Ръстът на потребителския разход се забавя през третото тримесечие на годината. За период от една година (септември 2010 – септември 2011 г.) потребителският разход се е увеличил с 0,5% след силния ръст (2,1%), отчетен през второто тримесечие на годината. През третото тримесечие е регистриран най-слабият ръст от началото на годината и най-ниското увеличение от четвъртото тримесечие на 2010 година.

Въпреки че потребителският разход се увеличава за осмо поредно тримесечие в Европейския съюз като цяло, 21 от 27-те страни-членки отбелязват намаляване на потребителския разход в сравнение с резултатите от второто тримесечие на годината. И трите най-големи икономики в общността - Франция (-0,5%), Германия (+0,9%) и Великобритания (+1,0%) - отчитат влошаване на потребителския разход спрямо второто тримесечие на 2011 година. За разлика от тях обаче повечето страни от Централна и Източна Европа продължават да поддържат стабилен ръст.

Литва и Латвия водят по отношение на нарастването на потребителския разход с 15,4% и съответно 13,2%. Естония е трета по този показател с 9,9% ръст на потребителския разход, следвана от Чехия и Словакия, които отбелязват ръст от 5,6%. В останалите страни една от изненадите е Испания, която неочаквано показва растеж на разхода от 2,5%, докато в Италия има леко понижение (-1,0%).

Барометърът на Visa Европа за потребителския разход в ЕС е базиран на реално изхарчените средства, вместо на мнения и прогнози на отделни експерти. Тези данни впоследствие са изгладени, за да се отчете броят на издадените карти Visa, предпочитанията за различните начини на разплащане на потребителите и инфлацията. Барометърът е надежден икономически показател, който осигурява най-точните и изчерпателни данни за състоянието на потребителския разход в ЕС. За разлика от други индекси и проучвания, които са базирани на мнения или само на данни от един сектор, този барометър показва реалния потребителски разход в общността. Той отчита и увеличеното предпочитане на картовите разплащания от страна на потребителите, като 1 на всеки 8 евро, похарчени в Европа, е с карта Visa.

Филип Саймс, главен финансов директор на Visa Европа каза: “Потребителският разход в целия Европейски съюз се задържа на относително добри нива, въпреки икономическия спад на европейските пазари. Макар и да отбелязва най-ниския си ръст за годината, това е осмо поредно тримесечие на растеж на потребителския разход“.

За барометъра на Visa Европа за потребителския разход в ЕС
Повече от едно на всеки осем евро, изхарчени в Европейския съюз, е с карта Visa, като под 70% от изхарчените средства са с дебитните карти Visa. Това означава, че барометърът осигурява еднакво пълен и актуален поглед към състоянието на потребителския разход в общността.

Барометърът на Visa Европа за потребителския разход в ЕС е базиран на изхарчените средства с всички карти Visa, издадени в Европа – дебитни, кредитни и предплатени. Markit е разработила барометъра, като е създала модел, който изглажда необработените данни за транзакциите на картите Visa спрямо различни фактори.

На първо място, данните са дефлирани спрямо промените в броя на картите Visa, които са издадени до момента, за да се отчете разрастването на бизнеса на Visa. След това е направено допълнително изглаждане на данните, за да се отчетат променящите се предпочитания на потребителите към употребата на разплащателни карти. Това е базирано на оценката на тенденцията при тегленето на пари в брой и транзакциите на мястото на покупката с карти Visa. На последно място, за да се отчете влиянието на инфлацията, данните са дефлирани с индексът на потребителските цени, за да се осигури индикатор за реалните промени в разхода на домакинствата.

Данните на Visa се радват на добра корелация с техния еквивалент на информацията от официалните органи през последните години. Тези данни покриват много по-широк спектър от сектори, а не само този на търговията, тъй като картите все повече се използват за плащания на комунални услуги и данъци.

Можете да свалите пълния Барометъра на Visa Европа за потребителския разход в ЕС от този линк:
http://www.visaeurope.com/en/newsroom/all_reports/latest.aspx.

За Visa Eвропа
В Европа има над 430 милиона дебитни, кредитни и карти за бизнеса Visа. За период от 12 месеца до края на март 2011 г. тези карти са използвани за извършването на покупки и за тегленето на пари в брой на стойност над 1,6 трилиона евро. 12,5% от общия потребителски разход направен на мястото на покупката в Европа е извършен с карти Visa, а повече от 70% от него е направен с дебитни карти Visa.

Основана през юли 2004 г., Visa Европа е членска организация, собственост на и функционираща чрез своите 4 000 европейски банки членове. През октомври 2007 г. Visa Европа стана независима от новото, опериращо в глобален мащаб дружество Visa Inc., придобивайки изключителен, неотменим и постоянен лиценз за Европа. Като силно ангажирана Европейска платежна система тя е в състояние да отговаря бързо на специфичните пазарни нужди на Европейските банки и техните клиенти - картодържатели и търговци на дребно, и да постигне целта на Европейската Комисия да създаде един истински вътрешен пазар за плащания.

Visa се радва на ненадминат брой места за разплащане по цял свят. В допълнение към това Visa/PLUS е една от най-големите глобални мрежи за банкомати, които предлагат достъп до пари в брой в местна валута в над 200 страни.

За повече информация:
www.visabg.com / www.visaeurope.com

За Контакти:

Мартин Маев, AMI Communications за Visa Европа,
т: 02 989 51 15 , м: 0885 769 556 и @: martin.maev (at) amic.bg

Източник:
www.visabg.com

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.1061