Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Рейтинг: 3.00
(1387)
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 1.04.2016 - До момента
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012
Източници на ИНФОРМАЦИЯ


Изпрати СЪОБЩЕНИЕ до Медиите За PRESS.dir.bg Карта на сайта

СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012 / Общество

Вземи в gLOG
26 Януари 12, 13:42 / Автор: AMI Communications
Доверието в правителствата отбелязва значителен спад в световен мащаб
София, 26.01.2012 г. – Неодобрението за финансовите и политически трудности през 2011 година пада в голяма степен върху правителствата като институция - доверието в тях е спаднало с рекордните девет пункта, за да достигне 43% в световен мащаб, сочат данните от Edelman Trust Barometer 2012. В 17 от общо 25 изследвани страни по-малко от половината хора вярват, че действията на местното правителство са правилни. Правителствата на 12 държави изостават по отношение на доверието спрямо бизнеса, медиите и неправителствените организации. В Испания, Франция, Бразилия, Китай, Русия и Япония, както и в шест други държави доверието към правителството се е понижило с над 10 пункта.
Доверието към членовете на правителствата и корпоративните ръководители бележи най-ниското регистрирано до момента ниво, сочи традиционното проучване Edelman Trust Barometer 2012

София, 26.01.2012 г. – Неодобрението за финансовите и политически трудности през 2011 година пада в голяма степен върху правителствата като институция - доверието в тях е спаднало с рекордните девет пункта, за да достигне 43% в световен мащаб, сочат данните от Edelman Trust Barometer 2012. В 17 от общо 25 изследвани страни по-малко от половината хора вярват, че действията на местното правителство са правилни. 

Правителствата на 12 държави изостават по отношение на доверието спрямо бизнеса, медиите и неправителствените организации. В Испания, Франция, Бразилия, Китай, Русия и Япония, както и в шест други държави доверието към правителството се е понижило с над 10 пункта.

Представителите на правителствата в момента се ползват с най-малко доверие, като едва 29% от участниците в проучването ги смятат за надежден източник на информация. Близо половината от общата извадка на проучването не вярва, че лидерите на правителствата казват истината.

“В момента бизнесът е в по-добра позиция в сравнение с правителствата да намери изход от кризата свързана с липсата на доверие”, каза Ричард Еделман, президент и изпълнителен директор на Edelman. „Нужно е обаче да се промени нагласата към дейността на бизнеса, така че да се отчетат както ползите, които той носи за обществото, така и неговата функция да генерира печалба”.

Въпреки че спадът в нивото на доверие към бизнеса е по-малък и като цяло не толкова сериозен, тази индустрия също е изправена пред някои предизвикателства, с които трябва да се справи. Доверието в бизнеса регистрира понижение от 56 на 53% в глобален мащаб, докато страни като Франция и Германия отбелязват двуцифрен спад по този показател. Липсата на доверие в бизнеса засегна и Южна Корея, където нивото на доверие е спаднало с 15 пункта. Китай е единствената държава, която отчита значителен ръст в доверието към бизнеса, като покачването е от 61 на 71%.

Доверието в хората на позицията главен изпълнителен директор е спаднало с 12 пункта и е достигнало 38%, което е най-големият спад през последните 9 години. В Южна Корея и Япония понижението е съответно с 34 и 43 пункта.

В разгара на този повсеместен спад в нивото на доверие, „обикновеният човек“ възвърна своята позиция на един от трите най-достоверни „говорители“. Тази група отбеляза най-големия ръст по отношение на доверието от 2004 година насам и в момента отстъпва единствено на научните работници и техническите експерти. Редовите служители пък се изкачиха от „говорителите”, ползващи се с най-ниско доверие, до четвъртото място в тази класация, след като отбелязаха рекорден ръст от 16 пункта. Социалните мрежи, микроблоговете и сайтовете за споделяне на съдържание се радват на най-сериозната промяна по отношение на доверието към тях като източници на корпоративна информация. Трите канала регистрират покачване съответно до 88, 86 и 75%.

“Това е още едно доказателство за децентрализирането на властта“, каза г-н Еделман. „Умните ръководители ще говорят първо със служителите си, защото сега гражданите вярват повече на информацията, която споделят помежду си, отколкото на тази, която получават от институциите”.

Според Edelman Trust Barometer 2012 факторите, на които се дължат сегашните нива на доверие, не са толкова значими, колкото тези, от които зависи бъдещото увеличение на доверието. Стабилните финансови приходи, иновативните продукти и успешните корпоративни ръководители са сред основните фактори, на които се основава регистрираното ниво на доверие. Въпреки това далеч по-важно за изграждането на доверие в бъдеще е търсенето на обратна връзка от клиентите и поставянето на техните нужди над стремежа към печалба.

„Анализът на резултатите, който направихме показва, че оперативните фактори, които генерират сегашните нива на доверие в бизнеса, не са достатъчно силни, за да повишават доверието в бъдеще”, каза Нийл Флигър, председател на фирмата за пазарни проучвания на Edelman StragegyOne, която провежда Edelman Trust Barometer. „Следващите стъпки в тази насока изискват повече внимание върху социалните въпроси и проблемите, които пряко засягат служителите”.

Въпреки че бизнесът се ползва със значително по-високо доверие от правителствата, 49% от участниците в изследването в световен мащаб смятат, че правителствата не упражнява достатъчно контрол над бизнеса. Почти една трета от респондентите искат правителството да ги защитава от недобросъвестни бизнес практики, а една четвърт настояват за регулация, която да гарантира отговорно корпоративно поведение. „Промените, които хората искат от правителствата, всъщност могат да бъдат предприети и наложени от самия бизнес”, допълни г-н Еделман.

И тази година банките и фирмите, предлагащи финансови услуги, регистрираха спад на доверието към себе си и се превърнаха в двата сектора, ползващи се с най-ниско доверие, като най-голям спад е отчетен в Испания, Франция, Бразилия, Япония и Южна Корея. Технологичният сектор продължава да се ползва с най-високо доверие в световен мащаб.

Медиите – единствената институция, която отбелязва ръст – регистрира ниво на доверие над 50% в световен мащаб. Значително покачване се наблюдава в отделни страни, сред които Индия (20 пункта), САЩ (18 пункта), Великобритания (15 пункта) и Италия (12 пункта).

„Тъй като медийната среда се променя и предоставя много повече възможности, доверието към нея расте”, каза Алан Вандермолен, президент и изпълнителен директор на компанията Global Practices and Diversified Insights, част от Edelman. „Медиите също така свършиха страхотна работа през изминалата година при отразяването на финансовите проблеми в рамките на ЕС”.

В Япония с оглед на земетресението през март и последвалата ядрена катастрофа, беше регистриран спад в доверието към три от четирите институции, в това число правителството (26 пункта спад), медиите (12 пункта) и НПО (21 пункта). Спад на доверието беше отчетен и към пет индустриални сектора, включително енергетика (46 пункта спад), медии (21 пункта), банки (20 пункта) и финансови услуги (17 пункта).

Сред другите по-интересни резултати на Edelman Trust Barometer 2012 са:
- САЩ поддържа стабилни нива на доверие сред основните институции, за разлика от миналата година, когато страната регистрира значителен спад в доверието към неправителствените организации, медиите, бизнеса и правителството.

- Традиционните медийни и онлайн търсачки се ползват като източниците с най-голямо доверие сред хората, които търсят новини и обща информация, информация за нов продукт, новини, свързани с екологичната криза, и корпоративни съобщения. Традиционните медии, телевизията, вестниците и списанията все още са източниците на информация, които се радват на най-голямо доверие според барометъра.

- За хората на възраст между 18 и 29 години дигиталните медии са най-ползваният източник на новини и обща информация.

- С изключение на технологичния и автомобилния сектор, Южна Корея регистрира извънреден спад в доверието към всички индустриални сектори. Най-осезаемо е понижението при телекомуникациите със спад от 32 пункта до ниво от 39%, както и при финансовите услуги – спад от 25 пункта до 39%.

- Бразилия отбелязва най-големия спад на доверие към всички основни институции – правителство (спад от 53 пункта), НПО (31 пункта), бизнес (18 пункта) и медии (12 пункта). В периода на провеждането на предишното проучване Бразилия току-що бе спечелила домакинството на Световното първенство по футбол през 2014 и на Летните олимпийски игри през 2016 година. Тогава страната избра и своя нов президент Дилма Русеф. Тазгодишният спад представялва връщане към нормалното състояние за бизнеса и отразява ареста на четирима представители на правителството за корупция.

Edelman Trust Barometer 2012 е дванадесетото поред годишно проучване на доверието. То е проведено от компанията за пазарни проучвания StrategyOne в периода 10 октомври - 30 ноември 2011 г. под формата на 20-минутни онлайн интервюта.

Извадката за онлайн проучването Edelman Trust Barometer 2012 включва 25 000 респондента избрани на случаен принцип с допълнителна извадка от 5 600 човека „информирана“ публика, в две възрастови групи (25-34 и 35-64) от 25 държави. Всички представители на извадката „информирана” публика имат завършено висше образование; доходът на домакинството им е в първия квартил за тяхната възрастова група в страната им; четат или гледат бизнес и други новини минимум по няколко пъти седмично; следят новините, свързани с обществените и политическите въпроси минимум няколко пъти в седмицата. За повече информация:
http://www.edelman.com/trust.

Edelman е най-голямата независима PR компания в света, със собствени офиси в 60 града и 4 000 служители по света, и с партньори в повече от 30 града. Edelman е обявена за най-добрата PR компания на десетилетието от списание Advertising Age и е сред „2010 А-List Agencies” и “2010 Best Places to Work”; “2011 Large PR Agency of the Year” и “2011 Large UK Consultancy of the Year” на изданието PRWeek; “2010 Agency of the Year” на European Excellence Awards, “2011 Global Agency of the Year” на Holmes Report, “Agency of the Decade” и “2009 Asia Pacific Consultancy of the Year”. Компанията е сред петте най-добри работодателя “2011 Best Places to Work”. Edelman е собственик на рекламната компания Blue, на маркетинговите фирми StrategyOne и Ruth, на агенцията за комуникации в областта на науката DJE Science, на специализираната в областта на спорта и забавленията MATTER, както и на консултантската фирма Edelman Consulting. За повече информация: http://www.edelman.com/

За AMI Communications
AMI Communications България (
www.amic.bg) е партньор на Edelman за България. Агенцията е част от AMI Communications Group, която има представителства още в Чехия, Словакия и Румъния. AMI Communications е член на Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА). Сред клиентите на агенцията са CEZ България, Shell България, Visa Европа, LG Electronics България, Hobas България, ТЕЦ Варна, мебелни салони Aiko и други.

За Контакти: 

Мартин Маев, AMI Communications,
т: 02 989 51 15 , 0885 769 556 , @: martin.maev (at) amic.bg

Източник:
www.amic.bg

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.1047