Словенската верига за бързооборотни стоки Меркатор Груп, представена в България с марката Roda, постига положителни финансови резултати за 2011 г. Данните са от официалния годишен финансов доклад на компанията. Въпреки ефекта от кризата върху всички пазари, на които оперира Меркатор Груп, компанията е реализирала приходи от 2.93 милиарда евро, което сочи годишен ръст от 5.3 процента.
Инвестициите на Меркатор Груп за 2011 г. са в размер на 122 милиона евро. Те са вложени основно за развитие на търговската мрежа в 7-те държави, на които компанията оперира. През 2011 г. Меркатор Груп започна да развива на българския пазар и по-малки по формат магазини – в края на ноември 2011 г. беше открит първият супермаркет Рода. Тази стъпка е стратегическа и цели да отговори максимално ефективно на потребителските нужди с по-малки и удобни магазини, в близост до клиентите. През 2012 г. продължаваме да развиваме формата супермаркет с основен фокус в гр.София, коментира управителят на Меркатор-Б Марин Тодоров. Първият супермаркет Roda вече успешно работи в Студентски град – в South mall.
Важни стъпки по отношение на стратегически партньорства бяха взети на няколко пазара през изминалата година – Меркатор затвърди своята позиция като втория най-голям ритейлър на сръбския пазар с придобиването на всички търговски операции на компанията Фамилия Маркети, а в Босна и Херцеговина сключеният стратегически съюз с компанията Дървопромет извежда Меркатор на трето място сред най-големите ритейлъри. Придобиването на Ен Плюс е следствие от стратегията на компанията да развива допълнителни услуги като бензиностанции на самообслужване.
Печалбата на Меркатор Груп за 2011 г. преди данъчно облагане възлиза на 31.9 милиона евро. Компанията продължава да бъде ключов работодател на седемте пазара, на които оперира, а общият брой на служителите в края на 2011 г. е 24 266.
За Контакти: Symmetric Communication
Източник: Symmetric Communication |