Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Рейтинг: 3.00
(1387)
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 1.04.2016 - До момента
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012
Източници на ИНФОРМАЦИЯ


Изпрати СЪОБЩЕНИЕ до Медиите За PRESS.dir.bg Карта на сайта

СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012 / Бизнес и икономика

Вземи в gLOG
23 Май 12, 17:51 / Автор: Комуникационна агенция PRoWay
Пикът на социалния интернет предстои, прогнозира експерт
Марвин Лиао, експерт с дългогодишен опит в Yahoo! и познания в медийния и технологичния бранш, участва в специалното издание на Клуб Investor.bg

София, 23 май 2012 г. Социалният интернет не е достигнал своя връх. Facebookможе да е набрал 900 млн. потребители за 5 години, но в света хората, които ползват интернет, са 2 млрд. Пазари като Индия, Русия, Индонезия, крият голям потенциал. Това заяви вчера пред участниците в Клуб Investor.bg Марвин Лиао – експерт с дългогодишен опит в международната интернет компания Yahoo! и познания в медийния и технологичния бранш, управлявал големи мултифункционални екипи в редица държави. Присъстващите на дискусията имаха възможност да чуят мнението на специалиста за последните тенденции в онлайн рекламата, таблетите, мобилните приложения, видео рекламата и прогнозите за развитие на този сектор, както и да получат отговор на своите въпроси. Според Марвин Лиао, социалният интернет ще продължи да се развива и печели потребители. Освен общуване и поддържане на връзка с близки и приятели, той позволява дейности, които се извършват офлайн, да се пренесат в онлайн пространството, и то по-бързо, по-добре и по-евтино.

Лиао очерта три основни етапа в развитието на интернет. Докато в периода 1995-2001 г. основният двигател е бил достъпът, форматът – банери, а целта – осведоменост, между 2001 г. и 2008 г. основните характеристики на глобалната мрежа стават информацията и търсенето, а целта – резултатност. От 2009 г. обаче интернет се намира в нова фаза, в която акцентът е поставен върху социалното, налагат се видеото и приложенията, а фокусът е насочен към емоциите.

Една от основните предпоставки за развитието на онлайн пазара е наличието на добра интернет инфраструктура, и в това отношение България превъзхожда значително много други страни, смята Марвин Лиао. Експертът, който разказа, че е пътувал в 47 държави, е категоричен, че у нас има много добър интернет и развит широколентов достъп.

Един от съветите, които Лиао отправи към онлайн специалистите у нас, е да се учат от грешките, които са допуснали развитите пазари. По отношение на сливанията и придобиванията например много компании правят ужасни грешки, а трябва да се продължава с инвестициите и развиване на съдържанието на сайтове, които придобиват, коментира гостът.

Марвин Лиао отговори и на въпроси, свързани с развитието на онлайн пазара на Балканите. В Гърция, дори и в сегашната обстановка, този пазар продължава да расте и да заема все по-голям дял на фона на рецесията и спад на целия рекламен пазар, посочи той. «Наистина, ръстът не е от порядъка на 30-40% както преди години, но е факт, че тенденцията се запазва. Не виждам причина да не продължи. А ако това става в Гърция, може да стане и в България”, коментира Лиао. Той акцентира и върху важността на адаптивността, като цитира думите на Дарвин, че оцеляват не най-силните видове, не най-умните, а най-адаптивните, призовавайки специалистите от онлайн бранша да бъдат по-адаптивни и склонни към промяна.

Над 1,2 млрд. са достигнали потребителите на мобилен интернет в световен мащаб, което представлява 45% ръст за последните 4 години, посочи пред участниците в дискусията Рая Юнакова от „Майкрософт България”. 45% от хората в света имат покритие на 3G мрежа, а 10% от активността в интернет през 2011 г. идва от мобилни устройства, което означава 50% ръст спрямо 2010 г. Изследванията на специалистите сочат, че 25% от приложенията в смартфоните се стартират само веднъж, а само 1% от изтеглените приложения се използват редовно, без значение от коя област на живота на потребителите са те. Това означава, че или не са достатъчно добри и не могат да привлекат вниманието им, или са прекалено много и се губят в морето от мобилни приложения, коментира Юнакова.

 

За контакти:

Катрин Иванова - Мениджър събития

katrin.ivanova@Investor.bg

тел: +359 2 812 9 831

моб: +359 894 717 226

 

За Клуб Investor.bg

 Клуб Investor.bg е клубът на инвестиционната общност в България и на всички,които се интересуват от пазарите и тяхното развитие. Мисията на Клуб Investor.bg е да подкрепя развитието на бизнеса и добрите корпоративни практики на компаниите, като осигурява професионално мнение по актуални теми от света на бизнеса и финансите и среща инвестиционната общност с водещи професионалисти от света на бизнеса. Клуб Investor.bg се провежда от 2007 година и е утвърдена платформа за дискусии на теми, свързани с българската и международната икономика и финансовите пазари.

 

 Източник:

Комуникационна агенция PRoWay

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.1151