Първата среща на членовете на Barterclub Bulgaria се състоя в "Before and After"
Barterclub Bulgaria, посрещтна членовете си в култовия столичен клуб- ресторант "Before and After", разбира се на бартер! Заведението е един от първите членове на българския Barterclub, а името и интериора ни напомнят за първия бартер клуб в света създаден в далечната 1930 г., именно по верме на икономичската криза.
Българският Barterclub навърши 1 година и е пълноправен член на International Reciprocal Trade Association (IRTA). Макар и плахо, разплащането с бартерлевове започва да набира скорост. Бизнесмени с нюх и насоченост към алтернативни начини на популяризиране на дейността и продуктите си са основните членове на българския Barterclub. Стартирал само преди година, B2B мрежата за размяна на стоки и услуги с допълнителна валута наброява 200 фирми. Представители на малки и средни фирми от най-разнообразни сфери на бизнеса в това число производители, вносители или предлагащи различни видове услуги имаха възможността да се запознаят един с друг на първата среща за членовете на Barterclub Bulgaria.
Малко история и цифри за големите клубове от Бартербизнеса
“Добре дошли на нашата умна среща” бяха думите, с които Лъчезар Думанов, един от директорите на клуба приветства гостите и припомни основните цели и ползи за бизнеса от въвеждането на допълнителни валути, открити и използвани още през 1930 г., в Австрия. От тогава в цял свят се създават хиляди допълниелни валути, които обаче не са алтернатива на монетарната валута. Най-големият бартер клуб в света в WIR BANK със своите 75 000 фирми и годишен оборот от над 2.4 млрд. франка. Всъщност статистиката показва, че по време на криза се увеличава именно циркулацията на WIR франкът (разплащателната единица на WIR BANK) за разлика от монетарната единица – швейцарския франк. Нашата южна съседка – Турция, също стремглаво набира скорост TURK Barter вече обединява повече от 10 000 местни фирми. „Бяхме поканени на среща на членовете в TURK Barter и се впечатлихме от взаимоотношения по между им. Колегите там използват максимално възможностите за размяна на услуги и стоки.”, сподели г-н Думанов и допълни: „Barterclub Bulgaria е B2B мрежа, в която малки и средни фирми купуват и продават, без да се разплащат с пари. Колкото повече участници има, толкова по-лесно се работи. Нашата цел е Barterclub Bulgaria да стане национална организация и да се популяризира допълнителната валута – Бартерлев”.
Какво е Бартерлев и какви са ползите от него
Спецификите на Бартерлева изясни Николай Горанов, съуправител на BarterClub Bulgaria. “Това e условна парична единица, приравнена по стойност към лева, която служи за отчитане на покупките и продажбите. Всяка фирма може да си открие сметка в Бартерлева или с други думи можем да мислим за Бартерлева като за допълнителна валута, която се приема само от фирми търговци и лица, упражняващи свободни професии. Бартер просеца набира бързо популярност в България. Последните години компаниите членки на IRTA, с помощта на модерната бартер търговия, даде възможност на над 500 000 фирми от целия свят да пласират своя неизползван капацитет от продукти и услуги. Вместо да губи приходи, бартер индустрията успява да завърти около $ 10 милиарда долара чрез бартер сделки.“
Удовлетворени ли са членовете на BarterClub Bulgaria:
Лорета Николчовска, управител „Друмник” – Автосервизът на България
„BarterClub Bulgaria ми дава големи възможности за разширяване на кръга от клиенти и използването на услуги на други фирми, които иначе не бихме могли да си позволим. Радваме се на добър успех.”
Максим Минков, управител „Батерия АД”
„Грабна ме нестандарното търсене на клиенти! Идеята е оригинална и много хитра!”
Кирил Бедров от DIRECT.bg и Иво Арсов от автомивки BESTWASH & Mr. Clean се обединиха в твърденията си, че „Barterclub Bulgaria е бързо достъпен, готов и сигурен пазар.”
Оказа се, че няколко от фирмите са се включили, защото услугите на BarterClub са им били препоръчани от други членове. Такива са вносителите на PUSSY DRINKS – Иван Недков и Васил Тошков, за които „Barterclub Bulgaria дава неограчени възможности за популяризиране на най-новата натурална енергийна напитка. Представителите на eSales.bg Иван Конданински и Банко Стоянов, споделиха как са си обзавели и оборудвали офиса именно на бартер чрез услугите в сайта. Володя Пачев и Борис Сливарски от фирма Таота, вносител на Manhattan Cosmetics също разказаха за добрите практики с други членове на клуба. „Когато ми трябва нещо, първо проверявам дали не се предлага в Barterclub и после го търся по обичайните канали”, сподели г-н Сливарски. „Barterclub има перспектива! Нека да се организират по-често такива срещи”, призова организаторите г-н Пачев.
Всички присъстващи се обединиха в едно – членството в Barterclub Bulgaria може да им помогне в условията на криза, а функциите на Barterclub Bulgaria ще са успешни само с участието на находчиви и далновидни мениджъри!
На снимката: в ляво- Лъчезар Думанов, в дясно - Николай Горанов
Повече информация за Barterclub Bulgaria на сайта http://barterclub.bg/
Повече информация за International Reciprocal Trade Association (IRTA) - http://irta.com
За Контакти:
Krassimira Kraeva
ASK Advertising & PR Services
+ 359 2 448 41 33
+ 359 888 563 733
kraeva@ask.bg
Източник: (Уебстраница):www.ask.bg |