Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Рейтинг: 3.00
(1387)
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 1.04.2016 - До момента
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012
Източници на ИНФОРМАЦИЯ


Изпрати СЪОБЩЕНИЕ до Медиите За PRESS.dir.bg Карта на сайта

СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012 / Банки и финанси

Вземи в gLOG
18 Декември 12, 18:00 / Автор: AMI Communications
Жителите на Пловдив и Русе ще бъдат най-щедри по празниците, ще похарчат по 320 лв. за подаръци
Според проучване на Visa Европа българите ще похарчат средно по 289 лв. за коледни подаръци, един на всеки 15 ще купи книга
София, 18 декември 2012 г. Българите ще похарчат средно по 289 лева за коледни подаръци* или с около 40 лв. повече от миналата година според проучване**, поръчано от Visa Европа. Най-щедри ще бъдат жителите на Пловдив и Русе, като всеки от тях ще отдели по около 320 лв., за да зарадва близките си. Както и предишни години***, сред най-търсените подаръци ще бъдат дрехите и играчките, които ще бъдат предпочетени от съответно 19% и 18% от анкетираните. Едва един на всеки 15 човека ще подари книга за Коледа. Това е по-малко от 2011 г., когато един на всеки 11 е избирал четиво за близките си.

Най-натоварени за търговците в България ще бъдат дните между 19 и 22 декември, когато над 53% от запитаните ще направят своите покупки за празниците. Други 17% ще оставят пазаруването за последния момент - 23 и 24 декември. Информацията за България е в съответствие с информацията за цяла Европа – най-натовареният ден за магазините на търговските улици на Стария континент ще бъде 22 декември, показват данните на Visa Европа. Тогава компанията ще обработи около 50 милиона транзакции на обща стойност около 2,6 млд. лв., които ще бъдат извършени в магазините на континента. В най-натоварения час от деня Visa Европа очаква картодържателите да осъществяват 34,722 транзакции на секунда.
„Според нашето проучване българите продължават да отделят средства за коледни подаръци, с които да зарадват най-близките си. Това е в синхрон с цялостната ни информация за потребителския разход в точката на продажба, който се е повишил с 27,8% за периода юни 2011 г. – юни 2012 г. спрямо същия период на предходната година,“ коментира Красимира Райчева, мениджър на Visa Европа за България.

Близо една трета (31%) от участниците в проучването са заявили, че ще похарчат до 100 лв. за подаръци, други 26% ще отделят между 101 лв. и 200 лв. Около 1/10 от запитаните ще зарадват любимите си хора с подаръци на стойност над 500 лв. След жителите на Пловдив и Русе, най-щедри ще бъдат старозагорци (302 лв.), следвани от плевенчани (299 лв.) и софиянци (289 лв.). Хората от Черноморието, за разлика от 2011 г. и 2010 г., остават по-назад в класацията. Жителите на Бургас ще похарчат 258 лв. за коледни подаръци, а тези на от Варна - 226 лв. През 2011 г. те бяха най-щедрите българи с подаръци на стойност съответно 307 лв. и 289 лв. През 2010 г. бургазлии са първи сред всички с планове да изхарчат средно по 276 лв.
Мъжете ще изхарчат средно само лев повече за коледни изненадни от нежните си половинки – 289 лв. срещу 288 лв. Това означава, че дамите постепенно настигат кавалерите в стойността на подаръците, които купуват – през 2011 г. разликата в плановете за харчове на двата пола е била 58 лв. в полза на мъжете.

Участвалите в анкетата, проведена сред жители на осем от най-големите градове в страната, ще направят подаръци на средно шест от най-близките си хора. Цели 14% от запитаните ще зарадват десетима свои приятели и роднини. Измежду близките хора, най-обгрижени ще бъдат партньорът и децата – по 22,4% от участвалите в проучването ще направят подаръци на всяка от двете групи. Любимият и малчуганите у дома традиционно се радват на най-много изненади – те са първите, на които участвалите в проучванията през 2011 г. и 2010 г. са направили подаръци.

Анкетата показва, че онлайн магазините постепенно печелят популярност като места за пазаруване, въпреки че реалните магазини все още остават предпочитана шопинг дестинация. Тази година малко над 20% от запитаните ще посетят както реалните, така и виртуалните магазини в сравнение с 15% през 2011 г. и 7% през 2010 г. Това показва, че онлайн пазаруването печели все по-голяма популярност сред българските потребители. Сред реалните магазини, моловете са най-предпочитаното място за направата на покупки и тази година 32% от потребителите ще закупят подаръци оттам.

„Въпреки че реалните магазини остават предпочитаното място за пазаруване, все повече хора купуват стоки и услуги онлайн. Покупките с български банкови карти при онлайн търговци са нарастнали с 23% за 12-те месеца до средата на 2012 г. спрямо същия период на предходната година, докато увеличението на интереса към българските онлайн магазини е с 58% за периода юни 2011 г. – 2012 г. на годишна база“, каза още Красимира Райчева.

Проучването показва, че картите печелят все по-голяма популярност като средство за разплащане – около 30% от запитаните ще използват тяхната дебитна или кредитна карта, за да заплатят подаръците, които купуват. През 2010 г. феновете на дебитните и кредитни карти за били едва 16% от запитаните, а през 2011 – 25%. Основните аргументи, които хората изтъкват в подкрепа на плащанията с карта, са удобството (44%), сигурността (14%) и възможността да следят стриктно изразходваните средства (13%).
Най-предпочитаните коледни подаръци са парфюмът (11,3% от запитаните) и екскурзията (11,1%). Около 7% от анкетираните биха искали да получат дреха. Също толкова ще се зарадват най-много на техника или уреди за дома. Едва 5% от хората биха желали да получат книга – малко по-малко от тези, които реално ще бъдат зарадвани с любимото четиво. Това са любимите коледни подаръци на българите от години – през 2011 г. и 2010 г. екскурзията, техниката, парфюмът и дрехите отново са били в топ 5 на най-предпочитаните подаръци.

Българите ще прекарат празниците основно у дома – малко повече от една трета от запитаните (37%) планират да пътуват. Участвалите в анкетата ще посетят приятели и роднини в България и в чужбина или ще отидат на екскурзия в или извън страната. За пътуването ще похарчат средно по 414 лв. Тези, които вече са заплатили екскурзиите си, са го направили както в брой (3,6%), така и с кредитна или дебитна карта (4,3%).

Visa Европа дава следните съвети, за да помогне на потребителите да се погрижат за сигурността си по време на празниците:

• Когато правите покупка, уверете се, че сте уточнили с касиера точната сума, която ще бъде изтеглена от вашата дебитна или кредитна карта.
• Когато въвеждате Вашия PIN, за да потвърдите плащането в магазин или при теглене на пари от банкомат, уверете се, че никой не Ви наблюдава.
• При въвеждане на PIN, за да потвърдите плащане или при теглене на пари от банкомат, погледнете дали устройството изглежда в изправност.
• Не давайте Вашия PIN или друга информация по картата си на никого, за да прави покупки от Ваше име, независимо дали става въпрос за близък приятел или роднина.
• Изберете си уникален PIN и не залагайте на прекалено лесни и очевидни варианти като рождена дата или телефонен номер.
• Не записвайте никъде PIN-а си и в никакъв случай не го дръжте в портмонето си.
• Избягвайте да използвате PIN кода си за други видове идентификация или достъп, например за отключване на мобилния ви телефон или като парола за уебсайтове.

Когато пазарувате онлайн:

• Използвайте последната версия на Вашия браузър и се уверете, че операционната система на Вашия компютър е актуална.
• Пазарувайте от търговци, които познавате и на които имате доверие.
• Уверете се, че данните от Вашата карта ще бъдат криптирани, преди да ги изпратите в интернет пространството – огледайте се за иконка на катинарче най-долу в прозореца на Вашия браузър и погледенете дали интернет адресът започва с https:// вместо с http://
• Записвайте онлайн транзациите, които правите, включително адреса на търговеца, от когото правите покупка. Много онлайн магазини изпращат на клиентите си данни с информация за направената покупка – уверете се, че ги запазвате или принтирате.
• Преди да направите покупка, прочетете внимателно условията за доставка и връщане на закупените стоки, публикувани на сайта на търговеца. Можете ли да върнете артикули, от които не сте доволни? Ще получите ли обратно заплатената за тях сума?
• Провете информацията за условията и цена на доставката, валута, която онлайн магазинът приема, евентуални мита, които се прилагат.
• Запишете си телефонни номера и email адресс на търговеца и ги използвайте в случай на въпроси.
- КРАЙ -

* Проучването е проведено под формата на телефонни анкети сред 600 жители на възраст между 18 и 55 години от градовете София, Благоевград, Пловдив, Стара Загора, Варна, Бургас, Русе и Плевен. Проучването е спонсорирано от банките-членове на Visa в България и е проведено от агенция за пазарни проучвания Ноема в периода между 03 и 13 декември 2012 г.
** Данните за 2011 г. са от телефонно проучване, поръчано от банките-членове на Visa в България. Проучването е проведено сред 300 жители на възраст между 18 и 55 г., които имат разплащателна карта и живеят в някой от градовете София, Благоевград, Пловдив, Стара Загора, Варна, Бургас, Русе и Плевен. Проучването е проведено от агенция за пазарни проучвания Синовейт в периода между 29 ноември и 5 декември 2011 г.

*** Данните за 2010 г. са от телефонно проучване, проведено при идентични на горните параметри в периода между 07 и 10 декември 2010 г.

За Контакти:

Андреана Станкова
AMI Communications за Visa Европа
02 989 51 15
0892 604 379
andreana.stankova@amic.bg

Източник:
www.amic.bg

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.1113