Промяната е част от глобалната инициатива на CPW за подобряване на хранителната стойност на зърнените закуски за деца и подрастващи.
12.02.2013 г.; Cereal Partners Worldwide (CPW), съвместно дружество на Nestle SA и General Mills Inc, производител на Зърнени Закуски Нестле, пое глобален ангажимент до 2015 г. да подобри хранителната стойност на 20 марки зърнени закуски за деца и подрастващи, включващи NESQUIK, CHOCAPIC, CHEERIOS, LION, COOKIE CRISP и др. Промяната се състои в значително намаляване на съдържанието на захар, увеличение на съдържанието на Калций и запазване на пълнозърнестото брашно като основна съставка в рецептата на всички продукти. |
Специално, за да обяви промяната, у нас пристигна хранителният специалист г-жа Лор Жоли-Зарук, Мениджър по хранене и регулаторни връзки на CPW Югозападна Европа. Тя представи обновената рецепта, като акцентира върху увеличението на количеството Калций до минимум 15% от Референтните Стойности за Хранителен Прием (РСХП), които варират в различните държави по света. В Европейския съюз 15% от РСХП е 120mg на ден.
„Зърнени Закуски Нестле винаги са били обогатени с Калций, а след промяната вече предоставят 15% от Референтните Стойности за Хранителен Прием (РСХП) на порция, а когато се добави прясно мляко, една купичка зърнени закуски Нестле допринася с 37%. Калцият играе важна роля за развитието и здравината на костите и зъбите на децата.“, каза г-жа Жоли-Зарук. „Освен това, CPW е ангажирана към постоянното увеличаване на съдържанието на пълнозърнесто брашно от 2005 г. насам. То е основна съставка във всички продукти, като в зърнена закуска Cheerios достига 74%.“
Доц. д-р Веселка Дулева, дм, Национален консултант по хранене и диететика, Началник Отдел „Храни и хранене”, НЦОЗА, подкрепя стремежа на Зърнени Закуски Нестле за подобряване на хранителните стойности на продуктите си за деца. „Основен аспект на европейската хранителна политика е реформулирането на храните с цел понижаване съдържанието на захар, наситени мазнини и сол и повишаване на полезните им съставки”, споделя доц. Дулева. „Зърнените храни са важен източник на енергия, като пълнозърнестите видове са по-богати на полезни за здравето хранителни вещества – растителни влакнини, витамини и много минерални вещества.”, допълни тя.
Журналистката Ива Дойчинова, също подкрепи кампанията, като сподели своя личен опит на родител на две момиченца в училищна възраст. „Сутрешната закуска е много важна, тъй като помага за презареждането на тялото и ума с енергия и хранителни вещества след сън. Знаем, че в нашето забързано ежедневие много хора пропускат това важно за деня хранене. Смятам, че хранителните навици се изграждат в семейството и затова е важно ние да дадем примера на нашите деца и да изградим навика на балансирано хранене.”, каза тя.
Балансираната и разнообразна закуска за деца е сред най-важните предпоставки за тяхното правилно израстване и развитие. Затова Зърнени Закуски Нестле за деца са добър избор за вкусен и полезен старт на деня.
Зърнени Закуски Нестле полага постоянни усилия през годините да запознае потребителите и с важността на закуската като основно хранене за деня. Компанията цели да повиши информираността на българите за полезните качества на зърнените култури и пълнозърнестото брашно.
Дългосрочният ангажимент на CPW е до края на 2015 година да се въведат следните промени на глобално ниво:
- 9g или по-малко захари на порция* (*порция от 30g според Европейската асоциация на Зърнени закуски)
- 135mg или по-малко Натрий на порция
- Съдържание на пълнозърнесто брашно, повече от всяка друга съставка
- Повече Калций на порция (15% от РСХП на порция, дори преди добавяне на прясно мляко)
През 2013 година за българския пазар този ангажимент е вече изпълнен и рецептите са променени в доказателство на отдадеността на CPW да създава стойност за обществото, предлагайки вкусен, удобен и полезен старт на деня.
От 2003 г. насам компанията намалява с 9000 тона захарта и почти 900 тона натрий, използвани в производството и в същото време добавя повече от 3.4 млрд порции пълнозърнесто брашно в рецептите на продуктите.
Източник: Nestle |