Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Рейтинг: 3.00
(1387)
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 1.04.2016 - До момента
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012
Източници на ИНФОРМАЦИЯ


Изпрати СЪОБЩЕНИЕ до Медиите За PRESS.dir.bg Карта на сайта

СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012 / Реклама

27 Февруари 13, 13:28 / Автор: United Partners
Три години след създаването си Националният съвет за саморегулация в рекламата разшири своя състав, за да затвърди независимия си характер и прозрачността в работата си
Промените в Устава и състава на Управителния съвет и Етичната комисия са продиктувани от стремежа на съвета да работи още по-ефективно и да укрепи общественото доверие в НСС. За Председател на НСС е преизбрана Ели Герганова, а новият Председател на Етичната комисия е Румяна Карлова.
Малко повече от три години след създаването си, Националният съвет за саморегулация в рекламата промени своя Устав с цел да затвърди принципа на секторна равнопредставеност в своите органи на трите сектора в рекламната индустрия – рекламодатели, рекламни агенции и медии. Съставът на Управителния съвет беше разширен като включва по трима представители от всеки сектор и независим председател. Увеличен е и съставът на Етичната и Апелативна комисия на НСС и те вече се състоят от 13 члена, повече от половината от които са независими специалисти от различни професии и области, несвързани с рекламната индустрия.

За промените и стремежа на НСС г-жа Ели Герганова, Председател на Управителния съвет, казва: „Първите три години посветихме на изграждане на основите – структурите и механизмите на саморегулацията. Фокусът на организацията сега е повишаване на ефективността на нашата работа и затвърждаване на доверието на обществото и регулаторите в резултатността на саморегулацията. Утвърждаването на независимия характер на етичната комисия и прозрачността в нейната работа са гаранция за това“.

На своето първо заседание на 14 февруари, членовете на новата Етична комисия избраха помежду си нов председател на комисията – Румяна Карлова, която е магистър по право от Софийския университет „Климeнт Охридски”. Тя е работила в Комисия за защита на конкуренцията от 1992 до 2010 г. като Началник на отдел "Правни и икономически анализи", Директор на Дирекция "Нелоялна конкуренция" и Дирекция "Забранени споразумения, решения и съгласувана практика". От 2003г. е арбитър в Арбитражния съд към Българската търговско-промишлена палата.
Новия състав на всички органи на НСС можете да видите на http://www.nss-bg.org/about_us.php

От началото на създаването му в НСС са постъпили над 200 жалби от граждани и организации, което означава, че приблизително на всеки 4 дни е постъпвала жалба, и по тях са открити повече от 150 процедури:

В близо 50% от случаите са установени нарушения на Етичния кодекс, като най-често потребителите реагират срещу телевизионни реклами и реклами по билбордовете.

Според статистиката, най-честите нарушения са подвеждаща реклама и реклама, неподходяща за деца.

„Ето защо мисията на Националния съвет за саморегулация е да обединява рекламната индустрия зад дефиницията и спазването на правилата на професионалното поведение в областта на рекламата и търговската комуникация като осигурява прилагането на Етичен кодекс в полза на лоялната конкуренция и преди всичко в защита на потребителя и обществото“, допълва г-жа Герганова.

За Националния съвет по саморегулация

Националният съвет за саморегулация (НСС) е учреден от Българската асоциация на рекламодателите (БАР), Асоциацията на рекламните агенции - България (АРА) и Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО). НСС е сдружение с нестопанска цел, чиято основна задача е да обединява рекламна индустрия зад дефиницията и спазването на правилата на професионално поведение в областта на рекламата и търговските комуникации. НСС се стреми да постигне това чрез изграждане на взаимоотношения на социална отговорност и бизнес етика между всички страни в процеса, в съответствие с действащото законодателство и международната практика. На сайта на Националния съвет по саморегулация (НСС) могат да бъдат видени случаите на неетични и подвеждащи рекламни послания и кампании, по които Етичната комисия към НСС се е произнесла: http://www.nss-bg.org/view_concl.php

За Контакти:United Partners

Източник:
www.united-partners.com

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

Коментари
Няма мнения, вашето ще бъде първото.
Добави коментaр 
От:
Коментар:
Въведете кода от картинката в ляво

 
0.1121