Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Рейтинг: 3.00
(1387)
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 1.04.2016 - До момента
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012
Източници на ИНФОРМАЦИЯ


Изпрати СЪОБЩЕНИЕ до Медиите За PRESS.dir.bg Карта на сайта

СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012 / Здравеопазване

Вземи в gLOG
23 Април 13, 09:19 / Автор: United Partners
СПИРАТ РЕКЛАМАТА НА CERVARIX
Отправяният към родителите апел да предпазят дъщерите си от рак на маточната шийка като ги ваксинират с Cervarix, е определен от Комисията като едностранчив, непълен и заблуждаващ
С решение от 11 април 2013 г. Етичната комисия към Националния съвет за саморегулация препоръча спиране на излъчването на телевизионните реклами на ваксината Cervarix с участието на Юлиян Вергов и Силвия Лулчева, определяйки ги като подвеждащи.

Отправяният към родителите апел да предпазят дъщерите си от рак на маточната шийка като ги ваксинират с Cervarix, е определен от Комисията като едностранчив, непълен и заблуждаващ.

Органът по саморегулация се произнесе след получаването на жалби и сигнали, изпратени включително и до Съвета за електронни медии (СЕМ), сред които има и отворено писмо от 120 физически лица и неправителствени организации.

Според членовете на Етичната комисия рекламното послание съвсем преднамерено предизвиква страх у родителите и дори умерена паника, които да мотивират потребителско поведение. Комисията счита, че изискванията за почтеност и правдивост на търговската комуникация изискват пълнота на представяната информация.

Специална препоръка към производителя на ваксината – GlaxoSmithKline, е отправена във връзка с детската аудитория. Въпреки че няма основание да счита, че фармацевтичният гигант умишлено пренебрегва интересите на потребителите, от органа по саморегулация препоръчват повишено внимание при отправяне на търговски послания от гледна точка на непосредственото им и безкритично възприемане от страна на децата.

Рекламата на ваксината Cervarix е част от национална рекламно-информационна кампания по повод рака на маточната шийка, която се развива едновременно в телевизионни и печатни медии, интернет, в рамките на училищни мероприятия, рекламни пана в здравни заведения, концерти, рекламни листовки и други рекламни форми.

Решението на Етичната комисия може да се види на:
http://www.nss-bg.org/read_concl.php?id=137

За Националния съвет по саморегулация

Националният съвет за саморегулация (НСС) е учреден от Българската асоциация на рекламодателите (БАР), Асоциацията на рекламните агенции - България (АРА) и Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО). НСС е сдружение с нестопанска цел, чиято основна задача е да обединява рекламна индустрия зад дефиницията и спазването на правилата на професионално поведение в областта на рекламата и търговските комуникации. НСС се стреми да постигне това чрез изграждане на взаимоотношения на социална отговорност и бизнес етика между всички страни в процеса, в съответствие с действащото законодателство и международната практика. На сайта на Националния съвет по саморегулация (НСС) могат да бъдат видени случаите на неетични и подвеждащи рекламни послания и кампании, по които Етичната комисия към НСС се е произнесла: http://www.nss-bg.org/view_concl.php

За Контакти: United Partners

Източник:
www.united-partners.com

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.1279