Все повече организации у нас купуват статистически софтуер, за да го използват за спестяване на разходи в краткосрочен план и генериране на повече приходи в дългосрочен. Това отчитат от ScaleFocus по повод нарасналия брой запитвания за софтуера за статистически анализи и прогнози SPSS. Наблюдава се ръст в търсенето от университети, министерства, както и от традиционните досега потребители – банки, застрахователи и телекоми. Най-честата причина за покупка в частния сектор е намаляването на разходите и свързания с това стремеж към задържане на настоящи клиенти. Университетите пък инвестират чрез SPSS в по-добро обучение. Тенденцията се обяснява, от една страна, с финансовата криза, а от друга – с потребностите на пазара от такъв тип решения. Инвестициите на компании в подобен софтуер са очаква да надхвърлят 120 милиона щ.д. до 2015 г.
„Ако преди години банките например използваха SPSS основно за анализ на риска и привличане на нови клиенти, днес фокусът е върху оптимизацията – как на съществуващ клиент с депозит да се предложи точната допълнителна услуга - кредитна карта, например”, поясняват от ScaleFocus. Задържането на настоящи клиенти е водещо и при телеком операторите, и при застрахователите.
Университетите и министерствата чрез покупката на софтуер за статистически анализи и прогнози инвестират в по-добра подготовка. Доста завършващи студенти посочват при кандидатстване за работа, че могат да работят със софтуер за прогнози, какъвто е SPSS Statistics. За тях това е предимство пред работодателите. Все повече образователните институции кандидатстват по европейски програми, за да използват най-новите софтуерни решения за повишаване нивото на преподаване и познанията на студентите.
В развитите икономики SPSS се използва доста по-широко. Футболна асоциация във Великобритания чрез него увеличава с близо 30% своите фенове. В Израел следи турбини и предотвратява аварии. В САЩ открива защо едни ученици имат по-ниски оценки и повтарят, и „взема мерки” за повишаване броя на завършилите. „Надяваме се в близко бъдеще SPSS да навлезе по-широко у нас - да се използва в още сектори. Защо не здравеопазване, спорт или изкуства?”, заключават от ScaleFocus.
ScaleFocus е premier бизнес партньор е на IBM за България и предлага продукти от портфолиото на „Голямата синя”. SPSS е софтуер на IBM, който чрез т.нар. предричащ анализ идентифицира проблем, прави прогноза и предоставя препоръки за действие. Открива скрити зависимости в масиви от данни от различни източници, прави сравнения, прогнозира резултати – от кампания, пускане на продукт или услуга, задържане на служители или клиенти и т.н.
За Контакти:
Верислава Йорданова, +359 2 862 8247, +359 888 717 023
Източник: ScaleFocus |