Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Рейтинг: 3.00
(1387)
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 1.04.2016 - До момента
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012
Източници на ИНФОРМАЦИЯ


Изпрати СЪОБЩЕНИЕ до Медиите За PRESS.dir.bg Карта на сайта

СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016 / Бизнес

Вземи в gLOG
29 Ноември 13, 15:36 / Автор: Комуникационна агенция PRoWay
През 2013 година маркетолозите отчитат спад на пазара на хранителни и бързооборотни стоки
Една трета от българите правят малки покупки на стойност до 14 лв., но пазаруват по-често. 10% пазаруват средно по 3 пъти в месеца за над 50 лв.
След лекия ръст през 2012 г., през 2013 отново се наблюдава спад на пазара на хранителни и бързооборотни стоки. Това обяви Антон Тонев от Nielsen България, като представи данни от проучване на маркетинговата агенция по време на форума MySuccess.bg in Food&Beverage: В радиус на привличане на 28 ноември. Бизнес форумът на списание ENTERPRISE се фокусира върху ефективните и успешни решения за производителите на храни и напитки, дистрибуторите в сектора, големите хранителни вериги и тенденциите на пазара.

Данните на Nielsen са в синхрон и с тенденциите на пазара на безалкохолни напитки, където по последни данни компаниите отчитат спад от 5%, съобщи Мая Герасимова, маркетинг директор на Девин.

Акцент във форума бяха нагласите на българските потребители и техните навици за пазаруване. Според глобално проучване на Nielsen, водещите фактори, които влияят на доверието на потребителите в Европа, са възможностите за работа, разходите за комунални услуги и развитието на икономиката. Освен това, българите се чувстват несигурни и в резултат от политическата ситуация в страната и съотношението работа-личен живот. „Индексът на потребителското доверие у нас е 63 пункта при средно 93 в глобален план и 74 за Европа“, допълни Антон Тотев.

„Факт е, че потребителите стават все по-ценово чувствителни“, коментира Гергана Маринова от GFK България. Проучване на компанията показва, че една трета от българите правят малки покупки на стойност до 14 лв., но по-често, 10% пазаруват средно по 3 пъти в месеца за над 50 лв., останалите около 60% съчетават и двата типа пазаруване.

Експертите бяха категорични, че на пазара се наблюдава намаляваща лоялност към марките, в резултат от което расте делът на собствените марки на веригите. Към момента той е около 15% при 5% през 2009 г. Гергана Маринова отбеляза, че при промоциите също има сериозен ръст. През настоящата година те достигат до 10%, а четири години по-рано са били само 4%.

Новите потребители
Участниците в MySuccess.bg in F&B дискутираха промените в потребителските нагласи и навици на пазаруване, породени от бурното развитие на дигиталните технологии. Новият тип купувачи – „екстремните потребители“, все по-често използват смарт устройства в процеса на избор и покупка на продукт. В България новото поколение потребители е все още малко – около 12% от потребителите на интернет, посочи маркетинг експертът от GFK България Мирослава Георгиева. Тя прогнозира, че броят им ще продължава да расте паралелно с разрастването на уеб потреблението, като по данни на НСИ над 53% от населението използва интернет.

Проучването на GFK България показва, че около 55% от „екстремните купувачи“ са мъже, които прекарват средно около 6 часа на ден в интернет. 71% от този тип потребители нямат проблеми с месечните си разходи. Таблетите са най-важните инструменти за пазаруване за 48% от екстремните купувачи.

Практики от бизнеса
Съвети към представителите на хранителния бранш представи Бояна Ликоманова от Балкан Сървисис. За нея 3 са най-важните стъпки при идентифицирането на пазара и потребителите: събиране на информация, анализ, вземане на информирани и адекватни решения.

Ян Скварил, управляващ съдружник в HLB България, допълни с примери за успешни стратегии за работа с веригите, излизане на чужди пазари и привличане на местните потребители. "Една от основните разлики между западноевропейските и източноевропейските предприемачи е, че вторите търсят изключително бърза печалба", коментира експертът.

В дискусия за веригите, собствените марки, дистрибуторите, клиенти, производители и новите технологии своето мнение споделиха Димитър Кръстев от Топ Дринкс, Христо Петров от Кауфланд, Юлиана Хартарска от Авенди и Йолита Ботева от Обединена млечна компания АД. „Ценовите войни не са добри за никого – нито за производителите, нито за дистрибуторите, нито за търговците, нито за потребителите. Важно е да се градят марки“, категорична бе Юлиана Хартарска.

По време на форума за храни и напитки, добрите практики в българския бизнес с колбаси, месни и млечни продукти споделиха Йолита Ботева от Обединена млечна компания АД и Димитър Маджаров от „Димитър Маджаров“ ЕООД.

Според Йолита Ботева, три са ключовите фактори за успех на компанията, лидер в млекопреработването. На първо място, това е балансираното портфолио на продуктите с постоянно високо качество. „Провал с качеството означава провал на бизнеса”, подчерта тя. Другите фактори са оптимизацията на процесите и дистрибуционната мрежа, и не на последно място - човешкия капитал.

„Най-важното е качествената суровина - без нея всички стъпки по технологическия процес са обречени.”, категоричен бе Димитър Маджаров.

За предизвикателствата и стратегиите за успех в сектора на напитките разказа Мая Герасимов от Девин. Възможностите за оперативен лизинг за хранително-вкусовата промишленост представи Мария Ангелова, мениджър „Продажби“ в TBI Rent.


Бизнес форумът MySuccess.bg in F&B се организира за втора поредна година от списание ENTERPRISE. Официални спонсори на форума са TBI Rent и Identity Studio, партньори на събитието са Almer, Балкан Сървисис и Биоком Трендафилов.


Повече информация: http://food13.mysuccess.bg/




Източник:

Комуникационна агенция PRoWay



Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.1086