Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Рейтинг: 3.00
(1387)
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 1.04.2016 - До момента
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012
Източници на ИНФОРМАЦИЯ


Изпрати СЪОБЩЕНИЕ до Медиите За PRESS.dir.bg Карта на сайта

СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016 / Банки и финанси

Вземи в gLOG
30 Януари 14, 10:45 / Автор: AMI Communications
Близо 1,2 млрд. евро са изхарчени с български карти Visa при търговци за 2013 г.
• Никола Хус, главен изпълнителен директор на Visa Европа, отчете стабилен ръст от 27% на похарчените средства с карти Visa на POS устройства • С 92% се увеличават онлайн разплащанията с карти Visa при търговци, обслужвани от български банки, достигайки приблизително 167 млн. евро • По прогнози на Visa Европа 2014 г. ще бъде белязана от масовото навлизане на безконтактните технологии в България
• Никола Хус, главен изпълнителен директор на Visa Европа, отчете стабилен ръст от 27% на похарчените средства с карти Visa на POS устройства
• С 92% се увеличават онлайн разплащанията с карти Visa при търговци, обслужвани от български банки, достигайки приблизително 167 млн. евро
• По прогнози на Visa Европа 2014 г. ще бъде белязана от масовото навлизане на безконтактните технологии в България

30 януари 2014 г. – Обемът на изхарчените средства при търговци с карти Visa, издадени от български финансови институции, нараства с 27% на годишна база и надхвърля 1,148 млрд. евро. Електронните разплащания в България отчитат стабилен ръст през 2013 г. по данни на технологичната компания Visa Европа, която днес обявява своите годишни финансови резултати за периода октомври 2012 г. – септември 2013 г. Специално за да представи постиженията, в България пристигна Никола Хус, новият главен изпълнителен директор на компанията.

Генерираният оборот на българския пазар се дължи на нарастващия брой трансакции на POS терминали. Те достигат 30 млн. и отчитат повишение от 30% в сравнение с 2012 г. Общият брой карти Visa, издадени от български банки, е 3,45 млн., което съставлява 6% увеличение спрямо предходната година. Средната стойност на една трансакция с карта спада с 2,7% до 38,4 евро. Броят на POS трансакциите с карти Visa също нараства значително - с 23% и, достига средно 8,7 трансакции на годишна база. Всички тези данни доказват, че българските потребители използват своята Visa карта все по-често и за малки ежедневни покупки.

Стабилният ръст се дължи на непрекъснато увеличаващия се брой покупки, осъществени с дебитни карти Visa. Общият обем изхарчени средства с тях достига 764 млн. евро за 2013 г., което е с 32% повече спрямо 2012 г. Този оборот е постигнат с 22,3 млн. плащания на POS, което е с 34% повече в сравнение с предходната година. Средният брой POS трансакции за дебитна карта Visa също нараства с 27% на годишна база и достига 7,4 трансакции за съответния период. Онлайн разплащанията с карти Visa при търговци, обслужвани от български банки, възлизат на 167 млн. евро, отчитайки почти 92% ръст през 2013 г. Стабилният растеж на e-търговията в България е сред най-големите в цяла Европа за периода и се дължи на все по-широкото навлизане на електронните разплащания сред българските потребители и онлайн търговци.

Положителните бизнес резултати, демонстрирани от Visa Европа в България през 2013 г., са отражение на нарастващите изисквания на местните потребители за по-лесни, бързи, удобни и сигурни методи за разплащане. Те свидетелстват за това, че българите ценят предимствата, които технологиите за електронни разплащания предоставят, както и за това, че продуктите на Visa Европа удовлетворяват техните очаквания.

Стратегически приоритети на Visa Европа

Никола Хус, главен изпълнителен директор, Visa Европа сподели:
“Аз се присъединих към един вече успешен бизнес. Visa генерира големи обеми – броят на издадените карти е приблизително равен на населението на Европа (500 млн.), а 1 на всеки 6,5 евро, изхарчено на континента, е с карта Visa.

Visa разполага с отлична платформа, която да надграждаме, а аз имам четири основни приоритета занапред. Ще разширим портфолиото от ново поколение методи за разплащания с темпо, отговарящо на бързото разпространение на новите технологии и по-конкретно, растежа на мобилната и дигитална търговия. Ще прилагаме стратегически подход към търговците за повече прозрачност и гъвкавост. Ще работим конструктивно с регулаторните органи за постигане на взаимноизгодни решения. Ще бъдем по-гъвкави в отговор на нуждите на нашите клиенти и партньори в цяла Европа.
Като членска организация, фокусирана върху най-добрите европейски решения за всяка страна в четиристранния ни бизнес модел, продължителният успех на Visa влияе благоприятно на европейската икономика. Електронните разплащания насърчават търговията, заменят неефективните и скъпи за управление пари в брой и намаляват сивата икономика. Моделът на Visa е благоприятен за банките както на картодържателите, така и на търговците, защото ние им помагаме да предоставят на своите клиенти последните платежни иновации. Той носи ползи на малките и средни търговци и бизнеса, като ги улеснява да търгуват по-бързо, лесно, сигурно и по всички възможни канали. Четиристранният модел на Visa е полезен и за потребителите, защото им позволява да плащат с лекота, увереност и спокойствие.“

Платежни иновации в България

Положителните финансови резултати на Visa Европа в България за 2013 г. се дължат на системното навлизане на електронните разплащания сред потребители и търговци. Широката популярност на Visa картите е резултат от постоянния стремеж на компанията към иновации и осигуряване на удобство за своите клиенти и търговци. Visa Европа въведе усъвършенствана система за сигурност на българския пазар - Verified by Visa, която защитава картата на потребителя от неоторизирана употреба и дава спокойствие по време на онлайн пазаруването. През 2013 г. Visa въведе на българския пазар технологията за безконтактни разплащания, която позволява на картодържателите да извършват малки покупки бързо и лесно само чрез приближаване на своята карта към безконтактния четец на POS терминала.
Красимира Райчева, мениджър на Visa Европа за България:

“Финансовите ни успехи през 2013 г., ясно доказват, че българите са готови да се възползват от предимствата на електронните разплащания и все по-често ги използват при ежедневните си покупки. Променящите се навици и изисквания на потребителите с основание ни изпълват с очаквания за успешното навлизане на безконтактните технологии и други иновативни услуги на Visa на местния пазар, чиято цел е непрекъснатото осигуряване на по-добра защита за личните им финанси.”
Европейски резултати

Положителното финансово представяне на Visa в България съответства на положителните тенденции в цяла Европа. Към момента на континента са издадени 500 млн. Visa карти. Едно на всеки 6,50 евро, изхарчено в Европа се заплаща с карта Visa. За 12-те месеца до септември

2013 г. средствата, похарчени с карти Visa, достигат 2 трлн. евро, а покупките при търговци се увеличават с 8,5%.

Електронната търговия в европейски мащаб продължава да нараства с изключителна скорост през 2013 г. и бележи ръст от 20% на годишна база. Това съвпада със стартирането на V.me от Visa, първият паневропейски интегриран дигитален портфейл, предлаган от банки и финансови институции в четири страни – Франция, Испания, Полша и Великобритания.

Безконтактните разплащания надминават очакванията в много европейски пазари и бързо се разрастват. Държавите, които предлагат безконтактни технологии, са два пъти повече в сравнение със същия период на изминалата година. Броят на извършените безконтактни трансакции е тройно по-висок, а този на внедрените терминалите - удвоен. В същото време, 62 проекта за мобилни безконтактни плащания са вече реалност или предстои да стартират в Европа.

Бележка до редактора:

За Visa Европа

Visa Европа е компания за технологични разплащания, собственост и функционираща чрез своите банки-членове и други доставчици на услуги за разплащания от 37 държави в цяла Европа.

Visa Европа използва последните иновативни технологии, за да създаде услуги и инфраструктура, които да позволяват на милиони европейски потребители, бизнес организации и правителства да осъществяват електронни разплащания. Нейните членове са отговорни за издаването на картите, привличането на нови търговци и определянето на таксите, които ползвателите на услугите заплащат.

Visa Европа следва бизнес модел на големи обеми и ниски разходи. Основната й цел е да обслужва своите членове. Реализираният финансов излишък се реинвестира в дейността на компанията и се използва за натрупване на капиталови резерви. През последните шест години Visa Европа е вложила над един милиард евро в нови технологии и инфраструктура.

От 2004 г. Visa Европа е независима от Visa Inc. и притежава изключителен, неотменим и постоянен лиценз за Европа. Двете компании работят в партньорство, за да гарантират глобалните разплащания с карти Visa. Като силно ангажирана европейска платежна система Visa Европа е в състояние да отговаря бързо на специфичните пазарни нужди на европейските банки и техните клиенти - картодържатели и търговци на дребно. Тя работи за осъществяване целта на Европейската комисия да създаде истински вътрешен пазар за плащания.

За допълнителна информация, моля посетете www.visaeurope.com.

За Контакти:

Toni Stoykova
AMI Communications
toni.stoykova@amic.bg
+359 892 256 188
Източник: (Уебстраница):www.amic.bg

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.1347