Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Рейтинг: 3.00
(1387)
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 1.04.2016 - До момента
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012
Източници на ИНФОРМАЦИЯ


Изпрати СЪОБЩЕНИЕ до Медиите За PRESS.dir.bg Карта на сайта

СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016 / Транспорт и спедиция

Вземи в gLOG
04 Март 14, 11:50 / Автор: ФРАХТИМПЕКС
Важен дял в международната търговия с петрол има днешният морски транспорт
Международната търговия в света се осъществява чрез най-различен транспорт. В зависимост от стоките и суровините се използва автомобилен, железопътен, въздушен или морски транспорт.
Международната търговия в света се осъществява чрез най-различен транспорт. В зависимост от стоките и суровините се използва автомобилен, железопътен, въздушен или морски транспорт. Днес е особено голям делът на стоките, които се превозват с морски транспорт. Съвременният морски транспорт е особено важен за икономиката на някои страни, които имат излаз на море. Чрез морски транспорт се превозват големи количества суровини нужни за индустрията. На океанските танкери в специални контейнери се товарят рудни изкопаеми, черни и цветни метали, петрол. В трюмовете на големи кораби се превозват пшеница, плодове и дървен материал. Икономическите връзки между далечни страни посредством морски транспорт са особено стратегически и перспективни. С помощта на морски транспорт могат да се превозват големи количества петрол и други суровини между отделните континенти. За такъв тип международна търговия сухоземният транспорт няма как да бъде използван, а въздушният няма възможностите на океанските кораби.
Днес големите търговски кораби се категоризират според товаровместимостта им в бруто регистър тона. Корабите се делят на танкери, които пренасят насипни и течни товари, и контейнеровози за превоз на други стоки и суровини. Днес страни като Великобритания, Гърция, Холандия и Япония имат особено развит морски транспорт. По принцип така е по-сигурно. Корабите плават по определени познати маршрути, а след отварянето на Суецкия и Панамския канал транспортът между отделните континенти е значително по-бърз, навременен и безопасен. Най-рисков е превозът на стоки през Атлантическия океан, тъй като там се зараждат най-много урагани. Дори в Тихия океан обаче е опасно за танкери, които попадат в така наречените 60-градусови „ревящи” ширини. Тази област на океана се намира над Антарктика и там също се зараждат силни бури. Ураганите са сериозна заплаха за всеки танкер.
Танкерите са доста дълги кораби, които са тежко натоварени и са предназначени за морски транспорт в сравнително спокойни води. За съжаление, понякога тези кораби стават жертва на силни бури и потъват. Друга заплаха за този вид превоз и пренос са пиратите. Въпреки че за пирати обикновено четем в книгите, днес пиратството все още се среща. Особено са рискови водите на Червено море и Индийския океан край бреговете на Етиопия и Сомалия. За много търговски кораби днес е по-безопасен така наречения Северен морски път. Много кораби от Северна Европа и Русия предпочитат този по-суров, но и по-сигурен маршрут за морски транспорт на стоки и суровини. Северният морски път минава през водите на Северния ледовит океан, следвайки бреговете на Сибир и Далечния Изток. В тези води единственият проблем на корабите са ниските температури, при които понякога океанът замръзва и корабите стават „плячка” на леда. Обикновено търговските кораби по този маршрут се водят от атомни ледоразбивачи. Северният морски транспорт е сравнително безопасен и свързва пристанища като Ротердам и Мурманск с пристанища в Далечния Изток.

За Контакти:ФРАХТИМПЕКС

Източник: www.frachtimpex.com/bg/morski-transport.html

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.1335