Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Съобщения до медиите. Безплатно в PRESS.dir.bg!

 
Рейтинг: 3.00
(1387)
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 1.04.2016 - До момента
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016
СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2009 - 2012
Източници на ИНФОРМАЦИЯ


Изпрати СЪОБЩЕНИЕ до Медиите За PRESS.dir.bg Карта на сайта

СЪОБЩЕНИЯ до Медиите 2013 - 31.03.2016 / Общество

Вземи в gLOG
06 Март 14, 12:13 / Автор: PR Point / Cohn & Wolfe
МУЗЕЯТ СЕ ПРЕВРЪЩА В ПЕРСОНАЛИЗИРАНО ИНТЕРАКТИВНО ПРЕЖИВЯВАНЕ
Посетителите на музеите в цяла Европа скоро ще имат възможност с помощта на иновативно мобилно приложение да проектират свое лично културно преживяване още преди да са излезли от дома си или да са се качили на самолет. Чрез добавена реалност и геолокализирани технологии изобретението превръща обикновената разходка в музея в персонализирано интерактивно преживяване. Видео на: http://www.youtube.com/watch?v=fZRiE7VR-xw&feature=youtu.be Технологията е разработена с инвестиции от ЕС по програма Научни изследвания и иновации и ще бъде достъпна на европейския пазар до две години.
• Всеки турист може да преживее своя уникална музейна разходка и да съживи културното миналото с помощта на мобилно устройство.

• Технологията CHESS, разработена от френски, гръцки, британски и немски партньори в изследователски проект с инвестиции от ЕС, ще бъде демонстрирана на Европейския конгрес за иновации (Innovation Convention) в Брюксел на 10 и 11 март.

Посетителите на музеите в цяла Европа скоро ще имат възможност с помощта на иновативно мобилно приложение да проектират свое лично културно преживяване още преди да са излезли от дома си или да са се качили на самолет. Чрез добавена реалност и геолокализирани технологии изобретението превръща обикновената разходка в музея в персонализирано интерактивно преживяване.

Консорциум от академични, индустриални и културни европейски организации използват европейски инвестиции за разработване на мобилна технология, която ще даде възможност на посетителите да повишат своя културен опит. Технологията позволява на всеки да преживее персонализиран, интерактивен маршрут, създаден специално за него от сайта на музея. CHESS приложението, което ще може да се сваля на смартфони и таблети в цяла Европа, иска да съживи миналото, като го постави в ръцете на потребителя и по този начин направи културата и историята завладяващи и достъпни за всички.

„Обиколката на музей с екскурзовод е линейно преживяване, в което посетителите остават по-скоро пасивни. С CHESS посетителите стават активни, ангажирани с културното наследство, а разходката в музея се превръща в игра. Посетителят може не само да се информира, но също така и да се забавлява, да бъде предизвикван и изненадван. Това е невероятна възможност да се привлече вниманието на посетителите и по-специално на децата и младите хора, които буквално са потопени в електронните игри на своите конзоли, смартфони и таблети,” каза д-р Оливие Бале от френската компания DIGINEXT, която е координатор на проекта.

Как работи CHESS

Проектът CHESS (Cultural-Heritage Experiences through Socio-personal interactions and Storytelling), подкрепен финансово от Европейската Комисия с повече от 2.8 милиона евро, се стреми да превърне посещението в музей в привлекателно преживяване за всеки.
Проектът постига това с помощта на няколко иновативни инструмента, фокусирани върху посетителя и чрез сайтовете за културно наследство, които публикуват преживяване, създадено специално за клиента. Чрез попълване на онлайн „CHESS въпросник за посетители”, хората могат да заявят предварително своите интереси. Този инструмент позволява на музеите да генерират въпросник, който предлага един или няколко избора и след това да свържат получените отговори с даден образ или характер, който отговаря на профила на посетителя. Кураторите на музеи и останалите нетехнически специалисти използват „CHESS инструмент за авторство” и много лесно създават оригинална разходка с динамични сюжетни линии и модерно мултимедийно съдържание. Разходката на посетителя се управлява от „Машина за истории”. Разказваната история следва предварително избрания от посетителя път, но също така се персонализира и адаптира в движение според индивидуалните избори на посетителя като актуализира профила в хода на историята.

За разлика от традиционните музейни екскурзоводи, CHESS разказва на всеки посетител специално създадено за него история, фокусирана върху експонатите, които са най-тясно свързани с неговите интереси и настроението, с възможно най-малко или много детайли - според предпочитанието му. Историите могат да бъдат допълнени с мултимедийни и 3D игри, както и с игри с "добавена реалност", като в някои случаи експонатите говорят и канят посетителите да си взаимодействат с тях.

На тръгване посетителите ще намерят на сайта на музея сувенири, например видеоклип или снимка, от собствената им разходка, която ще бъде техен личен спомен, който могат да споделят със семейството и приятелите си. Според д-р Мария Руссу от Атинския университет проектът има потенциала да революционализира начина, по който се държим посещавайки музеи и да създаде по-голяма близост между нас и културната ни история.

„CHESS има за цел да персонализира преживяването на всеки посетител чрез създаване на история, основана на неговите лични предпочитания, хоби и интереси. Насочвайки посетителя към артефактите, които са най-интересни за него или нея и предлагайки интерактивно съдържание като викторини или игри, ние можем значително да подобрим преживяването на потребителя. От това ще спечелят не само посетителите, но и музеите, които искат посетителите да бъдат доволни и да идват отново и отново", каза проф. Янис Йоанидис от Университета в Атина.

Развитие на продукта и комерсиализация

Продуктът CHESS е тестван с голям успех за шест месеца през 2013 година в музея на Акропола в Атина и в Парка за космически приключения Cité de l’Еspace в Тулуза, Франция.

CHESS е разработен от седем партньора от четири държави – Франция, Гърция, Обединеното кралство и Германия. Според координатора на проекта - компанията DIGINEXT, отговаряща за привеждането на продукта от научноизследователският етап до етапа на пазарния продукт, CHESS приложението ще бъде пуснато на пазара до две години.

„Тази иновация нямаше да може да се превърне в реалност без европейските инвестиции. Тя наистина изисква съчетаване от специфичен опит в различни области, което по принцип е трудно постижимо на национално ниво в Европа. По света има 55,000 музеи – този факт открива възможностите за разрастване в световен план,” каза д-р Бале.

Майкъл Дженингс, говорител на Мойра Гейгън-Куин, комисар Научни изследвания и иновации на ЕС каза: „Европа има много богата история, която с технология като CHESS може да бъде съживена за дигиталното поколение и да стане още по-достъпна за всички. Създаването на общество на социалното включване с отношение към културното ни минало е приоритет на програмата Хоризонт 2020. Тук е и мястото на иновациите, които могат да ни образоват и да ни срещнат с европейското културно наследство по един свръх модерен начин.”

Вижте как работи CHESS технологията на: http://youtu.be/fZRiE7VR-xw

Консорциум CHESS
CHESS (Cultural Heritage Experiences through Socio-personal Interactions and Storytelling) е проект, реализиран с инвестиции на Европейската комисия по Седма рамкова програма на Европейския съюз (FP7). CHESS е резултат от партньорството между DIGINEXT (Франция), Национален университет „Йоанис Каподистрия”, Атина (Гърция), Университета в Нотингам (Обединеното кралство), Институт за компютърна графика Fraunhofer (Германия), Real Fusio (Франция), Музея на Акропола (Гърция) и Cité de l’Еspace (Франция) http://www.chessexperience.eu/

Европейски инвестиции в научни изследвания и иновации
На 1 януари 2014 г. Европейският съюз стартира „Хоризонт 2020” - нова 7-годишна програма за финансиране на научни изследвания и иновации. През следващите седем години близо
8 милиарда евро ще бъдат инвестирани в проекти за научни изследвания и иновации, подкрепяйки по този начин европейската икономическата конкурентоспособност и разширявайки границите на човешкото познание. Бюджетът на ЕС в тази област е насочен най-вече към подобряване на ежедневието на европейските граждани в области като здравеопазване, околна среда, транспорт, храни и енергия (виж графиката). За допълнително насърчаване на инвестициите в частния сектор и създаването на висококвалифицирани работни места ЕС развива изследвания в партньорство с фармацевтичния, космическия, автомобилния и електронния сектор. „Хоризонт 2020” ще се фокусира още повече върху преобразуването на отличните идеи в пазарни продукти, технологии и услуги.

Информация за най-новото в сферата на европейските научни изследвания и иновации ще намерите на:
http://ec.europa.eu/programmes/horizon2020/
http://www.facebook.com/innovation.union
http://twitter.com/innovationunion

За Контакти:info@prpoint.bg

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.1435