„Докато в повечето държави наблюдаваме отблизо рационалното поведение на потребителите, което предопределя умерен, но стабилен растеж на пазара, през последните години се фокусирахме предимно върху повишаване на конкурентоспособността на компанията, преди всичко имайки предвид интересите на нашите клиенти. Обърнахме значително внимание и на подобряването на фирмените операционни процеси във всяка една държава от зареждане на стока, логистични канали, управление на асортимента от артикули до подобряване на условията за работа в нашите магазини. Тези насоки за работа ще останат приложими и за в бъдеще” - това сподели Неринга Янавичуте, генерален директор на MAXIMA GRUPE UAB.
Неринга Янавичуте отбелязва, че на базата на резултатите на всяка една от държавите най-голям растеж на компанията е отбелязан в Полша и Естония. Оборотът от полската верига ALDIK достигна 37,7 милиона евро без ДДС и в сравнение с 2013 г. е с 21,6% по-висок. Толкова бърз растеж е наблюдаван за втора поредна година в страната. Два магазина от веригата ALDIK бяха отворени във Варшава миналата година, а междувременно се планира разширяването й и през тази година.
Сравнявайки резултатите от балтийските държави, за трета поредна година най-голям растеж е отбелязан в Естония. Общият оборот на MAXIMA Eesti превиши 401 милиона евро без ДДС, който е с 5,2% по-висок от този за 2013 г. Резултатите са повлияни от повишаване конкурентоспособноста на компанията чрез разширяване на веригата от големи магазини в естонската столица: стартиралото разширение към по-големи по площ магазини („ХХ”формат) се оказа успешна и ще бъде продължена, като първият магазин MAXIMA XXX ще отвори врати в Талин в края на тази година. Миналата година компанията започна строежа и на нов логистичен център на стойност почти 30 милиона евро. Очаква се сградата да бъде завършена до края на 2015 г.
Резултатите от Литва отразиха общите тенденции на икономически растеж в страната. Оборотът на MAXIMA LT нарасна с 2,5% през 2014 г. и надвиши 1,417 милиарда евро без ДДС. Една от ключовите цели на компанията за 2014 г. бе подходящата подготовка за въвеждането на евро валутата, което се извърши плавно в началото на тази година. През 2015 г. компанията ще се фокусира върху конкурентоспособността си.
Оборотът за изминалата година на MAXIMA Latvija достигна 660 милиона евро без ДДС и на практика се препокрива с резултатите от предната година, тъй като растежът е с 0,1%. Най-голямо внимание и ресурси се отделят за прилагането на така наречената „Програмна промяна“, за която са отделени повече от 11 милиона евро.
Годишният оборот на MAXIMA Bulgaria възлезе на 65,6 милиона евро без ДДС, нараствайки с 4,2%. Плановете на компанията за тази година включват също увеличаването на броя мини маркети от веригата T-MARKET.
MAXIMA GRUPE е холдингова компания, основана през 2007 г., която контролира магазини за търговия на дребно в Литва, Латвия, Естония, Полша и България. Притежава 517 магазина от веригите MAXIMA X, MAXIMA XX, MAXIMA XXX, ALDIK, и T-MARKET: 228 в Литва, 146 в Латвия, 73 в Естония, 44 в България и 26 в Полша. |