|
|
| 17 Декември 15, 10:37
/ Автор: Publicis Consultants MSLGroup
|
Най-магнетичните брандове кисело мляко в България са ясни |
Агенциите Saatchi Brandworks и Pragmatica създадоха първата в страната класация за бранд магнетизъм |
15 декември, вторник, гр. София – Водещата рекламна агенция Saatchi&Saatchi и агенцията за маркетингови изследвания Pragmatica, създадоха нова класация „Магнетични брандове“, която подрежда марките от определена категория продукти спрямо силата им да привличат и задържат потребителя. В първото й издание са представени 15-те най-магнетични бранда кисело мляко. Ето кои са те, според потребителите:
1. „Верея“ - 55,8
2. „Боженци“ - 44,7
3. „Бор-Чвор“ - 43,4
4. „Елена“ - 42,5
5. „На Баба“ - 40,4
6. „Домлян“ - 34,8
7. „Маджаров“ - 33,8
8. „Родопея“ - 33,3
9. „Пършевица“ - 32,0
10. „ЕлБи“ - 31,1
11. „Добрев“ - 27,3
12. „Чех“ - 25,9
13. „Лакрима“ - 25,4
14. „Ханско“ - 23,8
15. „Родопчанка“ - 23,3
Проучването се позовава на резултатите от онлайн изследване, проведено на национално ниво сред представителна извадка от 600 души. Безспорно ясно става че силният бранд е един от основните фактори за постигане на траен пазарен успех в тази популярна сред потребителите група продукти. Данните показват, че повече от 80 на сто от българите консумират кисело мляко поне няколко пъти седмично. Над 90% от тези потребители купуват основно до три различни марки кисело мляко, най-често редувайки ги. Изследването разкрива също, че всеки четвърти потребител е лоялен към една единствена марка.
“Категорията, в която стартира инициативата не е случайна. Киселото мляко е знаков за България продукт, като по данни на НСИ средното ниво на консумация през последните 15 години се увеличава продължително. Авторската методология, която разработихме, е приложима за всички категории стоки за масово потребление, така че съвсем скоро очаквайте нови издания на класацията “Магнетичните Брандове”, каза Диньо Маджаров, управител на Pragmatica.
“Създадохме класацията “Магнетичните брандове”, защото вярваме, че притегателната сила на марките може – и трябва – да бъде дефинирана и развивана.” – казва Росен Терзиев, Стратегически Директор на Saatchi Brandworks.
„Бранд магнетизмът“, както се нарича величината на измерване, се формира от редица фактори и се пресмята като индекс от 0 до 100. Някои от ключовите фактори, които определят силата на привличане са това доколко познат е брандът, доколко свързани се чувстват потребителите с него и доколко биха го препоръчали. За повече информация и детайлен доклад на класацията „Най-магнетичните брандове в България“, посетете: http://saatchi.bg/brandworks/magnetic.brands/
За създателите на класацията
Saatchi Brandworks е стратегическото звено на рекламната агенция Saatchi & Saatchi насочено към създаване и изграждане на брандове на българския пазар. В този смисъл основен фокус на Brandworks е разбирането какво прави един бранд работещ в България.
Pragmatica е агенция фокусирана в провеждането на маркетингови изследвания и добавяне на стойност чрез анализ и консултации. В работата си агенцията е водена от философията “Смисъл, а не просто данни”.
- - -
За допълнителна информация за класацията:
Росен Терзиев
r.terziev@saatchi.bg
0886 106 623
За допълнителна информация за метдологията на класацията:
Диньо Маджаров
d.madjarov@pragmatica.bg
0896 786 752
За Контакти: k.naumova@publicis-consultants.bg |
|