|
|
| 18 Февруари 16, 13:24
/ Автор: United Partners
|
Безконтактните трансакции надхвърлят 1 млрд. – европейците избират удобството |
Впечатляващ растеж от 150% на годишна база на безконтактните трансакции с MasterCard и Maestro, като търговците и банките-издатели се възползват от възможностите.
Можете да свалите приложението ни Mobile World Congress или да откриете пълен списък с новинарските съобщения на MasterCard от конференцията в Дигиталния ни преспакет. Следвайте ни @MasterCardEU или с хаштага #WhatsNext, за да се включите в разговора. |
Eвропейците продължават да избират безконтактната технология при извършване на разплащания, като общият брой обработени трансакции на MasterCard и Maestro прехвърли границата от 1 милиард през 2015 г., което представлява увеличение от 150% спрямо 2014 г. В Европа вече средно 13% от трансакциите в магазина, обработвани от MasterCard, през четвъртото тримесечие на 2015 г. са безконтактни.
Новите данни разкриват, че броят на използваните карти, мобилни телефони или други устройства скача със 121%, а общата сума на безконтактните трансакции с карти MasterCard и Maestro се повишава със 183% на годишна база. Данните също така показват, че броят на издадените на потребители безконтактни карти и устройства се е увеличил с 50% през 2015 г.
Резултатите са красноречиви и са в подкрепа на все по-положителните нагласи на потребителите към безконтактните плащания, които предлагат бързина и удобство и подобряват цялостното пазаруване.
Но това не са единствените фактори, движещи тази тенденция. Безконтактните плащания предлагат по-безопасна алтернатива на плащанията в брой, като предоставят на потребителите допълнителното предимство за сигурност – най-модерната многопластова защита. Повишената употреба води до по-добро познаване и по-голяма увереност в ползването; повече от две трети от потребителите вече вярват, че безконтактните технологии са също толкова безопасни или дори по-сигурни от традиционните форми на плащане.
Само в Европа има вече над 10 страни с повече от 5 милиона безконтактни карти или устройства в обращение във всяка. Те се приемат в 74 страни по целия свят, включително Естония и Исландия, които наскоро бяха добавени към безконтактната карта на Европа.
Търговците също последваха примера, като през 2015 г. показаха впечатляващ ръст от 72% в броя на обектите, в които се предлагат безконтактни плащания, в сравнение с 2014 г. Всъщност, по приблизителни изчисления на MasterCard, безконтактните карти или устройства MasterCard или Maestro вече могат да се използват в над 4 милиона търговски обекта по света.
Президентът на MasterCard Europe, Хавиер Перес, коментира: „Нарастването на употребата и приемането на безконтактните методи на плащане със сигурност е окуражаващо, но такива са и възможностите за търговците да извлекат изгода от тази тенденция. Според нови проучвания в Европа около 48% от ежедневните покупки са на стойност под €25 и следователно обикновено в рамките на лимита за безконтактно плащане (в повечето страни е възможно при сума над €25 да допрете картата до четеца и да удостоверите плащането с ПИН код). В Нидерландия и Великобритания, този процент е дори по-висок – съответно 55% и 59%. С толкова много трансакции, попадащи в рамките на лимита за безконтактно плащане и след като потребителите доказват, че са отворени към използването на тази технология, търговците са в идеална позиция да предприемат действия и да се възползват от предимствата.“
Банките-издатели на карти също могат да извлекат ползи от тази тенденция в безконтактните методи на плащане. Анализът на данните от MasterCard показва, че възможностите за безконтактни плащания и добавената стойност, която носят, изкарват картите на преден план и водят до генериране на по-високи сметки. Увеличението на общата сума на трансакциите не се дължи само на по-високите сметки при безконтактно плащане, но също така и на значителното нарастване на общия брой на трансакциите.
Ръководителят на подразделението на MasterCard Europe за Централна и Източна Европа, Джордж Саймън, заключи: „С безконтактната технология, потребителите могат да се радват на бърз, сигурен и интелигентен начин за плащане на ежедневни покупки с всяка карта MasterCard или Maestro. Европейците наистина възприемат тази практика, като плащат безконтактно с MasterCard при все повече покупки, което от своя страна спомага за увеличаване на приходите на търговците и банките-издатели на карти. В цяла Централна и Източна Европа има ясни доказателства за това. В Чехия 77% (почти 4 от 5) от обработените от MasterCard трансакции в магазините са безконтактни през 2015 г. В Полша този процент е 55% (повече от половината), 40% в Унгария (4 от 10), 38% в Словакия (повече от 1 на 3).“
Всички данни, посочени в настоящото прессъобщение, са от хранилището за данни на MasterCard, освен ако не е посочено друго.
За Контакти:nikol.breicheva@united-partners.com
Източник: United Partners |
|