|
|
| 18 Февруари 16, 15:13
/ Автор: M3 Communications Group, Inc.
|
BILLA представя първия си доклад по корпоративнa отговорност |
Устойчивостта и социалната отговорност са интегрална част от корпоративната стратегия на веригата. |
BILLA България прави прозрачнa и достъпнa стратегията си за устойчив бизнес, като публикува своя пръв доклад по корпоративна отговорност. Докладът илюстрира последователността, с която BILLA оперира по отношение на продуктите, околната среда, служителите си и обществото като цяло, както и бъдещите цели, които си поставя.
Бойко Сачански, Управител на BILLA България, с гордост представи пред журналисти не само първия доклад по корпоративна отговорност на BILLA България, но и първия за ритейл сектора в страната. Това е още първият доклад по корпоративна отговорност на REWE Group сред държавите от Централна и Източна Европа. Докладът от 64 страници синтезира данни от периода 1 януари 2010 г. – 31 декември 2014 г. и показва разрастващия се процес на устойчивост, който се развива в нова стратегия с редица дългосрочни устойчиви активности на компанията.
„Ние вярваме, че в дългосрочен план на пазара могат да оцелеят само онези компании, които спестяват ресурси, смятат служителите си за най-важния капитал, отнасят се към тях с уважение и изграждат доверие със своите партньори. Това са всъщност онези компании, които допринасят за развитието на обществото“, обясни Бойко Сачански, Управител на BILLA България.
Устойчиви действия за успешна стратегия
Четирите стълба на устойчивостта, определени от REWE Group, са:
„Зелени продукти“ – разширяване на устойчивия асортимент и промотиране на консумацията на устойчиви продукти;
„Енергия, климат и околна среда“ – активен принос към съхраняването на ресурси и опазването на климата;
„Служители“ – удовлетворени, отдадени и продуктивни служители, които ентусиазират клиентите;
„Социална ангажираност“ – промотиране на здравето и образованието, както и оказване на подкрепа на хора в неравностойно положение.
Устойчивите проекти на BILLA България
В резултат на работата по проектите, засягащи четирите стълба на устойчивостта, към 2015 г. BILLA България успя да намали емисиите си на парникови газове с 15% и понижи въглеродния интензитет на своя бизнес с 22% в стремежа си към по-добро управление на отпадъците. Освен това BILLA България се опитва да разглежда отпадъците като ресурс. Ето защо към 2014 година 72% по-голямо количество отпадъци от опаковки бяха рециклирани, благодарение на пресите за балиране на хартия, с които всички магазини на веригата бяха оборудвани още през 2009 г. Оползотворяваме и около 30% от биоразградимите отпадъци, които генерираме, като те се преработват в биогаз.
Клиентите искат повече местни продукти
BILLA България създаде стабилни партньорства с български производители на плодове и зеленчуци, като от 2013 г. насам повече от 70% от зеленчуците и плодовете, продавани в супермаркетите от веригата, в активния производствен сезон, са отгледани в България. Освен това BILLA увеличи директните доставки от български земеделски производители със 100%. В отговор пък на нарасналото търсене на биопродукти, ние осигурихме подходящ асортимент от биохрани, които заемат от 5% до 10% от общия брой артикули в отдел „Плодове и зеленчуци“.
BILLA подкрепя личностното развитие
Предоставихме разнообразни възможности за повишаване на компетенциите, обогатяване на знанията и развитие на уменията и комуникативността на нашите служители. Ето защо през 2013 г. значимо увеличихме броя часове за обучение на служителите спрямо базовата година, като също така въведохме и два модула за електронно обучение, които са разработка и реализация на REWE Group. В допълнение на това, през 2011 г. в сградата на логистичната база на BILLA в Елин Пелин отвори врати BILLA Академия – първият по рода си учебен център в България в сферата на търговията на дребно.
Мото: направи добро и след това говори за него
Подкрепяме разнообразни каузи и събития, свързани с устойчивото развитие на хората, както и кампании, посветени на опазването на околната среда и оказването на подкрепа при бедствени ситуации. За последните пет години BILLA дари над 200 000 лева. BILLA се стреми да дава положителен пример за отговорно бизнес поведение в една сложна за обществото ни ситуация с много социални, икономически и екологични предизвикателства.
Пълния доклад по корпоративна отговорност на BILLA България можете да откриете на адрес www.billa.bg
REWE International е пазарен лидер в Австрия в сектора на търговията на дребно с козметични и хранителни продукти и е един от най-големите работодатели в страната. В Австрия и в други страни броят на служителите на REWE International възлиза на 76 200, наети в около 3600 магазина. През 2014 г. общият оборот на компанията нарасна на 13,02 млрд. евро.
Компанията е част от немската REWE Груп, един от европейските лидери в търговията и туризма. В момента за REWE Груп работят 330 000 служители в около 15 000 магазина в 12 европейски страни, осигурявайки оборот от около 51,1 млрд. евро.
От своята централа във Винер Нойдорф, Австрия, REWE International управлява търговските фирми BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG в Австрия, както и много собствени марки. Компанията е активна и в туристическия бранш чрез BILLA Reisen, JAHN REISEN, MERKUR Ihr Urlaub и PENNY Reisen. В същото време REWE International развива успешен бизнес и в сегмента на супермаркетите в седем страни от Централна и Източна Европа: България, Хърватия, Чехия, Румъния, Русия, Словакия и Украйна.
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000 г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите 100 български компании“, BILLA България е сред първите 30. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.
Според независимо проучване от швейцарската организация ICERTIAS българските потребители са определили BILLA България като водеща, за периода 2014 г. – 2015 г., в категориите „Символ за най-високо качество“, „Верига за продажби на дребно“, „Международна верига за продажби на дребно“.
На Европейските Бизнес Награди компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“.
Веригата е представена в 35 града в страната с 98 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.
BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja!Natuеrlich.
Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.
Източник: M3 Communications Group, Inc.
|
|